Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-11 11:52
Hallo,

Een vriendin van mij heeft haar laptop laten vallen waardoor het scherm onherstelbaar beschadigd is. Maar voor de rest werkt deze nog perfect als je een extern scherm aansluit.

Nu vroeg ik mij af of ik niet nog iets met deze laptop kan doen, aangezien ik beschik over een oudere laptop die mij slecht bevalt qua snelheid/prestatie/batterijduur (was miskoop in mijn ogen en wordt daarom zelden gebruikt)

het gaat hem om de "Medion Akoya P6634" die gevallen is
#ProductPrijsSubtotaal
1Medion Akoya P6634€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

De mijne is een "Acer Aspire 6930G-594G64MN"
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 6930G-594G64MN€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Ik heb voor het gemak even de specificaties van beide laptops hieronder opgelijst:

Notebook: Medion Akoya P6634 (MD98930)
Processor: Intel Core i3 2350M
Grafische Kaart: NVIDIA GeForce GT 630M
RAM: 8 GB

Notebook: Acer Aspire 6930
Processor: Intel Core 2 duo CPU T5900 @ 2.20 GHz
Grafische Kaart: NVIDIA GeForce 9600m GS (512 MB)
RAM: 4.00 GB (2.99 GB usable)

Iemand die hier kennis van heeft over de upgrade mogelijkheden van mijn Acer? kan ik zomaar de RAM latjes vervangen, de GPU en processor vervangen...?

Danku voor de moeite

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
geheugen kan in ieder geval niet, aangezien de medion ddr3 gebruikt en de acer ddr2

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De eerste Google-hit op een display replacement: £53.94.
Dat lijkt me de makkelijkste optie.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 11:06

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Nee helaas dat kan allemaal niet. Het enige wat je dus nog kan doen is de Medion als soort van desktop gebruiken met een externe monitor of opzoek gaan naar vervangende onderdelen om de medion te fixen.

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Uit het verhaal kan ik niet bepaald opmaken wat nou precies je doel is. Wil je onderdelen van de Medion gebruiken om de Acer te upgraden? Dat antwoord is in ieder geval nee, behalve de HDD.

Mocht je de Acer nog willen upgraden schiet je met geheugen niet veel op, aangezien 4GB voldoende is. Wat je eventueel zou kunnen doen is een SSD in je Acer plaatsen, dit ga je wel merken. ( hiermee leg je wel meteen de bottleneck bij je proc. ) Voor de rest heb je geen upgrademogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door HammieDuDe op 01-11-2013 11:30 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• bart1133
misschien extreem maar kan ik dan het scherm van mijn acer gebruiken voor de medion?
Ik wil namelijk niks gaan uitgeven van geld. binnenkort koop ik toch een nieuwe desktop.

Maar het zou wel leuk zijn als ik hieraan kan prutsen en tegelijk een iets deftigere laptop kan hebben

[ Voor 53% gewijzigd door bart1133 op 01-11-2013 11:31 ]

• HammieDuDe
bart1133 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:29:
misschien extreem maar kan ik dan het scherm van mijn acer gebruiken voor de medion?
in 99,99% van de gevallen gaat je dit niet lukken. Enige manier om hier achter te komen is om beide laptops open te halen en te kijken of de kabels en connectors overeenkomen. Maar dit gaat verspilde moeite zijn.

• bart1133
HammieDuDe schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:31:
[...]

in 99,99% van de gevallen gaat je dit niet lukken. Enige manier om hier achter te komen is om beide laptops open te halen en te kijken of de kabels en connectors overeenkomen. Maar dit gaat verspilde moeite zijn.
of is het mogelijk om alles uit mijn acer te smijten en de behuizing+scherm te gebruiken en alles van Medion hierin ploffen? zo wel een leuk projectje zijn

• HammieDuDe
Ik wens je veel succes, zo werkt het niet met laptops.

• bart1133
HammieDuDe schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:43:
Ik wens je veel succes, zo werkt het niet met laptops.
Ik ken niks van laptops, vandaar mijn vraag he ;)

• HammieDuDe
bart1133 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:47:
[...]

Ik ken niks van laptops, vandaar mijn vraag he ;)
Elke fabrikant maakt of laat zijn moederborden pas maken op het design van de laptop óf andersom, oftewel moederborden en componenten zijn niet of nauwelijks te verwisselen van behuizingen, behalve als het van het zelfde merk is én hetzelfde type of in ieder geval de serie.

Soms is het zelfs zo dat zelfs onderdelen tussen de zelfde types niet onderling verwisselbaar zijn vanwege een wijziging in een revisie.

Dus de onderdelen van merk A naar merk B is niet te doen.

Wat ik zou aanraden, en wat hier boven ook al staat, maak van je Medion met een beeldschermpje en een desktopsetje gewoon een leuke desktop computer, want de specificaties zijn prima voor thuis.

Plaats een SSD in je Acer en je kent hem ook niet terug, Windows 7 er op en je hebt daar ook nog een jaartje of 2 plezier mee.

• bart1133
Dat is jammer. Dan zal het wegsmijten worden. Tenzij deze nog iets waard is voor 2ehandsverkoop? Maar dat betwijfel ik sterk.

Ombouwen tot desktop doe ik niet, ik ga namelijk binnenkort een 'krachtige' game PC aanschaffen. En mijn Acer zal terug verdwijnen in het stof.

Wat wel misschien nog een optie is om van deze medion een HTPC te maken voor mijn ouders? maar dat moet ik eerst nog eens goed uitzoeken

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je een inboedelverzekering? Je zou nog kunnen checken of dit onder de verzekering valt - dan kun je 'm laten repareren en declareren bij je verzekering. Dat is de enige optie die je afaik hebt om dit zonder kosten te kunnen oplossen.

Rail Away!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
eerst even verzekering checken om te kijken of je niet nog een gedeelte terug kan krijgen...
stap 2: beetje op internet rondneuzen voor een nieuwe scherm van de medion. Als je zelf een beetje handig bent kun je dit vervangen en valt het kostentechnisch mee. Eventueel je eigen acer verkopen om de kosten te dekken. Dan ga je er hardware matig wel op vooruit voor weinig geld...

...

Pagina: 1