Remote upgrade from Windows XP to Windows7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankel14
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 10:52
Hi,

Hoe kan ik een upgrade uitvoeren van Windows XP naar Windows 7 zonder er data bij te verliezen.
Deze upgrade moet remote uitgevoerd woren.
De pc's die geupgrade moeten worden van Windows XP naar Windows 7 staan in het buitenland.
Hoe is dit op te lossen zonder er data/applicaties bij te verliezen?

Graag hoor ik van jullie.

Groet,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 16:01
schopje PNS->WOS

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankel14
Bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Daar zijn best een aantal oplossingen voor, maar de meest voor de hand liggende (vanuit Microsoft perspectief) is om de upgrade uit te voeren d.m.v. System Center 2012 Configuration Manager, maar gezien de vraag denk ik niet dat je dat geimplementeerd hebt.
Hij bedoelt dat het topic in het verkeerde forum stond en is verplaatst naar WOS (Windows Clients)...

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 01-11-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankel14
System Center 2012 Configuration Manager heb ik inderdaad niet geimplementeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
frankel14 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:30:
System Center 2012 Configuration Manager heb ik inderdaad niet geimplementeerd
Hoe manage je de werkplekken nu dan? SCCM 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankel14
Die pc's zijn toen gewoon opgestuurd met XP er op. Wij beheren ze vanuit nederland. applicaties zetten wij er op met behulp van Zenworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Ik zou het hetzelfde doen. PC's opsturen met Windows 7 erop en de Applicaties met ZENworks distribueren. Oude PC's laten terugsturen.

Of kijk even met systeembeheer of de OS Deployment bundle ook in jullie ZENworks aanwezig is (welke versie hebben jullie?).
Ook moet het mogelijk zijn om te kunnen PXE booten op de remote locatie en een image van jou locatie op te halen. (1 netwerk, eventueel getunneld over internet).
Google maar eens op ZENworks OS deplyoment.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
frankel14 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:24:
Die pc's zijn toen gewoon opgestuurd met XP er op. Wij beheren ze vanuit nederland. applicaties zetten wij er op met behulp van Zenworks.
Zenworks...? Da's toch iets van Novell O-) Gebruiken mensen dat nog?

Nee ff serieus, volgens mij zit daar een stukje OS deployment in, werkt dat niet op basis van MDT (van Microsoft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eigenlijk hoor ik graag van je welke opties je zelf al gevonden hebt, of waar je uberhaupt zelf al op gezocht hebt.

Het komt nu een beetje over alsof je simpelweg een vraag dumpt, en dat is niet helemaal de bedoeling.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Om hoeveel laptops gaat het?
Als het er niet zo veel zijn, dan zou je de upgrade gewoon via remote desktop kunnen doen nadat je het eerst in een lab hebt getest. Met de juiste scripts blijft remote desktop gewoon actief na de upgrade. Heb het in een lab al een keer getest, maar ondanks dat het werkte besloten we toch nieuwe ssd'd op te sturen. Op die manier konden we immers upgraden van Windows XP 32-bit naar Windows 7 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankel14
De volgende versie gebruiken wij:

ZENworks Adaptive Agent Version: 11.2.3.21755

Elke pc heeft verschillende applicaties er op staan.
xAn52 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:36:
Ik zou het hetzelfde doen. PC's opsturen met Windows 7 erop en de Applicaties met ZENworks distribueren. Oude PC's laten terugsturen.

Of kijk even met systeembeheer of de OS Deployment bundle ook in jullie ZENworks aanwezig is (welke versie hebben jullie?).
Ook moet het mogelijk zijn om te kunnen PXE booten op de remote locatie en een image van jou locatie op te halen. (1 netwerk, eventueel getunneld over internet).
Google maar eens op ZENworks OS deplyoment.

Succes!
Pagina: 1