Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

nieuwe pc gebouwd maar scherm doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• milzzz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 14:05
hallo

Ik heb vandaag een pc gebouwd.en ik sluit hem net aan en ik zet hem aan en alles gaat aan alle lampjes en fannen etc alles doet het maar hij geeft geen beeld aan me scherm ligt het niet wand heb ook al een ander scherm geprobeerd.

Weten jullie waar dit aan kan liggen?

Deze onderdelen zitten er in.

gallery: milzzz

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

milzzz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:04:
Hallo,

Ik heb vandaag een pc gebouwd. Ik sluit hem net aan en zet hem aan. Alle lampjes en fans gaan aan. Alles doet het maar hij geeft geen beeld. Aan m'n scherm ligt het niet want ik heb ook al een ander scherm geprobeerd.

Weten jullie waar dit aan kan liggen?

Deze onderdelen zitten er in:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 289,-€ 289,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,-€ 125,-
1Asus MATRIX-HD7970-P-3GD5€ 379,-€ 379,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,44€ 51,44
1Aerocool XPredator X3€ 91,30€ 91,30
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 84,20€ 84,20
1be quiet! Dark Rock 2€ 53,80€ 53,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 75,20€ 75,20
1Asus DRW-24B5ST Zwart€ 30,74€ 30,74
1Corsair CX750M€ 77,10€ 77,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.256,78
Alsjeblieft, zo is het wat leesbaarder.

Wat gebeurt er als je je videokaart er uit haalt, en je scherm aansluit op je moederbord? Je CPU heeft graphics, en je chipset ondersteunt dat ook.
Zit de videokaart goed in het moederbord en zit er ook een kabel van je voeding in?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Eerst aan je moederbord hangen en in je bios/uefi onboard graphics uitschakelen en wijzigen naar de gpu.

• milzzz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 14:05
als ik hem aan me moederboard doe geeft hij ook geen beeld ook als de videokaart er niet in zit

Verwijderd

Je moet eerst uitsluiten of het niet de monitor of de kabel is (dus andere monitor en kabel testen)

Als dat niets uitmaakt en het klopt wat je zegt - je krijgt zowel op je moederbord als op de videokaart geen beeld - dan zou ik eens in de BIOS kijken of het geen instelling is.

Zo niet dan zul je wel iets niet goed aangesloten hebben. Heb je hem aangesloten met VGA? Kun je misschien DVI gebruiken? Zit er niet iets lost? Krijgt het moederbord wel voeding en branden daar lichtjes op? Heb je de handleiding van het moederbord gelezen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 02:06 ]

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 21:58

kakashi

respect my authoritah

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 02:01:
snip

Als dat niets uitmaakt en het klopt wat je zegt - je krijgt zowel op je moederbord als op de videokaart geen beeld - dan zou ik eens in de BIOS kijken of het geen instelling is.

snip
hoe wil hij als hij geen beeld krijgt op bijde manieren in de bios gaan kijken?

• SoniQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 23:36
Geeft je moederbord nog een code weer, je hebt vaak een display op je moederbord zitten die cijfers aangeeft. Kan het niet zo goed zien of jij die hebt :P.

Als ik het zo lees heb je hetzelfde probleem als ik heb gehad. Je BIOS is nog niet geupdate voor de haswell processoren. Je zal dus een andere CPU moeten kopen die met jouw versie van de BIOS werkt zodat je PC werkt en dan kan je je BIOS flashen en je de nieuwe CPU erin kan zetten.
Of je kan een mail sturen naar MSI voor een nieuwe BIOS chip (dit had ik gedaan, bij ASROCK).

• kbvhoof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb onlangs hetzelfde probleem met een gloednieuw MSI moederbord gehad namelijk: MSI FM2-A85XA-G65. Was er na wat testen van overtuigd dat het de GPU op de processor was echter na deze Opgestuurd te hebben bleek deze prima.

Het typische was wel i.c.m. een A10 processor kreeg ik geen beeld, met een A8 wel maar moest je hem soms wel 3 keer opnieuw aanzetten voor je beeld hebt. Weet niet of je spullen hebt om dit te testen ander bord of CPU maar ik zou aan je omschrijving af te leiden zeggen DOA moederbord.

• kbvhoof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2024
SoniQ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:58:
Geeft je moederbord nog een code weer, je hebt vaak een display op je moederbord zitten die cijfers aangeeft. Kan het niet zo goed zien of jij die hebt :P.

Als ik het zo lees heb je hetzelfde probleem als ik heb gehad. Je BIOS is nog niet geupdate voor de haswell processoren. Je zal dus een andere CPU moeten kopen die met jouw versie van de BIOS werkt zodat je PC werkt en dan kan je je BIOS flashen en je de nieuwe CPU erin kan zetten.
Of je kan een mail sturen naar MSI voor een nieuwe BIOS chip (dit had ik gedaan, bij ASROCK).
in dit geval zou er ook een probleem met de bios moeten zijn en kan de PC de kenmerkelijke piepjes een hoge RPM start e.d. niet meer geven ( het normaal booten gevoel)

Het probleem zoals in deze wordt omschreven is een werkend systeem.

Je kan dit trouwens chekken op je monitor, geeft deze een groen ledje wanneer je de pc aanzet ( teken van inputsignaal)

>> ??

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 15:41
Alles losmaken van je moederbord behalve processor(+fan), geheugen en voeding. Daarna de 3 verschillende videouitgangen van je moederbord afzonderlijk aansluiten op een monitor en testen.

Let op, als je monitor inderdaad een groen ledje (ipv bv oranje) dan is er een inputsignaal maar is je beeld zward en dan moet je het op je moederbord zoeken.

Verwijderd

kakashi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:49:
[...]

hoe wil hij als hij geen beeld krijgt op bijde manieren in de bios gaan kijken?
Andere monitoren en/of kabel testen
Pagina: 1