Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:27
2.5 jaar geleden heb ik een Macbook Pro 15" gekocht (voorjaar 2011 dus). 5 maanden geleden begon mijn adapter moeilijk te doen, waarschijnlijk een kabelbreukje. Zo'n 3 maanden geleden hield hij er helemaal mee op en heb ik deze nieuwe adapter gekocht, geen officiële vanwege het grote prijsverschil.

Een maand later viel mij op dat de melding Onderhoud vereist permanent wordt weergegeven bij mijn batterij-icoontje. Ik heb coconut-battery gedownload en mijn accu bleek nog maar 70% van zijn capaciteit te bezitten Inmiddels is dit zelfs gedaald tot 50%, terwijl de teller momenteel 'slechts' op 879 charges staat. Is het waarschijnlijk dat dit komt door de aftermarket accu, of slechts toeval? Ik ben nooit erg goed met de batterij omgegaan, ik ga wel een paar keer per week van 100% naar 0%. Toch vind ik het een wel erg groot verschil met kennissen van me die met zo'n 600 charges nog 95% overhebben.

Hoe dan ook, een nieuwe accu is nu zeker nodig. Heeft iemand hier goede ervaringen met bepaalde aftermarket accu's, of zal het toch de volle 129 euro worden voor een officiele? Ik wil natuurlijk graag voorkomen dat ik weer iets cheaps koop en daardoor uiteindelijk duurder uit ben. Als m'n adapter ook een nieuwe accu kapot maakt wordt het helemaal een duur grapje (al wordt het dat toch al vrees ik). Het staat op internet vol met accu's in alle prijzen, zit daar niet wat tussen? Deze kwam ik bijvoorbeeld tegen in de pricewatch, zogenaamd een officiële van Apple, lijkt me alleen wat te mooi om waar te zijn? Zag er bijvoorbeeld ook een aantal met een beduidend lagere capaciteit.

Anyway, ik hoor graag jullie ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door thamm op 31-10-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik zou een orgniele halen, alleen al vanwege de kwaliteit van vaak namaak.
Die MAXICT verkoopt ziet er inderdaad uit als een orginele, want de namaak zijn vele malen goedkoper.
Maar ik zou eerder bij Replacedirect.nl kijken, die vertrouw ik meer dan MAXICT.

Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 18:27
Volgens mij is het zo dat de accu's van Apple 1000 cycles kunnen maken. Daarna raken ze echt op. Je zit er niet heel erg ver vandaan. Dus ik denk dat het een combinatie is. Aan de andere kant, je hebt zelf geen originele oplader gekocht en ik denk dat je daarvan het resultaat ziet. Want ondanks dat het nogal cliche is: Goedkoop is duurkoop. Ik ben bang dat je gewoon straks een nieuwe accu moet gaan halen. Dan zou ik zeker voor een originele gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Apple site:

Nieuwe Apple notebooks bevatten een batterij met een geavanceerde chemische samenstelling die de levensduur van de batterij verlengt. De ingebouwde batterij van MacBook, MacBook Pro en MacBook Air heeft na circa 1000 volledige laadcycli (volledig ontladen en opladen) nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. Bovendien slijt de batterij dankzij deze flexibele oplaadtechniek minder snel en gaat die tot wel vijf jaar mee. Laad je draagbare computer volledig op wanneer je deze voor de eerste keer op het lichtnet aansluit en voer vervolgens Software-update uit om er zeker van te zijn dat de nieuwste software geïnstalleerd is. Apple brengt regelmatig updates uit die de prestaties van de batterij kunnen verbeteren.

meer info: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
Over die 80% zit ik dus al ruim, dit lijkt me duidelijk een batterij die het niet meer lang vol houdt. Ik ben het wel met jullie eens dat het waarschijnlijk slimmer is om een originele Apple accu te kopen. Op replacedirect bieden ze er eentje aan voor 100 euro incl verzending, dat is op zich prima. Echte Apple accu, zo beweren ze, vraag me alleen af hoe die dan 30 euro goedkoper kan zijn dan bij Apple.

Edit: heb nog wat rondgekeken, en sommige mensen zijn positief over accu's van bekende sellers op ebay. Op tweakers niemand ervaring met accu's als http://www.ebay.nl/itm/Or...tem257fcb2233&_uhb=1]deze? Voor 55 euro naar Nederland gehaald, en zogenaamd origineel..

[ Voor 27% gewijzigd door thamm op 31-10-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Heb je niet aan an die accu Is namelijk niet voor Jouw MBp geschikt. Deze is nog voor de Zilveren Macs waar de accu los zit.

Deze accu moet je hebben: http://www.ebay.com/itm/G...eries&hash=item3cd4e6d46e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
Hm, je hebt gelijk, wel raar dat ze er wel mijn modelnummer bij vermelden dan. Thanks! Denk dat ik gewoon die van replacedirect ga halen voor 100 euro dan, waarschijnlijk sowieso een beter idee.
Pagina: 1