Toon posts:

Celeron 500 naar 633 SLOOPT ME WINOWS REGISTER

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt niet leuk! ik heb al een tijdje me celeron 500@566 lopen. Loopt stabiel. Vcore staat op 2.2v..(ja, is er al lekker ingebrand, dus dat geeft geen problemen)

voor de rest heb ik er nog een heatsink, (geen standaart, groter) en een FAN..eropzitten..voor de rest nog eens 5 GROTE fans dus dat is niet het probleem...Het gaat erom dat als ik hem op 633 wil zetten (7,5*83 Vcore2.2v) dat dan als ik windows opstart ik de hele tijd krijg te horen dat me register niet klopt, gelukkig kan ik dan (na terugklokken) alles weer goed krijgen in Veilige modus!

weet iemand hier de oorzaak van??? you guys are my last hope!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
geen 83 mhz bus doen. allerlei componenten kunnen probleme geve bij die frequentie,bv. HD,videokaart, zon iet dan krijg je op lange termijn vaak problemen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

geloof dat de cache bij de celeron (1) bij de 600 e hoger af kan haken (wou eerst een celeron 500 kopen) maar je zie ook niet echt veel celeron's bocen de 600 is dat je niet op gevallen?
tewijl ze toch goed te overklokken zijn , misschien zijn er bepaalde weken dat de cache dr beter tegen klan maar geloof dat het daar aan ligt,
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
ah thx..maar 100 leek me best wel veel eigenlijk...maar dat moet inperciepe wel kunnen? koeling is geen probleem! me kast temp. is nu al niet warmer dan 25 graden geweest. (jaa ook met dit weer..maar ik woon vlakbij de kust...dus daar wordt het niet gauw 30 graden ofzo..)
maar 100 moet geen problemen leveren voor de overige componenten?

Hey is dat even leuk dat je over die CACHE begint! ik moet me PC altijd 2 KEER aanzetten! de eerste keer doet me CACHE het nooit!!!!! 2e keer wel zonder problemen...maar dat heeft nix te maken met windows register..ik ben wel eens doorgestart zonder cache..geen problemen..alleen UT draaide heeeeel verrot! 15FPS ofzo..met viper 2, hehe

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Bij mij is het melden van fouten in het windowsregister het eerste teken van een te warme cpu. Het is me nl. alleen gebeurt wanneer mijn koeler van de cpu gevallen was :) en toen ik de fan van de koeler niet ingeplugd had :).

Ik denk dus dat ondanks je 5 fans, toch de hitte het probleem is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Harddisk die loopt te klieren.
Zet je in je BIOS UDMA/33 uit voor harddisk. Dit geeft prestatieverlies, dus kijk even of 't 't wel waard is.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
hhmm nee geen HD probleem...Heb net nieuwe hd (udma66) en nu hetzelfde probleem als met ouwe..nee ik had net op www.overclockers.com gekeken..daar schenen meer problemen te zijn met celeron die op een fsb van 83 liepen..ik ga voor de 90 als ik thuis ben of 93 ofzo..weet niet..ik heb een ABIT VA6 mobo..(die schopt echt wel kont!)
wat smokey zei kon nog wel eens waar zijn...

jullie horen wel als jullie geinteresseerd zijn!

oja, hitte zal het wel helemaal niet zijn...dan zou die helemaal nix meer moeten doen...en nu doet ie dat wel..misschien moet ik ook wel hoger Vcore proberen hhmm 2.3v ofzo...ik heb 1 keer heel effe de temp van me cpu kunnen meten en die was niet warmrer dan 35 graden...(geloof me, hij is heeeeel goed gekoeld, voor meer informatie/specs daarover mail maar)

• smokey
100mhz fsb bij celeron 500 kun je wel uit je hoofd zetten natuurlijk. 600 mhz is toch wel het max van de core. en koeling lost niet alles op bij overclokken hoor. een 500mhz celeron krijg je met peltiers/waterkoeling enzo echt niet op 1000 mhz ofzo. 75 mhz zou ik het op houden

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heeft mijn MOBO ook een 93 mhz ondersteuning..dat moet toch kunnen?

• FFF

FFF

ik bedoelde daarmee, met die cache dat dat de reden kan zijn waarom je hem niet hoger geklokt krijgt, en denk misschien aan een betere cpu koeling,
Mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
like i said..cooling is fine! more than fine! die cache zuigt gewoon..dan denk ik eerder dat dat komt door die vcore die op 2.2v staat...

okey,cooling specs: boven op me kast blaast een grote fan frisse koele lucht naar beneden..in de bovenste bays vooraan is ook een grote FAN die lucht blaast richting de CPU + Geheugen...benenden is ook nog een grote FAN..en dan nu de fans die alles eruithalen!: aan de zijkant op AGP hoogte zitte 2 FANS naast elkaar die alle warmte naar buiten blaasen..en hard ook! de warmte van de CPU word naar beneden geblaast/(ook gezogen dus!) en dan door die 2 weer naar buiten...voor de rest zit er nog een fannetje op me viper 2..en op me chipset..en eentje bij de achterkant van me converter kaartje..(onderkant CPU dus) ... airflow heb ik WEL degelijk dus...ik hoop ook gauw foto's te hebben...hmm ik maak soieso nog wel eens een tekening..

• FFF

FFF

zou ik graag willen zien :D

Verwijderd

Topicstarter
ben je bij deze uitgenodigd...ik woon in SCHAGEN

Verwijderd

Ik wil niet flauw zijn. Maar ik denk dat Tony Vroon gelijk heeft.

Dan kan je wel een nieuwe HD hebben, maar als je controller het niet trekt (De hoge PCI snelheid) gaat het nooit lukken.

Snelheden boven de 83 Mhz. Dan hoop ik dat je de PCI divider kan opkrikken, anders worden de problemen nog groter.

• smokey
da klopt. 100 mhz- je klokt alleen CPU op bij 93 draait je agp op 93 en je pci op 93/2 als je dat lukt op 93 danheb je een fijne HD en vid kaart.
Pagina: 1