Goede dag Tweakers,
Ik heb een aantal vragen mbt het veranderen van mijn huidige situatie.
Vanuit het forum heb ik een mooie server opgebouwd die op dit moment gewoon goed draait met XPenology erop. Werkt hetzelfde als een synology nas.
Bij de tv heb ik een htpc staan.
Nu zit ik te denken om die 2 samen te voegen.
De bedoeling is:
De server onder de tv zetten, hierop zit ik te denken om ubuntu te draaien. Ik wil er weer xbmc op kwijt( draai nu Openelec op de htpc, zeer tevreden)
De server gaat downloaden, file sharen, parren rarren, website van mijn bedrijf draaien en xbmc voor films te kijken.
Hardware wat in in de huidige server zit:
msi h61ma-e35 B3, i3 ivy cpu
4tb 2tb 0,5tb hdd's
4gb geheugen
Dit wil ik misschien vervangen door:
MSI H61M-P31 ivy i3 3220 8GB
Of
MSI AMD FM2-A75MA a85600K 8GB
Of schiet ik er verder niet veel mee op om te wisselen met 1 van deze configuraties?
Dit zijn namelijk actie bundels bij cdromland in breda, Dan wilde ik het oude server mobo in mn bedrijfs pc doen.
Voor het geen wat ie nu moet doen werkt het perfect.
Vraag is ook, moet ik voor het gemak windows pakken, of ubuntu.
En... hoe gaat het als ik de hdd's overzet in een nieuw besturings systeem, nu zijn ze EXT4 geformateerd vol met data wat ik niet kwijt kan.
Om deze rede dacht ik eigenlijk al aan ubuntu.
Maar zou toch graag de kijk van een ander erop willen.
En is het aan te raden om met een server te willen film kijken...
mvg Frans
Ik heb een aantal vragen mbt het veranderen van mijn huidige situatie.
Vanuit het forum heb ik een mooie server opgebouwd die op dit moment gewoon goed draait met XPenology erop. Werkt hetzelfde als een synology nas.
Bij de tv heb ik een htpc staan.
Nu zit ik te denken om die 2 samen te voegen.
De bedoeling is:
De server onder de tv zetten, hierop zit ik te denken om ubuntu te draaien. Ik wil er weer xbmc op kwijt( draai nu Openelec op de htpc, zeer tevreden)
De server gaat downloaden, file sharen, parren rarren, website van mijn bedrijf draaien en xbmc voor films te kijken.
Hardware wat in in de huidige server zit:
msi h61ma-e35 B3, i3 ivy cpu
4tb 2tb 0,5tb hdd's
4gb geheugen
Dit wil ik misschien vervangen door:
MSI H61M-P31 ivy i3 3220 8GB
Of
MSI AMD FM2-A75MA a85600K 8GB
Of schiet ik er verder niet veel mee op om te wisselen met 1 van deze configuraties?
Dit zijn namelijk actie bundels bij cdromland in breda, Dan wilde ik het oude server mobo in mn bedrijfs pc doen.
Voor het geen wat ie nu moet doen werkt het perfect.
Vraag is ook, moet ik voor het gemak windows pakken, of ubuntu.
En... hoe gaat het als ik de hdd's overzet in een nieuw besturings systeem, nu zijn ze EXT4 geformateerd vol met data wat ik niet kwijt kan.
Om deze rede dacht ik eigenlijk al aan ubuntu.
Maar zou toch graag de kijk van een ander erop willen.
En is het aan te raden om met een server te willen film kijken...
mvg Frans
[ Voor 11% gewijzigd door French83 op 31-10-2013 13:12 ]