rMBP output HDMI > 1080p?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hi,
ik heb hier een LG 29EA73-P met een resolutie van 2560x1080, maar ik kom met de resolutie niet hoger dan 1080p. Zie hier de instellingen van het beeldscherm.
Het is de MBP Retina 15" van vorige week, met die 2GB videokaart erin, dus dat moet toch werken lijkt mij?
Op de Apple site staat ook:
HDMI video output
Support for 1080p resolution at up to 60Hz
Support for 3840-by-2160 resolution at 30Hz
Hij moet dus in principe 4K kunnen. Ik dacht dat ik misschien een HDMI 1.3 kabel had, dus heb voor de zekerheid net een nieuwe kabel gekocht die 4K schermen aan kan, dus HDMI 1.4.
Maar ook nu werkt 'ie niet.
Dat is toch gek? Op een Apple Cinema Display gaat 'ie wel gewoon gelijk goed op volle resolutie.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Na een kleine google zoekopdracht vind ik een hoop mensen die hier last van hebben i.v.m. hdmi.
De meest voorkomende oplossing hiervoor is de displayport(thunderbolt) te gebruiken (dus mDP naar DP kabel) i.p.v. de hdmi poort.
Je kan ook nog een programma proberen zoals switchresX, sommige hebben hier succes mee.

veel succes :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door joon op 31-10-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
joon schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:04:
Na een kleine google zoekopdracht vind ik een hoop mensen die hier last van hebben i.v.m. hdmi.
De meest voorkomende oplossing hiervoor is de displayport(thunderbolt) te gebruiken (dus mDP naar DP kabel) i.p.v. de hdmi poort.
Je kan ook nog een programma proberen zoals switchresX, sommige hebben hier succes mee.

veel succes :Y)
Ja, dat SwitchresX is niet het juiste. Dan kun je niet kalibreren. En ik heb inderdaad ook al een Displayport kabel gebruikt. Helpt ook niet.
Edit: Oh wacht, ik heb een MinDisplayport naar DVI ingang en daar de bijgeleverde HDMI in gedaan. Dus echt specifiek een DisplayPort kabel:?

[ Voor 10% gewijzigd door repsaj op 31-10-2013 20:08 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Was dat een displayport 1.2 kabel ?
Als je native Displayport gaat zou dit probleem verholpen moeten zijn, had namelijk hetzelfde met mijn dell u2711 over HDMI, dat vond mijn MBP ook niet leuk.
Toen ik een mDP naar DP kabel gebruikte was het meteen goed zonder enig geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Jup, 1.2 kabel. Heb nu een mDP naar DP besteld. Bedankt!

x