Toon posts:

Game/Render pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gebruiken voor 3d programma's waaronder autodesk Inventor/solid works. Ik heb 2 jaar geleden de keus gemaakt om over te stappen op een laptop maar wil nu toch weer terug naar een desktop. Tevens wil ik op dit systeem ook nog de nieuwste games kunnen spelen. Mijn voornamelijk doel is een systeem wat er een paar jaar tegen aan kan. De keuze voor deze processor is hier ook op gebaseerd. Tevens wil ik het systeem OC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. Max 1800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
SSD Sandisk Ultra Plus 256GB
HDD 2 TB
Alle randapparatuur Beeldscherm etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 493,90€ 493,90
1MSI X79A-GD65 (8D)€ 194,50€ 194,50
1MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING€ 328,50€ 328,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 52,-€ 52,-
1Corsair Carbide 500R White€ 95,-€ 95,-
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 132,08€ 132,08
1Corsair Hydro H100i€ 93,80€ 93,80
1Corsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9€ 155,90€ 155,90
1Seasonic M12II 750W 80+ Bronze€ 82,60€ 82,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.628,28

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
n.v.t.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
n.v.t.

Mijn vraag is of dit gekozen systeem goed met elkaar functioneert, en misschien nog enige aanpassingen nodig zijn?

Alvast bedankt _/-\o_

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je noemt het een "render pc" maar je noemt 2 CAD programma's. Wat doe je daar precies mee? Vooral modeleren of dus ook renderen met bijv. photoworks360 in SW? Of wat en waarin render je precies, en hoe vaak?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 30-10-2013 23:37 ]

specs

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Waarom de 4GB versie van de GTX 770? Je bent dan waarschijnlijk beter af met een R9 280X of een GTX 780 met 3GB. Die hebben tenminste de bandbreedte om goed gebruik van dat geheugen te kunnen maken.

Waarom windows 7? Als je al windows 7 hebt, begrijp ik dat je niet wilt betalen om naar windows 8 te gaan, maar als je van xp of vista komt, kan je IMHO beter ineens naar 8 gaan.

De haswell processors hebben vaak meer aan low latency geheugen dan aan sneller (MHz) geheugen.
G.Skill F3-12800CL7Q-16GBZM (al is het effect tov van een latency van 8 niet groot)
Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU (deze heeft als voordeel low voltage te zijn en 2 x 8GB ipv 4 x 4GB, al maakt dat laatste natuurlijk niet veel uit als je 8 dimm slots hebt)

Met een 600W voeding zal je al ruim toekomen hoor (dikke overklok op CPU en GPU). 750W is echt pas nodig als je 2 videokaarten wilt gebruiken.
Seasonic S12II-Bronze 620W of modulair: Seasonic M12II 620W

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:37:
Je noemt het een "render pc" maar je noemt 2 CAD programma's. Wat doe je daar precies mee? Vooral modeleren of dus ook renderen met bijv. photoworks360 in SW? Of wat en waarin render je precies, en hoe vaak?
Inderdaad aller eerst bedankt voor jullie reactie _/-\o_ , ik ben net voor me zelf begonnen :X en zal snel gebruik moeten maken van deze programma´s. De render en foto programma´s zal ik eventueel in de toekomst ook moeten gaan gebruiken. Het gaat dan inderdaad vooral om het door rekenen van models ( krachten etc ) en de daarbij behorende foto en film bestanden.

Voor het geheugen had ik in eerste instantie deze gekozen, later werd mij de corsair geadviseerd.
pricewatch: Kingston HyperX KHX16LC9X3K4/16X

Zelf ben ik erg tevreden over windows 7 dus vandaar, heb nog niet gekeken naar windows 8. Ik weet niet wat jullie mening hierin is?

Voor de videokaart had ik gekozen omdat deze nu al 10x beter is vergeleken met wat ik nu heb. Jullie adviseren dus meer naar een hoger segment _/-\o_ . Zelf leek het erop dat de GTX 770 sneller was of zit dit hem in het aantal rekenkernen?
pricewatch: MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 10:26 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

gewoon een vraagje; wat heeft het moederbord in jouw lijstje wat dit moederbord niet heeft; en dat je ook echt gaat gebruiken? pricewatch: MSI X79A-GD45 Plus maw. gebruik je Firewire? of wil je meer dan 2 SSD's aansluiten?

als je voor socket 2011 gaat kun je het beste gebruik maken van Quad-channel geheugen, pricewatch: G.Skill F3-12800CL7Q-16GBZM
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9

misschien is het voor TS handig om te weten waar de programma's rekenen (CPU of GPU), en of dit dan vooral te maken hebben bijvoorbeeld de hoeveelheid geheugen (RAM of G-RAM) of puur de kloksnelheden/rekenkracht. je kunt je dan pas afvragen of een 780 echt meerwaarde biedt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad wat voor mij belangrijk is dat het met de toekomst mee kan. De SSD is nu wel met een behoorlijke opmars bezig dus dit zou wel handig zijn. Het moederboard hoeft niet perse van MSI te zijn, hoorde wel dat OC met MSI makkelijk gaat.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of die dure cpu voor jou z'n geld waard is hangt er af van welke dingen je echt specifiek verwacht te gaan doen; welke functies in die programma's gebruik je nou precies, of verwacht je te gaan gebruiken?

Zo zul je tijdend het tekenen, modeleren etc van objecten in die programma's nooit die cpu maximaal gebruiken. Dan kun je beter een xeon 1270v3 nemen ivm zn hogere turbo.

Ook simulaties of doorrekenwerk hoeft niet altijd goed gethread te zijn; zo draait een simpele kracht analyse om het doorbuigen van een object te bepalen in Solidworks ook maar op 1 core, en daar heb je liever een snelle xeon of een k cpu met overclock.

Maar andere analysetools of simulaties zijn mogelijk weer heel goed multithreaded en daarvoor is die 4930k misschien ideaal.

Ook voor renderen is die 4939k een goede optie, maar dat betekent niet dat een snelle xeon of 4770 daar traag in is.

Het zou zonde zijn als je geld stopt in 6 cores met 12 theads terwijl je er geen goed gebruik van maakt.

specs

Verwijderd

Topicstarter
De CPU heb ik gekozen omdat ik een krachtige CPU wil, die er minstens een paar jaar tegen aankan. De struikelpunten bij mijzelf zijn nu vooral de videokaart en het moederbord, iemand die hier misschien mij wat tips over kan geven? Het gaat me dan vooral om de merken zoals ASUS en MSI

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 19:17 ]

Pagina: 1