Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Acer Aspire 3620 kan netwerk met WPA2-PSK niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
Goedendag,
Ik heb een logee met een enorm oude laptop. Een Acer Aspire 3620 met nog Celeron processor.
Geen idee hoe oud die is, maar hij kwam met Windows XP. Echter kon ik hierop niet mijn netwerk vinden. Hij kon alleen maar 1 netwerk in de buurt vinden (terwijl ik op mijn computer altijd 5 a 6 netwerken zie).
Dus ik dacht, laat ik maar Windows 7 erop zetten. Eenmaal gedaan werkt alles best goed.

Toch kan hij mijn netwerk niet vinden en wel die van de buren.

Ik weet dat ik een WPA2-PSK beveiliging heb. Driver downloaden hoeft niet (dacht ik me te herinneren van Windows 7). Alle updates via Windows zijn al uitgevoerd en met draad komt hij gewoon op internet.

Iemand een idee?

• kx22
Ligt dus niet aan de wpa2-psk. Hij kan die van de buren wel vinden terwijl die ook dezelfde beveiliging hebben. Ook ligt het niet aan de ghz, want zelfs bedraad komt hij niet in de router via 192.168.2.254....

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Misschien heeft de laptop amerikaanse instellingen, waar men wettelijk beperkt is tot wifi kanalen 1-11, maar jouw wifi zit op het europese kanaal 12 of 13?

• kx22
Thanks, even geswitch naar channel 1 en het heeft geholpen.