Toon posts:

2e boot verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows 8.1 die ik standaart gebruik. Ik wou vorige week Linux er bij installeren alleen ging dat niet goed. Als ik nu windows start dan kan ik kiezen tussen Windows en Ubunutu in dit geval.

Ik kan dus niet in mijn Linux systeem. Is het mogelijk dat die vraag niet meer komt in welke OS ik wil gaan?

Sorry als ik in de verkeerde topic/categorie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16

Umbrah

The Incredible MapMan

GRUB + partities verwijderen, Windows partitie activeren, mogelijk bootsector herbouwen vanuit Windows herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik even op GRUB ga googlen dan kom ik tot conclusie dat het niet zomaar gaat, en dus ik een windows cd moet hebben.

Heb op dit moment problemen met die Dualboot, Mijn 8.1 is niet goed krijg secure boot melding.. ik denk dat ik gewoon even een nieuwe cd maak, alles reset en tegen heel de onzin systeem f*ckyou zeg:D
Umbrah schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:06:
GRUB + partities verwijderen, Windows partitie activeren, mogelijk bootsector herbouwen vanuit Windows herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er gewoon een w8.1 CD in zet, via bios start. dan is het toch mogelijk dat alles gewist wordt, en ik mijn partities opnieuw kan inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdome
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 17:47
Je kan toch in msconfig een andere boot verwijderen? Tenminste, zo doe ik dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan inderdaad vanuit msconfig of de advanced system settings. Maar dan heb je inderdaad de secureboot melding nog, maar in WOS staan redelijk wat topics over hoe je dat op moet lossen.

Vanaf de win8 dvd zou je in ieder geval alles moeten kunnen weg mieteren en opnieuw beginnen. Ik weet alleen niet of je dan het risico loopt dat de secureboot melding weer terug komt, maar zoals gezegd staan daar aardig wat over beschreven in WOS.

Maar je kan over al deze vragen ook wel het nodig vinden via google hoor, ook over hoe je de schone installatie voor elkaar moet krijgen of hoe je de boot keuzes aan kunt passen.

Ik verplaats je topic naar WOS omdat het mij daar meer op zijn plek lijkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 31-10-2013 19:44 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via msconfig kon ik de andere besturingssysteem niet verwijderen ik zie alleen mijn windows dan. voor secureboot staat genoeg op internet inderdaad, maar de dualboot kon ik niet vinden. Ook kan ik mijn nvidea update niet openenen er komt elke keer een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Als je dual boot wilt met Linux, dan zul je (waarschijnlijk) Secureboot moeten uitschakelen....of kan je Linux distri daar ook mee overweg?
Pagina: 1