Naar aanleiding van de adviezen in het upgrade topic ga ik denk ik mijn geliefde q9550 toch maar parkeren voor een nieuw systeem onder het mom van waarom ook niet.
Wat doe ik met de mijn systeem? Games: Battlefield 3, mass effect, assasins creed en in de toekomst de opvolgers van deze games. Zo nu en dan wat uit de nieuwsgroepen halen en verder office applicaties.
Overklokken zal ik in principe niet doen, hooguit een hele kleine stap in de toekomst maar ik zal geen grensen/extremen opzoeken.
Kleine toelichting voor misschien bijzondere keuzes:
Ik denk dat de voeding afdoende is, of is het veiliger een 650watt te kiezen?
Ik mis op dit moment nog de CPU koeler... Volgens het schema op de lian li site mag deze maximaal 100MM hoog zijn. Nu vind ik wel wat dingen maar die blazen verticaal. Het lijkt mij logischer een koeler te pakken die horizontaal blaast, ivm de airflow door de kast heen. Of redeneer ik dit nu verkeerd. Iemand een tip?
Opmerkingen en correcties zijn zeer welkom.
Wat doe ik met de mijn systeem? Games: Battlefield 3, mass effect, assasins creed en in de toekomst de opvolgers van deze games. Zo nu en dan wat uit de nieuwsgroepen halen en verder office applicaties.
Overklokken zal ik in principe niet doen, hooguit een hele kleine stap in de toekomst maar ik zal geen grensen/extremen opzoeken.
Kleine toelichting voor misschien bijzondere keuzes:
- Gigabyte sniper - voornamelijk gekozen vanwege de gebruikte audio chip (creative) de gebruikte netwerk chip is een bonus (atheros killer).
- Lian li behuizing, deze vind ik erg mooi, persoonlijke smaak
- Te dure raidsonic icybox, vanwege de metale afwerking matcht dit bij de behuizing en er zit aan de zijkant van de lianli 1x 5,25 inch slot. Hiervoor laat ik de blurayspeler/brander vallen.
- Crucial ballistix sport - kleine module, gezien de beperkte ruimte in behuizing komt dit hopelijk de airflow ten goede.
- Cooler Master V550S, ik graag een Gold label voeding, scheelt warmte. Een van de voordeligste die modulair is, 550 watt.
- 2x 1TB HDD schroef ik over uit mijn huidige systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper M5 | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 276,- | € 276,- |
| 1 | Lian Li PC-V355 | € 107,69 | € 107,69 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 130,90 | € 130,90 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,99 | € 143,99 |
| 1 | Raidsonic Icy Box IB-867 | € 32,17 | € 32,17 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.122,25 | |
Ik denk dat de voeding afdoende is, of is het veiliger een 650watt te kiezen?
Ik mis op dit moment nog de CPU koeler... Volgens het schema op de lian li site mag deze maximaal 100MM hoog zijn. Nu vind ik wel wat dingen maar die blazen verticaal. Het lijkt mij logischer een koeler te pakken die horizontaal blaast, ivm de airflow door de kast heen. Of redeneer ik dit nu verkeerd. Iemand een tip?
Opmerkingen en correcties zijn zeer welkom.