Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Ervaringen pure silicon wire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik wil mijn voeding (corsair i760) gaan sleeven en was aan het denken om ook de kabels te vervangen

vandaar de vraag als iemand ervaring heeft met volgende kabel.
Turnigy Pure Silicone Wire 18AWG

Van wat ik terugvind zou men hier ook dunnere kabel van kunnen gebruiken, omdat de ro lager is en dus meer vermogen over een dunnere kabel gejaagt kan worden.

Als iemand een andere goed verkrijgbare flex kabel weet, mag die dit ook altijd melden

Mvg,
Rod

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 10:43

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Waarom wil je trouwens de kabels vervangen?

Ik denk dat je met sleeven ook een mooi resultaat krijgt.

Hoeveel AWG zijn de kabels van je voeding nu? Als je ze echt wil vervangen zit daar net iets boven en je zit 100%goed.

[ Voor 68% gewijzigd door Djesse8999 op 31-10-2013 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
16/18 AWG, maar ze zijn redelijk stijf.
Die silicone zijn zeer soepel, waardoor je na sleeven toch nog wat flex overhoud.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:32

l3p

www.^.nl

Ik betwijfel het of dit wel echt mooier wordt of makkelijker is.
Ik neem aan dat dit hetzelfde draad is als wat wel eens voor halogene spots gebruikt wordt.(beter hitte bestendig)
Een knikje in je ader zie je dus heel duidelijk terug en wordt niet zo gauw terug gebogen als bij standaard draad .

L3p - MK - PV - WP

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02
Dit soort draad wordt erg veel in de RC wereld gebruikt. Is inderdaad erg flexibel en kan goed tegen hoge temperaturen door de siliconen mantel. Kwaliteit van het koper is ook wat hoger over het algemeen en er wordt een veelvoud van aders gebruikt. Of het nut heeft in een PC, dat denk ik niet eerlijk gezegd.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Imho een beetje onzinnig om dat in een PC te gaan gebruiken. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb dit spul ook voor RC toepassingen gebruikt, en daar werkt het geweldig voor. (zelfs voor het heatbed van mn 3D-printer en die trekt lang niet het vermogen dat ik echt siliconen kabels nodig heb)

Maar voor een PC heb je dit niet nodig, en zoals l3p al aangeeft, je kan die draad niet vormen. Met standaard draad kan je door de stijfheid van de isolatie nog wel wat dingen doen qua buigen en vormen, maar draad met siliconen mantel is net als rubber... doet zijn eigen ding en is daarom moeilijker om een ideale lijn te vormen qua kabelmanagment.

Standaard kabel met een leuk sleevje eromheen moet voor jouw toepassing meer dan genoeg zijn. :)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.
Dan knip ik de standaard kabels op maat en sleeve ze.

Ik wordt gewoon gek van de overschot aan kabel in mijn case :S

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De voeding open maken en alles wat je niet gebruikt afknippen in de voeding scheelt vaak al een heleboel. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
modulaire voeding pricewatch: Corsair AX760i :)
Maar bv voor gpu zijn er 2 van de 8 die altijd losbengelen.
12V lijnen een beetje splitsen => een hoop sata/molex stekers weg te werken.
...

Dus daarom, wat niet gebruikt wordt, eruit.
:+
Pagina: 1