Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• smagedy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10-2023
Hallo allemaal,
De reden dat ik dit topic open is omdat ik het gewoon niet meer weet. Er zijn zoveel tablets en ook reviews hiervan dat ik het gewoon niet meer weet. Daarom wil ik graag wat advies hoe een tablet te kiezen.

In het kort ik ben op zoek naar een tablet.... Nu is dit natuurlijk een klein beetje algemeen.

Waarvoor te gebruiken:
  • Xbmc aansturen
  • Film kijken in de trein (Er hoeven maximaal 2 tot 3 films op te kunnen in goede kwaliteit)
  • Iets wat lijkt op multiview (dus 2 vensters naast elkaar)
  • Documenten lezen
  • Wat aantekeningetjes maken
  • Spelletjes spelen (gewoon standaard spelletjes, niet hele zware)
  • Boek lezen
  • TV bedienen (infrarood. Niet vereist, wel prettig)
Waar moet hij mee samenwerken in het netwerk
  • Laptop en pc met windows 8
  • Laptop windows 7
  • Raspberry pi met raspbmc
  • Server met Ubuntu file server (films, muziek, foto's er rechtstreeks af kopieren. Niet vereist, wel prettig)
Waar ik nu over twijfel is het scherm formaat 7,8,10 inch en welke OS.

Ik sta open voor de android, apple en windows tablets. (Dus bijna alles) met een budget van maximaal. 450 euro.
Wat is voor mij wijsheid en weet iemand (uit ervaring) wat voor deze toepassingen een goede tablet is?

Groeten Smagedy

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ik zou zeggen, ga voor een Apple. Android tablets voelen imho altijd zo....cheap en schokkerig..en Windows tablets, ben steeds bang dat ze virussen ontvangen en ik vind ze niet fijn werken, moet te vaak naar Desktop om bruikbaar te zijn.

Apple tablets werken prima met Windows 7 en 8, als je eXPlayer HD installeert kan ie ook prima films van webdav/smb/ftp/dlna/lokaal afspelen. Documentjes lezen gaat ook prima, er zijn genoeg gratis apps daar voor zoals Documents. En spelletjes....tsja, die werken gewoon altijd vloeiend op een iPad, zelfs op de wat oudere zoals de 2. Multiview doet het niet maar in de praktijk heb ik dat eigenlijk nooit nodig gehad.

Copy.com

Verwijderd

sariel schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:29:
Tsja, ik zou zeggen, ga voor een Apple. Android tablets voelen imho altijd zo....cheap en schokkerig..en Windows tablets, ben steeds bang dat ze virussen ontvangen en ik vind ze niet fijn werken, moet te vaak naar Desktop om bruikbaar te zijn.

Apple tablets werken prima met Windows 7 en 8, als je eXPlayer HD installeert kan ie ook prima films van webdav/smb/ftp/dlna/lokaal afspelen. Documentjes lezen gaat ook prima, er zijn genoeg gratis apps daar voor zoals Documents. En spelletjes....tsja, die werken gewoon altijd vloeiend op een iPad, zelfs op de wat oudere zoals de 2. Multiview doet het niet maar in de praktijk heb ik dat eigenlijk nooit nodig gehad.
Voor de Windows RT tablets bestaan geen virussen en het enige waar je de desktop nog voor nodig hebt is Office

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

tijmeng

Panasonic 7J

Koop maar lekker een ipad of probeer zelf een gefundeerde keuze te maken naar aanleiding van alle reviews die je hebt gelezen..... Dit topic gaat je echt niet verder helpen denk ik.

puur persoonlijk zou ik een Surface RT (257 bij MM of surface2 voor 450) of Asus T100 aanraden. Win8 is gewoon een prima OS en wat betreft die desktop modus.. Bij android en Apple tablets bestaat deze nog geeneens.. zie het als extratje. Makkelijk spullen aansluiten, top integratie met win8 op je pc, skydrive, op vakantie alvast je fotos bewerken in bv Lightroom. Office gebruiken ipv die rommel op een android of ipad.. etc etc

succes ermee

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Sick Nick

Drop the top!

tijmeng schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:54:
Surface RT (257 bij MM of surface2 voor 450)
op vakantie alvast je fotos bewerken in bv Lightroom.
succes ermee
Inderdaad success ermee want op een Windows RT tablet gaat dat dus helemaal niet :P

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 07:58
Als je het hebt over boek lezen en film kijken zou ik zowiezo een 10" tablet aanraden. naast het grotere scherm zit daar ook vaak een grotere batterij in, en (ondanks het grotere scherm) gaan ze daarom denk ik vaak wat langer mee op hun batterij

Voor de OS keuze: ik weet niet zo veel van windows tablets, maar de keuze iOS of Android kan ik wel iets over zeggen:

als je kijkt naar je eisen maakt het volgens mij niet zo veel uit
[iOS en Android] Xbmc aansturen
[iOS en Android] Film kijken in de trein (Er hoeven maximaal 2 tot 3 films op te kunnen in goede kwaliteit)
[Android (alleen Samsung?)] Iets wat lijkt op multiview (dus 2 vensters naast elkaar)
[iOS en Android] Documenten lezen
[iOS en Android] Wat aantekeningetjes maken
[iOS en Android] Spelletjes spelen (gewoon standaard spelletjes, niet hele zware)
[iOS en Android] Boek lezen
[Android of iOS met een extra accesoire] TV bedienen (infrarood. Niet vereist, wel prettig)

en samen werken met alle andere apparaten is ook voor beide geen probleem

denk ook aan wat je al hebt. Bijvoorbeeld als je al een android phone hebt dan zijn veel van je gekochte apps ook op je tablet beschikbaar.
iOS is in mijn ogen wat simpeler en zeer geschikt als je gewoon een straight forward tablet wilt hebben. Android is iets minder simpel vindt ik, maar biedt meer mogelijkheden om te personaliseren.

Dus welke devices heb je nu al thuis? hou je zelf van knutselen met je devices (root/customs roms etc)? En wat is je budget (ook niet onbelangrijk). Deze vragen moet je jezelf stellen denk ik.

Zelf heb ik overigens een Android telefoon en een iPad thuis.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 13:58
Het enige OS dat je een echte multiview kan bieden is Windows 8.1 (RT). Hierbij kan je dus met gemak 2 applicaties naast elkaar draaien (vandaar de 10.6" scherm van de Surface zodat je genoeg ruimte hebt om 2 apps naast elkaar te draaien).

Lezen gaat makkelijker op een tablet met bv. 4:3 in portrait modus maar dat lost Windows 8.1 op door veel apps van links <=> rechts te laten scrollen ipv boven <=> beneden.

Video's zullen beter te zien zijn op de 16:9 ratio van de Surface bv.

Het grote voordeel van een Windows 8.1 tablet is Office, makkelijke integratie met Windows.
En de Surface 2 bv. is krachtig genoeg om redelijk wat spelletjes te spelen e.d.

Maar zoals gezegd hierboven: iedereen hier gaat z'n favoriet hebben en het enige waar 2 OSes falen t.o.v. Windows 8.1 is de Multi-tasking maar anders kan je alles doen wat je wilt met ieder OS.

Ik zou zeggen om eens een lijste op te stellen met welke tablets je in het oog springen en hier eens te posten. Dan weten we toch al waar je naar toe neigt. En voor de rest: Ga eens naar de Mediamarkt o.i.d. en probeer eens een aantal tablets, hou ze eens vast en beslis zo.

• smagedy
Er zijn een aantal zoals ik verwacht had maar ook een aantal waar ik zeker wat aan heb.
  • Wat ik ga doen is gewoon naar een winkel en proberen.
  • Kijken of ik een tablet kan lenen van iemand voor kort om wat beter te testen.
  • Kijken voor een tablet rond de 10 inch.
Bedankt voor de reacties,

• smagedy
misterdoom schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:34:
Het enige OS dat je een echte multiview kan bieden is Windows 8.1 (RT). Hierbij kan je dus met gemak 2 applicaties naast elkaar draaien (vandaar de 10.6" scherm van de Surface zodat je genoeg ruimte hebt om 2 apps naast elkaar te draaien).

Lezen gaat makkelijker op een tablet met bv. 4:3 in portrait modus maar dat lost Windows 8.1 op door veel apps van links <=> rechts te laten scrollen ipv boven <=> beneden.

Video's zullen beter te zien zijn op de 16:9 ratio van de Surface bv.

Het grote voordeel van een Windows 8.1 tablet is Office, makkelijke integratie met Windows.
En de Surface 2 bv. is krachtig genoeg om redelijk wat spelletjes te spelen e.d.

Maar zoals gezegd hierboven: iedereen hier gaat z'n favoriet hebben en het enige waar 2 OSes falen t.o.v. Windows 8.1 is de Multi-tasking maar anders kan je alles doen wat je wilt met ieder OS.

Ik zou zeggen om eens een lijste op te stellen met welke tablets je in het oog springen en hier eens te posten. Dan weten we toch al waar je naar toe neigt. En voor de rest: Ga eens naar de Mediamarkt o.i.d. en probeer eens een aantal tablets, hou ze eens vast en beslis zo.
Ik heb even met het thuis front overlegt en daar zijn de volgende tablets uitgekomen:
  • nexus 10
  • ipad air
  • nexus 7 (indien er toch weinig boeken gelezen worden)
  • tablet van samsung

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Surface RT. En als je meer budget had; Surface Pro 2. Nuff said.

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1