Migratie Home server met Htpc vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Goede dag Tweakers,
Ik heb een aantal vragen mbt het veranderen van mijn huidige situatie.
Vanuit het forum heb ik een mooie server opgebouwd die op dit moment gewoon goed draait met XPenology erop. Werkt hetzelfde als een synology nas.
Bij de tv heb ik een htpc staan.
Nu zit ik te denken om die 2 samen te voegen.
De bedoeling is:
De server onder de tv zetten, hierop zit ik te denken om ubuntu te draaien. Ik wil er weer xbmc op kwijt( draai nu Openelec op de htpc, zeer tevreden)
De server gaat downloaden, file sharen, parren rarren, website van mijn bedrijf draaien en xbmc voor films te kijken.
Hardware wat in in de huidige server zit:
msi h61ma-e35 B3, i3 ivy cpu
4tb 2tb 0,5tb hdd's
4gb geheugen
Dit wil ik misschien vervangen door:
MSI H61M-P31 ivy i3 3220 8GB
Of
MSI AMD FM2-A75MA a85600K 8GB
Of schiet ik er verder niet veel mee op om te wisselen met 1 van deze configuraties?
Dit zijn namelijk actie bundels bij cdromland in breda, Dan wilde ik het oude server mobo in mn bedrijfs pc doen.

Voor het geen wat ie nu moet doen werkt het perfect.
Vraag is ook, moet ik voor het gemak windows pakken, of ubuntu.
En... hoe gaat het als ik de hdd's overzet in een nieuw besturings systeem, nu zijn ze EXT4 geformateerd vol met data wat ik niet kwijt kan.
Om deze rede dacht ik eigenlijk al aan ubuntu.
Maar zou toch graag de kijk van een ander erop willen.
En is het aan te raden om met een server te willen film kijken...

mvg Frans

[ Voor 11% gewijzigd door French83 op 31-10-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt al een Ivybridge CPU, waarom zou je die willen vervangen? Als je wilt upgraden, stop er dan meer RAM in.

Voor de rest kan de hardware het prima aan. Mijn HTPC is minder krachtig (bevat een Pentium G1610T CPU). Je harde schijven kan je prima overnemen, maar je moet wel even kijken of de rechten na verhuizen kloppen voor je OS gebruiker (UID 1000).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Daar schiet je eigenlijk niks mee op. Het extra geheugen is leuk maar dat kan je beter los kopen.

"server" en "htpc" zijn maar labeltjes die meer zeggen over hoe je het apparaat gebruikt dan over de hardware die er in zit. Je kan dus prima films kijken op je server.

Het enige bezwaar dat ik kan bedenken is dat je niet wil dat je films gaan haperen op het moment dat je staat te parren/rarren. Ik denk niet dat het een probleem zal zijn.

Ik zou een kleine HD kopen (bv een SSD) en daar mijn OS op installeren (ik zou Debian nemen, jij bent misschien beter af met Ubuntu) en dan XBMC en andere software installeren. Pas als ik dat helemaal werkend heb zou ik de schijven uit m'n oude machine halen en in de nieuwe zetten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
@ Hero of time, ok, dan zal ik enkel voor meer ram gaan.
Voor mn bedrijf moet ik een pc aanschaffen, hoeft niet veel te zijn, vandaar dat ik die (upgrade) set aanwees..

@capslock2000 Klopt, heb een ssd voor het os klaar liggen, zit nu in de htpc.
de 0.5 tb schijf is de download schijf, dus als ik een film kijk heb ik geen haperingen.
Wat doet windows met EXT4 schijven..? windows kan dat toch niet lezen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, Windows kan daar niet mee overweg. Dus als je besluit om naar Windows te stappen, moet je je schijven opnieuw formatteren. Je zult dus minimaal de hoeveelheid vrije schijfruimte moeten hebben als de schijf met de meeste data. Anders zit je met een partitie die je langzaam moet laten krimpen en de ander laat groeien terwijl je de data aan het verhuizen bent. Geen ideale situatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Enorm bedankt voor de info!
Nu zeg ik natuurlijk ubuntu, want daar heb ik ervaring mee en vind ik makkelijk werken, maar zijn er andere distro's die dit werk ook goed kunnen opknappen?
De eisen zijn ook maar heel simpel, dus volgens mij maakt het niet uit toch.

Iig erg bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:39

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ze kunnen het allemaal prima, zo ingewikkeld is het niet wat je wil. Je eigen kennis en ervaring is de belangrijkste factor.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1