BSOD met twee Nvidia Gforce kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02 13:58
wegens het aanschaffen van een derde scherm heb ik mijn oude 7900GS weer geïnstalleerd naast mijn iets minder oude 8800GTS op mijn p35 moederboard (moet kunnen toch?).
Nu blijft windows 7 consistent een BSOD geven bij het opstarten. Wanneer ik een van de twee kaarten verwijder boot hij zonder problemen.
Ik heb reeds getracht om de nvidia drivers te verwijderen en via devicemanager de standaard windows te installeren, maar dit geeft hetzelfde probleem.
Heeft iemand een suggestie over waar ik de oplossing moet zoeken?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Aangezien multi-gpu toen nog in de kinderschoenen stond denk ik dat het probleem is.

Sowieso 2 verschillende type dedicated GPU's in 1 pc is 9 v.d. 10 x vragen om problemen. Volgens mij werkt alleen dedicated Physx een soort van behoorlijk
Verkoop die 2 kaarten aan een collector en koop een budgetkaartje dat 3 schermen aankan. Dat is wat ik zou doen.

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02 13:58
Hier was ik al bang voor. Al heb ik het op een andere pc wel eens werkend gekregen met twee oude kaarten van verschillende merken...
Maar dan zal ik opzoek gaan naar een betere kaart. Dank voor de reactie :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verschillende merken is niet moeilijk als het hetzelfde type GPU is ;) (een 7970 van merk x werkt moeiteloos gewoon met een 7970/7950 van alle andere merken, want de GPU is hetzelfde)

Een snellere/betere kaart hoeft niet per se.
Een budget kaartje volstaat voor 2d werk. Zolang deze maar de benodigde output kanalen heeft (3x vga of dvi zal sowieso lastig worden, DP of hdmi is wat meer regulier)

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Volgens mij kunnen dit soort dingen pas vanaf de 8800 serie of met een Hydra chip.
Sowieso is het architectuur verschil tussen de 8000serie en de 7000 serie erg groot.