Toon posts:

Advies voor upgrade pc..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen!

Graag wil ik mijn PC gaan upgraden, maar ik wil graag jullie advies.
Momenteel daai ik de volgende setting:

AMD Phenom X6 1100T Black e.d.
8Gb (2x4Gb) DDR3 @1600Mhz
120Gb OCZ Vertex 3 SSD
1Tb WD Black
2Tb Seagate Barracuda
Asus Mobo (niets bijzonders)
Geforce Asus GTX 660Ti 2Gb

Nu game ik regelmatig, en mijn vriendin wil de PC gaan gebruiken voor haar hobby (photoshop CS5 & elements). nu denk ik aan een budget van +- €400 á €500,-

Zelf zat ik te denken aan een I7 (4770)? en eventueel een goed leuk mobo Asus Sabertooth Z87.
de dit mobo geeft me de mogelijheid tot eventueel overclocken/SLI/USB3 e.c.t. (i.c.m. Nzxt Phantom 410 case).

Ik heb ook overwogen om de I5 te nemen omdat het voor het gamen weinig tot niets zou uitmaken.. maar goed dan zit ik met de software van mijn vriendin wat is jullie idee/advies?

Gr !

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

in games is de i5-4670k in sommige gevallen zelfs sneller. Voor photoshop kun je echter beter een 4770K kopen, dus het is maar net wat je wilt. Zou zelf voor de 4670K gaan aangezien deze een stuk goedkoper is en je het verschil niet super gaat merken. Als mobo is het maar net wat je wilt, ik heb zelf een Gigabyte Z87X-D3H en draai daar sli Gtx760 mee, en dat gaat zonder problemen met genoeg ruimte tussen de kaarten.

conclusie ik zou de i5 pakken en je wat geld besparen en voor het mobo voeldoet eigenlijk ieder z87 bord wel, alleen heeft de een wat je zelf zegt wat meer usb3 poorten dan de ander. (mijn Z87x-D3H heeft 6 usb3.0 poorten en 2 usb 2.0 poorten)

Verwijderd

Topicstarter
Thx!

Ik ben idd flink over de I5 of I7 aan het denken omdat ik simpelweg niet weet hoeveel het gaat uitmaken met photoshop. dit puur omdat deze meer core's heeft.. (geen idee of dit dan ook beter gaat presteren).

Ik wil ook eventueel (lees toekomst) nog een 660Ti erbij kopen en deze in SLI draaien.

En tja Mobo is puur omdat ik de Sabertooth cool vind uitzien ;) en ook omdat de airflow erg goed geregeld is.

maar bedankt voor je reactie!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 16:55 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
ik ben erg benieuwd of je ook maar 1% snelheidverschil gaat merken als je van een x6 1100 naar een 4670 of 4770 gaat....

Als je graag wil overklokken, sli en usb3 wilt hebben kan je dan niet veel beter een nieuw moederbord halen voor €100 en je huidige cpu houden?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat ga ik een bekijken, iemand anders die hier ook ervaring in heeft?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik vraag me dat ook af, op welke momenten denk jij dat de 1100T de bottleneck gaat vormen? dat deze niet de nieuwste is wil niet zeggen dat ie niet meer mee kan komen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik zeker met je eens, maar als ik wat rond kijk op fora's zie ik toch dat er iets kwa snelheid winst te winnen is. De vraag is of dit de moeite waard is.. Natuurlijk is een nieuwe gen. Intel wel zuiniger maar ja..

Mss toch eens kijken naar een nieuw MOBO + GTX 660ti voor wat meer rekenkracht dan?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 20:03
Het snelheidsverschil in procenten is duidelijk, maar in absolute zin is het de vraag of het voor photoshop spannend is. Moet je voor jezelf uitmaken. i5 versus i7 is iig niet echt spannend.

http://www.anandtech.com/bench/CPU/25

Verwijderd

Topicstarter
thx all!
Pagina: 1