Ik wil graag een nieuwe PC om met name videobewerking mee te gaan doen. Ik heb recent een nieuwe digitale camera gekocht en wil de beelden gaan bewerken. Ik had een minder moderne camera en die beelden heb ik altijd bewerkt met Magix uit 2007. Welk programma ik nu ga gebruiken weet ik nog niet dus als er een goede suggestie is dan hoor ik dat ook graag.
Voor de PC wil ik dus met name insteken op videobewerking, aangevuld met incidenteel fotobewerking. Verder moet hij op mijn draadloze internet kunnen. Overige toepassingen zijn met name tekstverwerking met Office en zoekslagen op internet. Het zal dus geen spelletjescomputer worden. Qua geluid ben ik niet zo kritisch, de computer staat op zolder.
Ik heb nu de volgende suggestie van iemand gekregen:
Samsung SH-224DB - Schijfstation
AMD A serie A8-6500 - 3.5 GHz 4 cores - 4 MB cache - Socket FM2 - Box
Seasonic G-360 - Voeding ( intern )
WD Black WD1002FAEX - Vaste schijf 1TB 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB
Fractal Design Core 1000 - Towermodel
TP-Link TL-WN951N Wireless N PCI Adapter
Windows 8.1 - Licentie en media
Corsair Vengeance - Geheugen 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3
ASUS F2A85-M - Moederbord micro ATX - Socket FM2 - AMD A85X - USB 3.0 - Gigabit LAN - HD
Bij elkaar €588,91
Nou hoor ik echter ook zeggen dat deze set (met een APU) niet handig is omdat er een standaard verdeling is tussen het CPU en het GPU waardoor er onnodig veel capaciteit van de APU naar het GPU deel gaat waardoor het systeem onnodig traag is. Een oplossing zou mogelijk een aparte videokaart zijn, maar moet er dan ook een andere processor in??
Ik hoor graag jullie mening over deze onderdelen en suggesties om het aan te vullen of zaken te veranderen.
Groeten Arjen
Voor de PC wil ik dus met name insteken op videobewerking, aangevuld met incidenteel fotobewerking. Verder moet hij op mijn draadloze internet kunnen. Overige toepassingen zijn met name tekstverwerking met Office en zoekslagen op internet. Het zal dus geen spelletjescomputer worden. Qua geluid ben ik niet zo kritisch, de computer staat op zolder.
Ik heb nu de volgende suggestie van iemand gekregen:
Samsung SH-224DB - Schijfstation
AMD A serie A8-6500 - 3.5 GHz 4 cores - 4 MB cache - Socket FM2 - Box
Seasonic G-360 - Voeding ( intern )
WD Black WD1002FAEX - Vaste schijf 1TB 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB
Fractal Design Core 1000 - Towermodel
TP-Link TL-WN951N Wireless N PCI Adapter
Windows 8.1 - Licentie en media
Corsair Vengeance - Geheugen 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3
ASUS F2A85-M - Moederbord micro ATX - Socket FM2 - AMD A85X - USB 3.0 - Gigabit LAN - HD
Bij elkaar €588,91
Nou hoor ik echter ook zeggen dat deze set (met een APU) niet handig is omdat er een standaard verdeling is tussen het CPU en het GPU waardoor er onnodig veel capaciteit van de APU naar het GPU deel gaat waardoor het systeem onnodig traag is. Een oplossing zou mogelijk een aparte videokaart zijn, maar moet er dan ook een andere processor in??
Ik hoor graag jullie mening over deze onderdelen en suggesties om het aan te vullen of zaken te veranderen.
Groeten Arjen