Asus of HP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eline24
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05-2022
Hallo,

Ik wil een laptop gaan aanschaffen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij mijn keuze.

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik de laptop voornamelijk voor werk; word, excel, mail, internet, spss. Wat ik belangrijk vind is een laptop die goed kan multitasken. Daarnaast gebruik ik veel itunes. Ik gebruik meestal meerdere programma's tegelijk. Ik gebruik geen lan kabel, enkel wifi dus een goede wifi verbinding is belangrijk.

Wat mag de laptop kosten?
Tussen 600,- en 700,- euro

Ben je van plan er veel mee te slepen?
Nee, liever een stevig type, gewicht maakt niet uit. Moet wel tegen een stootje kunnen.

Heb je bepaalde merkvoorkeuren?
Met hp heb ik goede ervaringen. Momenteel heb ik een hp compaq maar die is al tien jaar oud. Erg tevreden mee geweest (want 10 jr volgehouden). Over Asus hoor ik van meerdere mensen geen goede verhalen (houdt het niet lang vol). Verder weinig kennis van verschillende merken, gebruiksgemak vind ik belangrijk (toetsenbord ed).

Mijn oog is gevallen op twee types, namelijk:

HP Pavilion 17-e010 ed

en

Asus x75A-TY185H

Het lukt me niet goed om een keuze te maken tussen deze twee. Specificaties komen redelijk overeen. Mij leek de hp me gebruiksvriendelijker in de winkel alleen heeft de hp weer een langzamere internetverbinding volgens de consumentenbond. Is er een verschil in wifi verbinding tussen deze twee en zo ja waar kan ik dat aan zien? Hoe staat de asus bekend qua gebruiksvriendelijkheid? Zijn er andere voor- en nadelen die ik over het hoofd zie wanneer je deze twee zou vergelijken?

Alvast bedankt!

[ Voor 66% gewijzigd door Eline24 op 01-11-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-06 22:27
Ik zou even het LAA beleid doorlezen en dan je post aanpassen. Misschien kunnen we je dan wat beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Beste Eline,

Je hebt inderdaad twee vrijwel identieke laptops op het oog. Ik heb laptops (gehad) van beide merken dus wellicht kan ik je verder helpen..

Zoals ik al aangaf zijn de laptops qua rekenkracht identiek. Evenals de wifi snelheid. Het gaat je dus alleen nog om het merk, gebruiksgemak, kwaliteit.

Momenteel heb ik zelf een Asus van ca. 1,5 jaar oud en ben er zeer tevreden mee. Deze heeft een aluminium behuizing en voelt daardoor stevig aan. Tevens heeft Asus 'ice cool' technologie, waardoor de laptop minder warm aanvoelt en je geen warm toetsenbord krijgt of andere gebieden aan de bovenkant. Door het speciale toetsenbord kunnen er geen kruimels en dergelijke tussen je toetsen komen. Wel komen er met de Windows installatie een boel Asus 'troep' programmatjes op te staan, maar deze kun je grotendeels weer verwijderen en is zo gebeurd.

Hiervoor heb ik 2 jaar een HP Pavilion gehad, en deze vond ik toch wat minder. Waar ik vooral problemen mee had was de koeling. Maar ik denk, zolang je er niet mee gamed, dat je daar geen last van hebt. Verder was het toetsenbord van matige kwaliteit; na een jaar al losse toetsen, etc. Ook de HP komt met wat eigen installatie programmatjes, maar minder dan bij Asus het geval is.

Je HP Compaq computer van 10 jaar geleden kun je niet meer vergelijken met nu. Die tijden zijn helaas voorbij ;) Asus is op dit moment een van de betere merken op de markt. Mijn persoonlijke voorkeur zegt dan ook; ga voor de Asus. Ga anders eens langs een winkel en vraag of ze de laptops even naast elkaar kunnen zetten. Misschien helpt het je in het maken van je keuze.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eline24
Bedankt voor je reactie!
Zie net dat de prijs is gestegen van de Asus :). Niet enorm veel hoor maar wel grappig.

Ik neem je ervaring mee in mijn beslissing.

Jammer dat die tijden voorbij zijn, ik kan amper afscheid nemen van mijn oude laptop. Pas vorig jaar is de accu gesneuveld, dus die heeft het toch 9 jaar volgehouden. Mijn oude laptop doet het verder nog prima, alleen kan hij de huidige software niet meer aan, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 13-06 15:58
eline,

ook al verder gekeken naar dell, lenovo of samsung?

ondanks dat maken zowel HP als asus prima laptops. Echter blijft het lastig een asus van nu te vergelijken met een HP van 3 jaar geleden. Het zal afhangen van het model dat je koopt.
een hp probook/elitebook heeft een totaal andere bouwkwaliteit dan een "budget" model. Het zelfde zal ook voor asus gelden.

staar je dus niet blind op het model maar laat je goed informeren over de verschillende merken.

de pricewatch kan je goed helpen door te filteren op je budget en wensen (cpu, intern geheugen etc...)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eline24
Hallo Koen,

Ja ik heb verder gekeken naar andere merken maar bij zowel dell als samsung moest ik naar een hogere prijsklasse voor vergelijkbare specificaties. Ik heb mijn wensen ingevoerd en Lenovo ben ik eigenlijk niet tegen gekomen in de voorgestelde laptops.

Zijn de modellen die ik nu op het oog heb budget modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
De behuizing en het scherm van die HP's zijn mijn inziens niet erg denderend, bij de Asus zijn deze zeker beter...

Scherm durf ik zelfs dramatisch te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 13-06 15:58
voor het budget dat je hebt zijn het prima laptops. Alleen zag dat het beide 17 inch laptops zijn. Voldoet een 15,6 inch ook? Want dat verruimt je keuze!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 09:23

itsalwaysme

Graast voor DB

Mijn ervaring met meerdere laptops van beide merken is groot.
Wat ik vooral merk is dat HP net wat minder is dan Asus. Bij veel Asus laptops zit een aluminium plaat waar de componenten op zitten. Hierdoor is deze iets steviger.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Laatst online: 13-06 22:27
Voor die prijs kun je beter een Lenovo e531 nemen. Aangezien dit een laptop is met Full HD, i5 processor en mogelijk een 740M. Maar in principe kun je er ook een i3 induwen en de onboard GPU laten en dan een SSD erbij kopen en die inbouwen. Verder is niet echt iets aan te raden qua laptops omdat ze allemaal een crap resolutie hebben die de productiviteit niet bepaald bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
lucash schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:59:
Voor die prijs kun je beter een Lenovo e531 nemen. Aangezien dit een laptop is met Full HD, i5 processor en mogelijk een 740M. Maar in principe kun je er ook een i3 induwen en de onboard GPU laten en dan een SSD erbij kopen en die inbouwen. Verder is niet echt iets aan te raden qua laptops omdat ze allemaal een crap resolutie hebben die de productiviteit niet bepaald bevorderen.
Je moet alleen wel ff aankruisen dat je een FHD scherm wilt, want dat zit er helaas niet standaard op.
Pagina: 1