Beste medeforummers,
Ik heb van mijn 6540B probook het moederbord moeten vervangen.
Zo gezegd, zo gadaan.
Maar nu komt het.
Nu is het in en keer geen 6540B meer maar een 6440B volgens HP.
Ik vond het ook al vreemd dat er een totaal andere bios in zat.
De laptop werkt verder wel gewoon prima.
Waarschijnlijk komt dit omdat de 6540B en de 6440B hardwarematig zo"n beetje alles delen met elkaar.
Het enige grote verschil waar ik zo op kan komen is dat de ene een diagonaal van 15" en de andere een van 14" op het scherm heeft.
Nu is de vraag of ik de bios of wat dan ook dusdanig kan veranderen zodat HP hem weer als een 6540B ziet.
Ik weet dat er tooltjes voor zijn.
Maar wat ik eigenlijk zou willen proberen is gewoon de bios van een 6540B flashen.
Ik weet niet of dit kwaad kan.
Of misschien weet iemand een andere oplossing.
Want het serienummer e.d. onder op de laptop kloppen nu natuurlijk ook niet meer.
Dit alles natuurlijk voor het correct downloaden en installeren van eventuele updates.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Fijn weekend!
Groeten van Bart.
(leuk toch zo'n emoticon)
Ik heb van mijn 6540B probook het moederbord moeten vervangen.
Zo gezegd, zo gadaan.
Maar nu komt het.
Nu is het in en keer geen 6540B meer maar een 6440B volgens HP.
Ik vond het ook al vreemd dat er een totaal andere bios in zat.
De laptop werkt verder wel gewoon prima.
Waarschijnlijk komt dit omdat de 6540B en de 6440B hardwarematig zo"n beetje alles delen met elkaar.
Het enige grote verschil waar ik zo op kan komen is dat de ene een diagonaal van 15" en de andere een van 14" op het scherm heeft.
Nu is de vraag of ik de bios of wat dan ook dusdanig kan veranderen zodat HP hem weer als een 6540B ziet.
Ik weet dat er tooltjes voor zijn.
Maar wat ik eigenlijk zou willen proberen is gewoon de bios van een 6540B flashen.
Ik weet niet of dit kwaad kan.
Of misschien weet iemand een andere oplossing.
Want het serienummer e.d. onder op de laptop kloppen nu natuurlijk ook niet meer.
Dit alles natuurlijk voor het correct downloaden en installeren van eventuele updates.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Fijn weekend!
Groeten van Bart.
[ Voor 4% gewijzigd door bartou op 01-11-2013 10:42 ]