Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook ~ 1000euro

Pagina: 1
Acties:

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Hallo allemaal,

Ik ben al meer dan een maand van plan een laptop aan te schaffen, helaas bracht de BBG van deze maand (oktober) niet al te goed nieuws voor de aanschaf van een ultrabook, ik quote: "in november is de keuze hopelijk dermate gegroeid dat we wel een Haswell-ultrabook kunnen aanbevelen." Een maand later zie ik alsnog niet erg veel verschil in keuze. Mijn eerste vraag is daarom: is het de moeite waard om nog veel langer te wachten voor de integratie van Haswell-CPU's in ultrabooks? Ik wil hem namelijk vooral gebruiken voor mijn studie dus hoe eerder ik hem heb, hoe beter.

Wellicht is het niet nodig om te wachten dus ik zal toelichten wat ik allemaal verwacht van mijn toekomstige laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hij is bedoeld voor mijn studie, dus hij moet kunnen wat elke laptop kan: browsen etc. Maar ook programmeren/ modelleren. Ik studeer natuur- en sterrekunde, niks technisch, dus qua grafische kracht hoeft het geen beest te zijn, al is het geen minpunt. Daarnaast wil ik graag ook de optie open houden om er af en toe een game op te spelen, denk aan guild wars 2/ minecraft of andere grafisch minder eisende games. Voor het echte werk heb ik een zeer krachtige desktop.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de 1000 euro, al ben ik bereid meer uit te geven als dit een significante meerwaarde heeft.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, elke dag. Ik zoek dus een zeer lichte laptop die makkelijk in mijn tas past. Het liefst rond de 14 inch. Hoe langer de accu mee gaat hoe beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Full HD scherm en SSD vind ik een must. Daarnaast zoek ik ook een laptop die er gestyled uitziet; toetsverlichting etc.

Zelf heb ik al wat rondgekeken en viel mijn oog op de Sony Vaio Pro 13. Ik lees op meerdere plekken dat je via de Sony website studentenkorting kan ontvangen, wat een groot pluspunt is (echter weet ik niet hoeveel en hoe?) Zo kan je hem daar ook zelf samenstellen en zou ik zelf uitkomen op:
- i5 4200U
- 256Gb Flash SSD
- 8GB RAM (tijdelijk gratis upgrade van 4GB -> extra reden achter de vraag in de inleiding of langer wachten het waard is.)
- Extra Batterij module

Dan kom ik uit op 1.258,99 euro. Met de studentenkorting zou dit ergens in de 1100 euro zitten (?).
De enige vragen die ik hierbij heb, na de vraag in de inleiding, is of de Pro 13 lichte games redelijk aankan en of het scherm voor mij persoonlijk niet te klein is, het liefst had ik in de 14" gehad. Echter staan er wel erg grote voordelen tegenover zoals het gewicht van een kilo (1 KILO!!), zeer mooi design, Full HD, schermverlichting, SSD, goede accu, ze beweren zelf 18 uur. Wat ik daar zelf uithaal is dat hij een volle dag goed aankan.

Veel andere modellen heb ik niet gevonden die zo erg aansloten op mijn eisen, maar ik hoor erg graag jullie mening :).

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Niet de lichtste maar misschien is de Acer V7 iets? Zeer goed scherm en een GT750M GPU. Ook te krijgen met een 256GB SSD.

Zonder SSD: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
Met SSD: pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Sony Vaio Pro is een mooie hele lichte laptop, maar is niet heel erg geschikt om op te gamen. Accu gaat trouwens rond de 11-12 uur vol.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:19
Wacht even totdat Sony weer de gratis SSD upgrade heeft (van 128GB naar 256GB), dat scheelt meer dan de €40 van de RAM upgrade. Als het goed is roteren ze elke week tussen een aantal aanbiedingen, kwestie van in de juiste week bestellen.

Voor al je eisen, op gamen na, voldoet deze prima! Succes met de keuze.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 20:33

tijmeng

Panasonic 7J

sony vaio tap 11 of surface pro 2 met typecover een idee?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Je zou waarschijnlijk wel de games die je wil spelen kunnen spelen op de vaio pro: http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
@Lucash Ik heb de Acer v7 in het begin ook overwogen. Wat ik erg jammer vind is dat hij meer dan 2x zo zwaar is en de batterij het minder lang volhoud wat inhoud dat ik ook overal mijn oplader mee zou moeten nemen. Verder is het wel een voordeel dat hij wat krachtiger is, ik vrees echter dat ik dit gewicht niet elke dag met mij mee wil dragen.

@737freak, goeie tip! Zal ik doen.

@Tijmeng, ik heb er wel kort naar gekeken maar ik zoek toch eerder een volwaardige laptop. Een tablet met 64GB ruimte vind ik toch wel erg krab, 10"erg klein, daarbij hoef ik ook geen touchscreen. Dus deze opties heb ik links laten liggen

@Jornv, deze pagina heb ik ook bezocht toen ik naar gaming benchmarks aan het zoeken was, dit is ook de reden waarom ik denk dat het de juiste laptop is.

Ik zal in het algemeen toelichten wat ik er mee in het algemeen wil doen op het gebied van gamen. Zoals gezegd heb ik een zeer krachtige desktop waarop ik gewoon game, dit is ook de bedoeling. Maar stel ik ga een keer naar vrienden of een weekend van huis dan wil ik de optie hebben om hier ook een casual potje op te spelen. Dus zolang hij de spellen draaid, op low settings en hij daarbij niet kapot gaat, vind ik het prima. En ik denk, en hoop, dat deze pro 13 dat kan. Het gaat niet om urenlange game sessies, dan begrijp ik ook dat een wat grotere laptop wenselijker is.
Pagina: 1