Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale tv via powerline

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb Belgacom Digitale TV via een decoder, de decoder is draadloos verbonden met de modem via een zender en ontvanger van Ruckus. Maar bij een stroomstoring zijn de Ruckus apparaten steeds ontregeld of defect.

Wegens te lange afstand kan ik geen ethernet kabel trekken tot bij de tv.

Nu ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2s0bpdk.png

Is het mogelijk om de Ruckus apparaten te vervangen door Powerline adapters?

Er worden 1080p HD beelden verzonden, dus het moeten niet de goedkoopste adapters zijn.
Ik dacht aan deze of deze.

Is dit mogelijk met Powerline-adapters en zal het in de praktijk even vlot of vlotter werken dan die Ruckus dingen die steeds defect gaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PowerLine is altijd maar een gok of het werkt, en hoe lang het blijft werken. Een apparaat op een ander stopcontact plaatsen kan al het gezeik geven

Maar liggen de zender en ontvanger dan echt iets van 100 meter uit elkaar dat ethernet geen optie is? Want alles onder de 100 meter zou sowieso niet te lang moeten zijn.

• bambinodekat
Afstand is 2-3 meter, maar er kan geen kabel gelegd worden omdat er een kachel tussenstaat, de kabel zou smelten.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Zou je een foto kunnen maken? Als de kachel maar niet strak tegen de muur staat zie ik geen probleem? Mensen leggen kabels langs CV leiding en dat gaat ook goed (mits je CV niet warmer wordt als 60 graden).

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:41
BlackWhizz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:17:
Zou je een foto kunnen maken? Als de kachel maar niet strak tegen de muur staat zie ik geen probleem? Mensen leggen kabels langs CV leiding en dat gaat ook goed (mits je CV niet warmer wordt als 60 graden).
En hoe warm wordt een kachel denk je :P

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
DJSnels schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:30:
[...]

En hoe warm wordt een kachel denk je :P
2x de helft...
op een stomme vraag kun je een stom antwoord verwachten

Daarom is een foto van de situatie handig.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Had in mijn oude huis IPTV via Powerline, en nu weer. Dat werkte en werkt allemaal prima!

Yo.

Verwijderd

De kachel is het koudst aan de grond. Anders zou de grond ook "smelten". En per definitie leg je de kabel langs de plint.

Je kan desnoods de kabel in een plastic buis leggen, als de buis maar 1 á 2 cm van de kachel ligt. Stilstaande lucht is een goede warmte isolator. Als die buis maar niet pal tegen de hete kachel ligt....

Leg desnoods er wat stukjes kapotte (witte) WC tegel tussen de kabel en de kachel. De tegel isoleert dan perfect.

• bambinodekat
kachel staat helemaal tegen muur(er kan niets achter of tussen), het is een speksteenkachel met tv-meubel.

Kabel leggen is geen optie, er moet draadloos gewerkt worden.

Maar hoe? Ruckus komt in elk geval het huis niet meer in.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Powerline is heel simpel
Koop een setje die werkt op de 500mbps standaard.
Test het thuis: werkt het? mooi probleem opgelost. Het kan alleen opeens magisch na X tijd minder gaan werken.
Werkt het niet? Jammer, je huis/groepen/kabels/transformatoren van andere apparaat maken het onmogelijk om powerline te gebruiken. Het is gevoelig spul > terugbrengen.

Ik gebruik het hier thuis ook voor IPTV en dat werkt perfect. Maar dat zegt niets ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

• bambinodekat
Ik heb vandaag nog eens getest met oude powerline adapters die ik nog had liggen van Konig met een maximale snelheid van 85Mbps.

Als deze naast elkaar in dezelfde stekkerblok zitten dan werkt het perfect, maar als ik een powerlineadapter op een andere stekkerblok steek die dichter bij de tv staat, werkt het niet meer.

Als ik een betere/nieuwere powerlineset koop, zou het dan beter werken?

• bambinodekat
En welk merk van powerline adapters is het beste?

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:11
bambinodekat schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:41:
En welk merk van powerline adapters is het beste?
Ik heb zelf goede ervaringen met Devolo. Je moet wel opletten dat je ze indezelfde groep gebruikt, als er een aardlek tussen zit is de kans groter dat je geen stabiele verbinding krijgt.
Als je ze op een groep hebt staan waar meerdere zware apparaten aan hangen (denk hierbij aan keuken apparatuur), wil het ook wel eens mis gaan.
Ook moet je er aan denken dat je de adapters rechtstreeks in het stopcontact steekt, dus niet in een verlengdoos. Als je in bijvoorbeeld : de meter kas maar een stopcontact hebt, is er wel de mogelijkheid om een setje powerline adapters te gebruiken waar je een andere stekker (verlengdoos) in kunt steken

EDIT: dit geldt tevens voor alle setjes Powerline adapters

Voorbeeld : Afbeeldingslocatie: http://www.chip.nl/files/2012/12/productpicturedlan500avwirelesseuskfrontxl.jpg

Het is wel aan te raden om een setje 500Mbit/s te pakken.

[ Voor 2% gewijzigd door Marco1994 op 27-01-2014 14:11 . Reden: Typo ]

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-11 16:39
Ik heb een probleem met IPTV via Powerline: overdags werkt het prima, 's avonds valt de verbinding helemaal weg. Provider is XMS, en de problemen waren er niet voordat XMS overstapte op KPN-streams. Wat niet zegt dat het dus daaraan moet liggen.

Modem staat in de kelder. Via een gigabit switch gaat één kabel naar de huiskamer TV, en een signaal naar de Powerline adapter (TP-Link PA4010PT, 500 Mbps). Dat signaal gaat naar twee slaapkamers die op dezelfde groep zitten. Voor zover ik heb kunnen nagaan ligt de storing niet aan apparaten die op dezelfde groep zitten en 's avonds aan gaan (lampen, PC).

Maar waar kan ik nog meer aan denken? Buren die hun eigen Powerline aan zetten? Verslechtering van het signaal vanuit de ISP als iedereen zijn TV aan zet? Sinds XMS is overgestapt op KPN-streams zijn er veel meer hick-ups in het beeld. Ik ben benieuwd wat de oorzaak kan zijn, en of ik er iets aan kan doen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probeer het eerst maar eens met een kabel rechtstreeks naar de settopbox ipv de Powerline adapters. Dan kun je uitsluiten dat het aan de Powerline adapters ligt.

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-11 16:39
Dank voor je reactie. Maar ik krijg overdags dus wel beeld via Powerline, alleen 's avonds niet. Dus die adapters doen het op zich wel.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
joris_luik schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:20:
Dank voor je reactie. Maar ik krijg overdags dus wel beeld via Powerline, alleen 's avonds niet. Dus die adapters doen het op zich wel.
Dan nog kan het aan de powerline adapters liggen (gebruikspatronen op het net). Maar misschien is het netter om zelf even een topic aan te maken ipv dit topic te kapen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bambinodekat schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:40:
<>Als deze naast elkaar in dezelfde stekkerblok zitten dan werkt het perfect, maar als ik een powerlineadapter op een andere stekkerblok steek die dichter bij de tv staat, werkt het niet meer.
<>
Voordat je een nieuwe set koopt (als je dat niet al hebt gadaan) : poweline en stroomsloffen is een slechte combinatie. Beter ze direct in de WCD in de muur steken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pagina: 1