Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojansse
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-04 15:11
Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier op het forum. De reden waarom ik mij aangemeld heb is omdat ik overweeg een nieuwe (game)pc te kopen. Maar dat is voor in een ander deel van het forum. ;)

Vooraleer ik overga tot het kopen van een nieuwe pc wil ik eerst maken dat mijn computer helemaal in orde is. Ik kan ze misschien doorverkopen aan mijn ouders, aangezien zij ook aan een nieuwe pc toe zijn.

Ik doe nu al ruim 4 jaar met deze pc, en in al die tijd heb ik Windows 7 nooit opnieuw geïnstalleerd. En dat is omdat ik niet beschik over een cd. Ik heb deze pc namelijk laten samenstellen door de zoon van een collega van mijn vader.
Zowat een jaar geleden begon ik meldingen te krijgen dat mijn versie van Windows niet legitiem was. Toen ik aan die gast die mij de pc verkocht had mijn productcode vroeg, vertelde hij me om iets te installeren, WATremover. Dit zorgde ervoor dat de meldingen weggingen, maar was natuurlijk geen permanente oplossing.
Zonder productcode kan ik voor zover ik begrijp mijn Windows niet herinstalleren. Via 2 programma's (Magical Jelly Bean Keyfinder en Produkey) ben ik kunnen achterhalen wat mijn productcode is. Wanneer ik die productcode ingeef bij de validatie wordt hij echter niet aanvaard.

Kan iemand mij helpen hierbij? Is er een manier om Windows toch terug te zetten naar fabrieksinstellingen zonder die productcode ? Of liever nog, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat die productcode toch werkt? Ik heb die gast proberen te bereiken via mail, maar ik heb tot nu toe geen antwoord gekregen. Desnoods ga ik hem persoonlijk opzoeken. Ik heb hem tenslotte betaald.

Groeten,

Rojansse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:26

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je bent opgelicht met een niet legitieme Windows-licentie.

Ik weet niet wat je hebt afgesproken met die jongen, maar je moet bij hem zijn. Hier op het forum kunnen we verder weinig betekenen. Op het advies na om gewoon een licentie te kopen.

@ hieronder
Ok, maar de situatie wordt niet echt anders: óf de verkoper heeft verkeerde toelichting gegeven óf de TS weet wel hoe het zit. In beide situaties is hier weinig hulp te vinden. Als de verkoper programma's aanraadt zoals WATremover ga er dan maar niet van uit dat er een geldige licentie aanwezig is.

[ Voor 56% gewijzigd door Bolletje op 31-10-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:16
Heb je de factuur van je PC nog? Zo ja, zit daar een Windows licentie bij?

Het lijkt erop dat die zoon je een illegale licentie hebt gekregen. Of je echt opgelicht bent of niet is afhankelijk van het feit of je ook hebt betaald voor een Windows licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojansse
Hmm das echt balen. Ik had al zo'n vermoeden. Maar is het niet vreemd dat die 2 programma's dan wel een key terugvinden?
Ik heb voor zover ik weet nooit een factuur gekregen. Onze vaders zitten allebei bij de politie, dus ik vertrouwde het op dat moment wel.

Ik heb wel de mails die we over en weer gestuurd hebben bewaard. Daarin zegt hij "De geïnstalleerde software is Windows 7 of Vista Ultimate OEM Preinstalled naar keuze. Dit geld ook voor Office 2007. Beide producten hebben een VLK licensie (1 key voor meerdere installaties -> geen cd)" Dit alles is in de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:16
Dan ben je inderdaad opgelicht en heb je een illegale licentie gekregen. De tool die je aanhaalt suggereert dat ook. In dat geval ben ik het eens met Bolletje: licentie kopen. Meer kan niemand hier voor je doen helaas.

Zo'n tool kan wel een key terughalen, maar het kan zijn dat die key inmiddels niet meer wordt geaccepteerd (het zou me niets verbazen in ieder geval).
Bolletje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:42:
@ hieronder
Ok, maar de situatie wordt niet echt anders: óf de verkoper heeft verkeerde toelichting gegeven óf de TS weet wel hoe het zit. In beide situaties is hier weinig hulp te vinden. Als de verkoper programma's aanraadt zoals WATremover ga er dan maar niet van uit dat er een geldige licentie aanwezig is.
Ben ik met je eens, maar schetst wel een duidelijker beeld van TS zijn situatie.

[ Voor 40% gewijzigd door Mint op 31-10-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojansse
Verdomme. Dit zei hij in een van zijn eerdere mails toen ik hem vroeg naar een gedetailleerd overzicht.

"Mijn stukken komen van verschillende computerwinkels rond *** waar ik een speciale regeling mee heb. De precieze configuratie van het systeem (de precieze samenstelling van onderdelen), het leveren van de legale software en office pakketten zijn een service die ik bied. Je kan me altijd vragen stellen in de zin van specificaties van de hardware, maar een kant en klaar shopping lijstje geef ik niet zomaar uit. Alle gebruikte onderdelen zijn merkstukken: Asus, Western Digital, Corsair, etc.

Hij vermeldt dus specifiek dat zijn software legaal is. Bovendien gebruikte hij een mail van de universiteit, waarbij naam en voornaam staat. Dus ik heb wel een vorm van bewijs.

Nuja ik begrijp dat jullie me hierbij niet echt kunnen helpen. Ik wil mijn frustraties even kwijt. Ik was in die tijd te jong en naïef om ervoor te zorgen dat ik niet opgelicht werd. Mijn nieuwe pc steek ik wel zelf in elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Rojansse op 31-10-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik ken wel een computerwinkel die zelf ook pc's samenstelt en waar er een illegale versie van Windows op wordt geïnstalleerd via image dus.

Toen er ooit een klant daarvan een opmerking maakte dat de versie illegaal was en dat hij geen problemen wou, dan reageerde de baas van de winkel dat je voor die prijs geen legale software kan verwachten op de PC (was ten tijde van Pentium 4 Prescott tijdperk en Windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Als je betaalt hebt voor een "illegale" licentie, dan moet je maar met hem overleggen. Anders maakt het niet zoveel uit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:26

Bolletje

Moderator Harde Waren
Volume licensing mag hier helemaal niet voor gebruikt worden. Dat is dus helemaal niet volgens de voorwaarden van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31
Aangezien zowel jou (als zijn) vader bij de politie werken lijkt het mij toch niet zo ingewikkeld? Met het 'bewijs' naar je vader gaan, volgens mij moet er wel een goede oplossing te vinden zijn? Helemaal als hij aangegeven heeft dat de geleverde software legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojansse
Ja ik heb mijn vader eens gebeld. Hij zal zijn collega er volgende week maandag eens aanspreken erover.
Ik ben benieuwd wat dat zal opleveren.
Pagina: 1