Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11 22:06
Hoi hoi,

ik heb weer mijn pc een upgrade gegeven met een nieuwe moederbord, cpu en ram. Nu heb ik mijn oude moederbord, cpu en ram aan mijn broertje gegeven om een pc te bouwen.

Pc is inmiddels helemaal klaar met een nieuwe kast en een nieuwe voeding, alleen valt de pc na onregelmatige tijden steeds uit.

Ik heb inmiddels een paar dingen uitgesloten:

1. Hitte is het probleem niet. Cpu cooler is er niet af geweest. Bios geeft normale temperaturen weer. Prime95 of furmark aan is ook geen probleem.
2. Voeding kan het waarschijnlijk ook niet zijn. Nadat de pc uit valt blijft er stroom op de moederbord staan maar wil de pc niet meer aan. Ik moet de stekker uit de voeding halen tot het stroom uit de moederbord is. Daarna wil de pc weer aan.
3. Configuratie is het probleem ook niet. Er is niet veranderd naast de voeding en de kast.

Wie weet hier het probleem of de oplossig?

Pc configuratie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van je systeem?

Waarom zou het de voeding niet kunnen zijn? Dat lijkt me op zich wel een onderdeel dat het probleem kan zijn. Zeker als dat het enige is dat is veranderd, dan zou ik daar toch eerst naar kijken.

• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11 22:06
Specs staan bij pc configuratie bij mijn post (Broertje pc). Van de voeding weet ik het niet zeker, omdat na het uitvallen er stroom op de mobo blijft staan.