Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop van rond de 500,-

Pagina: 1
Acties:

• Nonamenl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 09:02
Geachte lezers,

Ik ben op zoek naar een laptop van rond de 500,-. Mijn oog is gevallen op de Asus X202 en de Acer Aspire V5-122P. Qua vergelijking komt de Acer misschien net iets beter uit de bus: http://nl.hardware.info/v...l/producten/164778-194513
Alleen ik vind de Acer lelijk en plastic vormgegeven terwijl de Asus een mooie afwerking heeft. Ik ga de laptop enkel gebruiken voor Word, powerpoint en normaal internet op school dus ik heb niks fancy's nodig. Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met de volgende vraag: Waarom is de Asus x202 nergens meer verkrijgbaar? In heel Nederland wordt 'ie nergens meer geleverd. Mediamarkt zegt dat ze besteld hebben maar geen idee hebben hoe lang dat nog kan duren.

De volgende vraag, heeft iemand nog een andere optie? De laptop mag tot de 600,- gaan. Touchscreen met Windows 8 lijkt me handig dus dat moet erop zitten. Verder lijkt me tussen de 11 en de 13,3 inch mooi en wil ik een zo dun mogelijke laptop. De 2,37 van de Acer vind ik dik zat. Ook hoeft de processor niet onder de kwaliteit van de twee bovengenoemde te vallen. Harde eisen voor die prijs he? |:(

Ook vroeg ik me nog af welke processor nou eigenlijk sneller is, want verschillende sites zeggen verschillende dingen. De Intel Core i3 3217U of de AMD A6-1450.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

p.s Ik neig telkens meer naar die Asus toe maar hij valt nergens te krijgen :(

Met vriendelijke groet,

Wouter

• Nonamenl
Allereerst bedankt voor uw reactie.

Een mooie optie, maar wat is de precieze meerwaarde van die 100,-? Alleen het grotere scherm? Ik denk dat 13,3 inch perfect is om mee te werken én te vervoeren maar of dat dan 100,- meer waard is weet ik ook niet. Er zit wel een hdmi aansluiting op wat ook op de andere Asus zit. Dat ontbreekt bij de Acer.

Blijft moeilijk zo'n keuze.

Edit: Oke misschien wel een heel mooie keuze. Die 13,3 inch samen met het mooiere uiterlijk (oppervlakkig he?) vind ik belangrijker dan de Acer van 11,6 inch. Toch wil ik nog het liefst de x202e. Als iemand me kan helpen of info heeft over wanneer/waar die leverbaar is dan hoor ik het heel graag.

[ Voor 28% gewijzigd door Nonamenl op 31-10-2013 13:47 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zover ik op het forum heb gelezen is de Lenovo E531 de enige goede optie met een Full HD scherm binnen dit budget. (moet je wel even aanvinken op hun site dat je die wilt). Het enige probleem is dat deze 15.6 inch is, dus moet je zelf kiezen welke eis zwaarder weegt een kleine laptop of een beter scherm.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Je kan deze zelfs voor een lagere prijs krijgen: pricewatch: Asus VivoBook S300CA-C1084H

Hoe dan ook, ik zou ook aanraden naar een Full HD scherm te gaan en dus misschien een wat grotere laptop te pakken. Mocht dat écht niet lukken dan is de S300 in ieder geval een stukje beter dan de X202, alleen al vanwege de stevigheid en batterijduur (zie deze review: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.90864.0.html )

Ik moet zeggen dat de Acer ook niet echt super is, ik zou de i3 boven de AMD A4 verkiezen vanwege betere batterijduur en uiteindelijk ga je meer hebben aan een goeie dualcore dan low-end quadcore, al helemaal aangezien de i3 HT heeft en dus 4 threads heeft.

• Nonamenl
Hartstikke bedankt allemaal voor de reacties. Het is uiteindelijk de S300 geworden en ik ben er heel blij mee. Doet precies wat ik wil en voor schoolwerk is 'ie perfect.
Nu ben ik aan het zoeken naar hoe ik windows 7 opnieuw op op me oude laptop zet (2 jaar oud maar wel i7 processor en 8gb ram, zeg maar zo'n desktop die zich voordoet als laptop). Wat een gedoe zeg maar het komt vast goed.

Nogmaals, iedereen enorm bedankt!

Wouter
Pagina: 1