Goedemorgen Tweakers!
Ik heb al enige tijd een probleem tijdens het gamen van nagenoeg alle games(recent: Battlefield 3/4, League of Legends, Heartstone(beta), Counterstrike GO) enorme framedrops. Om een voorbeeld te geven Battlefield 4 draait op 120-150 fps(med settings) en drop (op een random moment, zelfs als ik naar de grond kijk of iets) opeens naar 10-30 fps.
Ik heb het volgende systeem:
Het volgende heb ik geprobeerd:
De temps zijn prima CPU is 55c na 45 min prime 95 en tijdens een hevige game sessie komt de GPU niet boven de 65c.
ik heb drivers, Windows(draai nu 8.1 Pro) opnieuw geïnstalleerd en de bios geupdate.
verschillende testen gedaan waaronder memtest, prime en chkdsk
de CPU en GPU halen nooit de 100% tijdens het gamen.
Ik ben benieuwd naar jullie input.
Ik heb al enige tijd een probleem tijdens het gamen van nagenoeg alle games(recent: Battlefield 3/4, League of Legends, Heartstone(beta), Counterstrike GO) enorme framedrops. Om een voorbeeld te geven Battlefield 4 draait op 120-150 fps(med settings) en drop (op een random moment, zelfs als ik naar de grond kijk of iets) opeens naar 10-30 fps.
Ik heb het volgende systeem:
- GFX card: MSI 2GB D5 X HD7850 OC Twin Frozr R
- Proc: AMD FX-8150 (Crosshair H80i cooler)
- Ram: D3 8GB 1333-777 Ripjaws K2 GSK
- ]PSU: CooMas GX Lite 500 500W ATX23
- Motherboard: ASrock extreme 3 970

Het volgende heb ik geprobeerd:
De temps zijn prima CPU is 55c na 45 min prime 95 en tijdens een hevige game sessie komt de GPU niet boven de 65c.
ik heb drivers, Windows(draai nu 8.1 Pro) opnieuw geïnstalleerd en de bios geupdate.
verschillende testen gedaan waaronder memtest, prime en chkdsk
de CPU en GPU halen nooit de 100% tijdens het gamen.
Ik ben benieuwd naar jullie input.