Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

surface 2 review

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat dubbele gevoel komt duidelijk tot uiting bij het openen van de mail-app, die Outlook heet, maar volledig losstaat van de Outlook RT-software in de desktopinterface en daarmee weer voor verwarring kan zorgen
Jammer dat de reviewer de naam van zijn mailaccount verwart met het programma.

De mail client van Windows 8 heet 'Mail' en niet 'Outlook'.
Naamsverwarring die de reviewer ziet tussen de 'Mail' app en de 'Outlook' app van MS Office lijkt niet terecht.

Dat de reviewer de tekst outlook ziet in de 'Mail' client geeft vermoedelijk aan dat hij een outlook.com mail account in de 'Mail' app open heeft staan.

Verder worden nadelen van windows RT wel benadrukt maar de voordelen zoals de praktische touchbediening tov bepaalde andere tablets en het werken met meerdere tegelijkertijd zichtbare apps op 1 scherm niet genoemd.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Was ook al opgemerkt in de reacties en vervolgens aangepast.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Inderdaad ik mis ook het stuk over multitasken, dit is toch wel een punt waarvan ik vind dat Windows 8/RT tablets echt een voordeel hebben tegenover andere tablets. Het feit dat ik ook 2 720p Youtube naast elkaar kan draaien op mijn Surface RT zonder enige problemen, zegt een hele hoop over de software.

Verder klopt dit verhaal voor geen kanten:
Bedrijven lijken nog steeds weinig brood te zien in Windows-apps. Facebook bijvoorbeeld liet een jaar op zich wachten en bracht pas onlangs een eigen Windows-app uit. Google heeft slechts één app in de Windows Store staan, Google Search, terwijl het 21 iOS-apps in de App Store plaatste, waaronder YouTube, Gmail en Google Maps.
Google weigert gewoon om mee te helpen aan Microsofts succes, iets wat begrijpelijk is, maar dat heeft niets met ergens brood in te zien te maken.
Het simpele feit is dat voor een bedrijf als Google het een zeer kleine opgave is om diverse apps voor Windows (Phone) te releasen, maar hiermee versterken ze het platform en dus de concurrentie.
Bij Apple is dit verhaal anders, simpelweg omdat Apple te sterk staat om een effect te hebben, het succes van Apple kunnen ze dan ook niet beinvloeden.

Verder is het punt van de desktop laten gaan maar een raar verhaal, de reviewer zou toch moeten weten dat Windows 8 en RT een en hetzelfde OS zijn, ze zitten precies hetzelfde in elkaar. RT is gewoon 8 met ondersteuning voor ARM en het weigeren van x86 programma's.
Wil je desktop eruit hebben, dan moet je gewoon een nieuw OS maken, een soort van grotere Windows Phone. Hiermee halen ze dan wel gelijk voordelen uit het systeem, zoals bijvoorbeeld brede ondersteuning voor USB apparaten.

Het feit dat de reviewer zich afvraagt of Microsoft het niet kan of wil, laat zien dat hij zich niet verdiept heeft in RT, want het antwoord is simpel dat het niet kan.
Tevens zie ik ook niet waarom dit een nadeel is, het geeft je een schone omgeving om mee te werken en toch nog wat extra om wat meer te doen, bij Android kan je ook dieper in het OS en dat wordt ook niet ervaren als een nadeel, en terecht, want dat is juist wat Android kracht geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Benjamin- op 31-10-2013 11:09 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik was van plan een eigen topic openen over de review, maar zie dat dat al reeds gedaan is. Daarom zal ik mijn opmerkingen over de review ook hier plaatsen. Ik zal daarom Benjamin- aanvullen omdat ik het met al zijn punten eens ben.

Wat ik totaal niet begrijp aan de conclusie is de volgende passage;
Als tabletbesturingssysteem voor mediaconsumptie wordt Windows RT 8.1 nog steeds geplaagd door een karig app-aanbod, terwijl je ook in de productieve desktopmodus beperkt bent tot de standaard aanwezige programma's.
Terwijl een paar pagina's eerder nog de geweldige accu duur tijdens het bekijken van een films geprezen wordt. Wat wordt er dan onder mediaconsumptie verstaan? Foto's kijken via Flickr, Facebook en google+ gaat toch prima via de browser? Ik zie niet waarom steeds alles in apps gestopt moet worden als het ook prima via de browser werkt? Op Mac OS en Windows 8 hebben we toch ook geen apps voor Facebook, Flickr etc.? Dat werkt ook allemaal prima in de browser, moderne tablets zijn meer dan capabel genoeg om zware websites in de browser te bekijken.

En dan de volgende passage:
Consumptie en productie op de tablet worden dus beperkt door het besturingssysteem, dat tussen Android en iOS enerzijds, en dat van een laptop anderzijds in lijkt te hangen.
Windows RT is _juist_ bij uitstek een productieplatform. Er is geen enkel ander tablet OS waarmee je zoveel kan als met WindowsRT. Duw een HDMI kabel erin en een toetsenbord en een muis. (gewoon een logitech unifying ontvanger werkt prima out of the box) En je hebt voor 99% van de mensen een prima werkende office suit. Daarom vind ik het ook bijna kinderachtig dat er genoemd wordt dat macro's niet werken. Want die werken in een 64-bit versie van office ook niet! Macro's zijn ouderwets, het gros van de mensen heeft geen flauw idee wat je er mee kan. Maar die lezen wel deze review en denk Ah dat is een negatief punt..

Verder is het aparte Desktop en Metro interface juist super handig want de desktop is voor productie en het RT interface is voor consumptie wanneer je on-the-go bent. De scheiding hiertussen is juist ontzettend prettig en gemakkelijk. Een goed interface voor de muis en een goed interface voor Touch, wat wil je nog meer?

Het is bovenmeer grappig om op te merken dat bij reviews van hybride concepten met android en windows in 1 apparaat dit altijd als groot voordeel en unique selling point gezien wordt. Maar nu Microsoft het in 1OS realiseert is het ineens een groot nadeel :?

Om de knuppel maar direct het hoenderhok in te gooien heb ik ook even naar de iPad review gekeken, wat verbaasd mij? De iPad krijgt hetzelfde review resultaat, namelijk 4 sterren.

Deze score klopt naar mijn mening totaal niet want de Surface is veel innovatiever, uitgebreider en tevens goedkoper (prijs zal nog iets dalen nu hij net uit is)

-bouwkwaliteit is hetzelfde
-scherm IPad is iets beter
-Touchcover, iPad heeft zo'n oplossing niet
-W8.1 is veel geavanceerder dan IOS en doet veel meer out of the box

Verder over het desktop interface:
Dat betekent ook dat naast het aanwezige Office en Internet Explorer geen enkel ander programma in de klassieke interface kan draaien. De Windows Verkenner is nog wel aanwezig en kan handig zijn om bestanden heen en weer te kopiëren naar usb-sticks of netwerkschijven,
Hier worden imho toch echt een aantal zeer sterke punten van W8 gegeven welke maken dat dit OS vele malen uitgebreider is dan IOS of Android. Windows verkenner is by far de beste file manager en ondersteunt out of the box netwerkschijven, usb-sticks etc. Verder heb je op W8 ook toegang tot het volledige configuratie scherm met daarin ook zaken als: Device manager, Disk management, Computer management, CMD, Powershell.
Op het gebied van desktop apps heb je ook nog: Paint, calculator, notepad en de snipping tool.

Al met al kan ik mij niet echt inbeelden dat de reviewer zich voldoende verdiept heeft in de tablet en het achterliggende OS.

Verder ben ik het helemaal met Benjamin- eens dat de reviewer een grote kans heeft laten liggen bij het beschrijven van de multitask mogelijkheden van het gehele apparaat zowel in desktop modus als in de Metro omgeving. Dit is namelijk 1 van de punten waarop Windows 8 tablet zich boven IOS en Android kunnen positioneren op het gebied van functionaliteit.

Ik weet dat dit filmpje gesponseerd is door Microsoft maar toch geeft het duidelijk weer dat een Surface meer is dan een IPad omdat een iPad enkel gebruikt kan worden voor consumptie
[YouTube: http://youtu.be/85fcZ3nBNNI]

Een ander punt wat ik mis is de integratie van skydrive en een microsoft account met een windows 8 pc. De tablet en een W8 pc kunnen namelijk naadloos samen werken op het gebied van synchronisatie van pc instellingen en browser geschiedenis.

Ik kan nog veel meer punten noemen, maar een laatste punt zou ik nog graag willen noemen:
De picture unlock van windows 8 wordt nergens genoemd en is toch een innovatieve en nieuwe manier van unlocken. Waar bij de IPhone een hele pagina besteed wordt aan het unlocken met een vingerafdruk (wat trouwens zeer onveilig is omdat je vingerafdruk al over het device zit maar dat terzijde)

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik quote even mijn eigen opmerking

"Wat een vreemde conclusie om te zeggen dat het beperkt wordt door het besturingssysteem aangezien RT zover ik kan overzien ongeveer alles kan wat Android en iOS kunnen en meer.

Beperkt door het eco systeem kan ik me in vinden maar het besturingssysteem zelf toch niet?"

Misschien een tip om in de toekomst een bewuster onderscheid te maken in besturingssystem en ecosysteem, niet voor niets wordt mijn reactie 34 keer met +3 beoordeeld. Het besturingssysteem beperkt noemen in een vergelijking met de concurrentie is echt HEEL kort door de bocht.

Verwijderd

Topicstarter
Om de knuppel maar direct het hoenderhok in te gooien heb ik ook even naar de iPad review gekeken, wat verbaasd mij? De iPad krijgt hetzelfde review resultaat, namelijk 4 sterren.

Deze score klopt naar mijn mening totaal niet want de Surface is veel innovatiever, uitgebreider en tevens goedkoper (prijs zal nog iets dalen nu hij net uit is)

-bouwkwaliteit is hetzelfde
-scherm IPad is iets beter
-Touchcover, iPad heeft zo'n oplossing niet
-W8.1 is veel geavanceerder dan IOS en doet veel meer out of the box
* Ten opzichte van die ipad heeft de Surface 2 heeft meer universele aansluiting met USB 3 en HDMI.
|* Dus USB sticks als uitbreiding mogelijk.
* Eenvoudig te koppelen aan alle HDMI beeldschermen.
* De Surface 2 heeft het complete hardware driver library mogelijkheden van Windows waardoor je via die aansluitpunten ook zowat alles echt aan kunt sluiten. Printers,scanners,camera's, meetapparatuur enz enz.
* gratis MS Office
* aangekochte apps op je tablet kun je ook op je desktop en laptop gebruiken
* instellingen synchroniseren over desktop, laptop en tablet
* skydrive integratie
* xbox integratie

De reviewer zegt dat het OS de gebruiker beperkt maar een OS dat veel minder hardware ondersteunt is ook beperkend.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

En we vergeten nog dat het hele device BitLocker encrypted is..

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@Benjamin-
Multitasken had ik inderdaad mee moeten nemen, daarin onderscheidt RT zich van andere mobiele OS'en. Wat betreft de apps, dat Google niet meewerkt aan het succes van Microsoft klopt, maar ik vind het illustratief voor het app-aanbod dat ik nog tegen vindt vallen. Dat Windows 8 en RT hetzelfde OS zijn snap ik, maar het lijkt me dat veel mensen (lees: niet-Tweakers) het als verwarrend zullen ervaren als ze de Word-tegel in het startmenu aantiken en vervolgens overschakelen naar desktop-interface.

@brilsmurfffje
Foto's via Flickr, Facebook en Google+ gaat inderdaad prima met de browser. Ik heb het toch als minpuntje aangemerkt omdat men tegenwoordig gewend is overal een app voor te hebben, en dat die in Windows RT niet altijd voorhanden zijn.
Over Office RT was ik behoorlijk positief, maar dat is blijkbaar niet helemaal overgekomen. Het 'addertje onder het gras' heb ik veranderd, want dat geeft inderdaad een onbedoeld negatieve klank aan de alinea.
Over de desktop-interface: ik denk dat daar een verschil in benadering van het OS ligt. Als je een iOS- of Android-tablet gewend bent dan kan de desktop-interface verwarrend zijn, maar als je een meer veeleisende user bent, dan kan je inderdaad meer met Windows RT dan met andere tablet-OS'en.
Picture Unlock en de SkyDrive-integratie zijn inderdaad gemist, je kan niet alles meenemen in een review en SkyDrive is geen unieke RT-feature, al ben ik het met je eens dat de functie op een tablet niet onbelangrijk is.

@iedereen
Alle feedback neem ik mee voor m'n volgende reviews!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Ik heb het toch als minpuntje aangemerkt omdat men tegenwoordig gewend is overal een app voor te hebben,
Werkelijk? Omdat men gewend is een app te hebben, terwijl exact dezelfde functionaliteit ook in de browser zit, krijgt het minpunten? :N

En de grootte van het app-aanbod is natuurlijk geen minpunt van het device opzichzelf.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Werkelijk? Omdat men gewend is een app te hebben, terwijl exact dezelfde functionaliteit ook in de browser zit, krijgt het minpunten? :N

En de grootte van het app-aanbod is natuurlijk geen minpunt van het device opzichzelf.
Precies, alsof je een landrover koopt en dan gaat klagen dat er geen zandpaden zijn in Nederland. Doet dat iets af aan de kwaliteiten van de auto? Of de potentie?
PiweD schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:26:
@brilsmurfffje
Foto's via Flickr, Facebook en Google+ gaat inderdaad prima met de browser. Ik heb het toch als minpuntje aangemerkt omdat men tegenwoordig gewend is overal een app voor te hebben, en dat die in Windows RT niet altijd voorhanden zijn.
zie boven
Over Office RT was ik behoorlijk positief, maar dat is blijkbaar niet helemaal overgekomen. Het 'addertje onder het gras' heb ik veranderd, want dat geeft inderdaad een onbedoeld negatieve klank.
Er is geen tablet met zo'n goede office suite als windows RT, wat mij betreft mag dat er wel wat dikker opgelegd worden, mede omdat toetsen borden en muizen allemaal out of the box ondersteund worden. Net als dat je met de surface gewoon externe schermen kan gebruiken.
Over de desktop-interface: ik denk dat daar een verschil in benadering van het OS ligt. Als je een iOS- of Android-tablet gewend bent dan kan de desktop-interface verwarrend zijn, maar als je een meer veeleisende user bent, dan kan je inderdaad meer met Windows RT dan met andere tablet-OS'en.
Dan kan dit verschil in de review toch gewoon benoemt worden, dat je met dit device in tegenstelling tot een IOS of Android ook echt dingen kunt produceren en daarvoor het desktop interface kunt gebruiken? er komt trouwens ook een office suite voor Metro.
Picture Unlock en de SkyDrive-integratie zijn inderdaad gemist, je kan niet alles meenemen in een review en SkyDrive is geen unieke RT-feature, al ben ik het met je eens dat de functie op een tablet niet onbelangrijk is.
Skydrive is wel uniek op de RT want heel office is gebaseerd op de cloud en de cloud komt ook in de metro apps terug. hence de skydrive app.
@iedereen
Alle feedback neem ik mee voor m'n volgende reviews!
Mijn opmerkingen zijn niet bedoeld als afmakende kritiek. Ik lees alle reviews met plezier, ik ben alleen van mening dat in deze review Windows RT onnodig tekort gedaan wordt, puur omdat het nog niet zo bekend is als IOS en Android

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

PiweD schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:26:
@Benjamin-
Multitasken had ik inderdaad mee moeten nemen, daarin onderscheidt RT zich van andere mobiele OS'en. Wat betreft de apps, dat Google niet meewerkt aan het succes van Microsoft klopt, maar ik vind het illustratief voor het app-aanbod dat ik nog tegen vindt vallen. Dat Windows 8 en RT hetzelfde OS zijn snap ik, maar het lijkt me dat veel mensen (lees: niet-Tweakers) het als verwarrend zullen ervaren als ze de Word-tegel in het startmenu aantiken en vervolgens overschakelen naar desktop-interface.
Ik begrijp zeer zeker dat je het app aanbod als minpunt noemt, waar ik het bij Windows Phone reviews het een steeds slechter argument vind worden omdat ik daar geen hinder ervaar vanuit app aanbod, loop RT zeker nog wel een eind achter. Echter is het argument van Google gewoon niet relevant, zij willen WP en RT niet ondersteunen, daar kan MS nu weinig aan doen, ik zie dat ook niet snel veranderen tenzij Google er echt niet meer omheen kan.

Dat ze het verwarrend vinden kan ik zeker begrijpen, ik ben zelf dan ook ook geen voorstander van RT (dit terwijl ik een tevreden Surface RT gebruiker ben), omdat ik er geen toekomst in zie en dat de desktop modus redelijk beperkt is door het hele ARM gebeuren, maar los daarvan schrijf je met de vraag of MS het niet kan of niet wilt, daarmee geef je aan dat het antwoord niet duidelijk is. Als jij zou schrijven dat je liever de nodige functionaliteit in de metro interface zou willen zien en de desktop modus zie verdwijnen, dan oke, de meningen zullen verschillen, maar dan geef je je mening en daarbij laat je het, nu is het een vraag waarover het antwoord al bestaat, en wat ik al zei, aan dat antwoord zitten ook heel veel voordelen aan gekoppeld.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Pagina: 1