Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 16:02
Sinds gisteren is Android Kitkat beschikbaar. Ik weet dat ik er erg vlot bij ben, maar ik vraag me af of deze straks wellicht te installeren is op de Samsung Galaxy S Plus?

Zoals ik het begrijp moet er eerst ergens een custom ROM gemaakt worden, klopt dat? Of valt het zelf te compilen o.i.d.? Ik heb niet echt ervaring met zulks.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
zoals je hier kan zien zijn er al wel 4.3 roms:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1270
4.4 zal ongetwijfeld ook komen.

Zonder ervaring met custom roms moet je niet aan zelf compilen beginnen, laat dan maar gewoon aan mensen over die weten wat ze doen. Dus xda en andere fora in de gaten houden en geduldig wachten :)

(zelf compilen komt erop neer dan je een linux (eventueel vm) systeem moet inrichten met de juiste tools, de source binnen moet halen en het builden starten. Zo klinkt het nog vrij simpel, maar je loopt waarschijnlijk eerste tegen 50 problemen aan die je eerst moet oplossen, en dan is het nog maar de vraag of je rom werkt. de source die google released is niet 1 op 1 geschikt voor je galaxy, je zal zelf de juiste device specifieke zaken moeten fixen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Waarschijnlijk wel. ADC team is nu vollop bezig met de ION voor onder andere 4.3 en 4.2.2.. Ik zal de vraag daar wel plaatsen voor je dan kan je wat verder..

(ik weet dit omdat ik het toestel pas weg gedaan heb ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bedankt voor de info. Had al zo'n vermoeden dat compilen niet zo 1-2-3 gedaan zou zijn. :)
mrjraider schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:00:
ADC team is nu vollop bezig met de ION voor onder andere 4.3 en 4.2.2.. Ik zal de vraag daar wel plaatsen voor je dan kan je wat verder..
Wat/waar is ADC team? Heb je een linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
ADC = AriesVE Dev-Connection Team. Een aantal developers en testers die bezig zijn met CyanogenMOD.. :) Zijn niet allemaal even vriendelijke jongens. (Geregeld een enorme ego en arrogantie maar ze hebben wel een stable Cm10.1
Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2421230 < Project thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Top, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
XeLLaR* schreef op zondag 3 november 2013 @ 17:14:
Dont worry, tomorrow i will bring some KitKat'ness to you guys :)
Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Tjolk op 04-11-2013 11:47 . Reden: linkfix ]

Pagina: 1