Toon posts:

P3 500@600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 500 katmai en een Abit BX6 rev2 mobo.
Ik heb al geprobeerd de CPU over te klokken door de multiplier te veranderen en de FSB te verhogen, het werkte niet.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
De Abit BX6 rev2 heeft een cpusoft bios. Ik heb de FSB op 113 Mhz gezet en het werkte al niet.
Met het werkt niet bedoel ik, de computer start op en telt het geheugen, daarna komt de error, iets van ongeldige processor, en het enige wat ik dan nog kan doen is via "del-knopje" naar de bios gaan en weer de CPU op 500 mhz zetten.

de katmai heeft 512kb cache

Verwijderd

Geef eens wat meer info over jouw systeem en probeer de bus frequantie langzaam om hoog te doen je begint met stapjes van rond de 3 steeds kijken of het werkt en boven de 112 stapjes van 2 en zo kan je zien hoeveel die maximaal kan.

Ik heb zelf P3-450@558 124mhz bus met standaard coolmaster cooler en vanavond een alpha P3125 Cooler

Verwijderd

Het werkte niet is een beetje een vage omschrijving.
De multiplier veranderen is onmogelijk (kan wel, maar heeft geen effect).
Het moet dus dmv de FSB.
Waar je moet even uitleggen wat er niet werkt.
PC start niet op, andere problemen enz. Effe uitleggen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

multipier is idd locked, ligt aan je mobo hoe je de fsb kunt verhogen, moet gemakkelijk gaan als je het niet in te grote stappen doet, en de P3 is niet echt lekker over te klokken......
mvg FFF

Verwijderd

De P3 is redelijk goed te overklokken alleen de cache is vaak de bottleneck

Verwijderd

de katmai jongens, de katmai, niet de P3, de CuMine is beestachtig over te clocken ) :)

Verwijderd

Ja ik bedoel de katmai

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
p3 = katmai

p3= coppermine

als je nog een goeie koeler nodig hebt, ik heb hier een alpha p3125 liggen. voor 99,- piekjes zo goed als nieuw incl. thermal prut

Verwijderd

Hmm.... die ga ik nu van iemand overkopen voor 100 piek en waarom heb je niet op mijn mailtjes gereageerd smokey

Verwijderd

mijn katmai 600 wil ook niet hoger dan 672... :(

idd slecht over te klokken....

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Snapt er nou niemand wat blue1 bedoeld?? Hebben jullie dan geen Abit moederbord?

blue1, het enigste wat je moet doen in je BIOS is, in het softmenu "speed error hold" op disabeld zetten.

Hierna kun je overclocken wat je maar wilt, maar de multiplier kun je niet veranderen want deze is locked. Rustig aan beginnen is een goed advies.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met een beetje goeie koeling zou de proc. wel hoger moeten kunnen. Mijn PIII450 Katmai loopt ook stabiel op 630 Mhz (FSB van 140!)
succes

specs

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk
gelukt!!!!!!!!!!

Mindfields bedankt!

naast die speed error disabelen moet er ook een beetje gespeeld worden met de AGP (1/1 of 2/3).
Katmai 500 nu op 585 (FSB 117). core op 2,00 volt.
De temperatuur vd CPU is na een uur stabiel op 45 graden.
normaal (bij 500 Mhz) is de temperatuur 37 graden. Ik heb een eenvoudige koeler (19,50).

Ik heb hem 10 minuten op 620 Mhz gedraait. Maar Flaskmpeg (DVD to mp4) crahte steeds.
Pagina: 1