iPhone 5 in de auto (laden en muziek)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Ik stap vrijdag over op een iPhone 5 (heb nu nog een 4s). Voor mijn 4s heb ik een mooie kabel in de auto voor het opladen en muziek: Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/s/0ei3fdo9iin2zf2/Screenshot%202013-10-30%2022.59.29.png

Dit systeem wil ik ook voor mijn 5. Weet iemand hier net zo'n mooie oplossing voor? Deze kabel is ook wel te vinden voor de iphone 5 (met zo'n brede connector met lightning en jack). Maar nu ben ik bang dat bijv. het laden niet werkt omdat ios7 die melding gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ook al krijg je zo'n melding werkt het laden alsnog. Maar ik snap niet wat je 'probleem' is? Dat iets misschien niet meer gaat werken? Ik gebruik in mijn auto ook gewoon een (officieel) Apple 30-pin naar lightning converter. Dat werkt zonder problemen op m'n 5S.

Desnoods neem je deze om het allemaal wat netter weg te stoppen:
http://store.apple.com/us...pin-adapter-02-m?fnode=45

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 30-10-2013 23:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Mijn vader heeft namelijk al heel wat lightning > usb kabels liggen. sommige werken helemaal zonder melding, maar sommige geven ook een melding en laden ook niet.

Die 30p > lightning werkt dus ook met audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een echte van Apple wel, een Chinese namaak doet vaak alleen laden met mogelijk een melding bij iOS 7.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:25
Ik gebruik de Auris Bluetooth dongle, met een exact dezelfde kabel, en maak je met Bluetooth verbinding.
kan je de iPhone plaatsen waar je wil, en maakt direct weer verbinding als je instapt :)
je kan dan dezelfde kabel blijven gebruiken, en elke toekomstige iPhone verbinden.

en kan ook je mede passagier zijn eigen muziek afspelen :)

was via Kickstarter, en ze hebben nu ook een Wifi versie, maar of dat ook werkt in de Auto weet ik niet.
http://theauris.com/

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/182/419/7efc78870ea6bfaad1750cb4f190a72c_large.jpg?1348830519

[ Voor 29% gewijzigd door absrnd op 31-10-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:02
Ik gebruik de Belkin CarAudio Connect AUX with Bluetooth.
http://www.belkin.com/us/p/P-F4U037/

Vorig jaar gekocht op Amazon. Heb er ongeveer 45 eur voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik ga liever voor geluid via de kabel, aangezien ik hem toch moet opladen. Heb wel eerder een Bluetooth receiver gehad, maar ik was totaal niet te spreken over het geluidskwaliteit tov kabel (goed hoorbaar op HK geluidsset in mijn auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 22:25
@ kdhoe: De Belkin, goede ervaring mbt verstaanbaarheid? en dient de reciever dan ongeveer tegen je stuur aan te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:02
ozothebozo schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:23:
@ kdhoe: De Belkin, goede ervaring mbt verstaanbaarheid? en dient de reciever dan ongeveer tegen je stuur aan te zitten?
Het werkt als car kit, maar niet goed. Je moet de ontvanger al dicht bij je houden eer men je begrijpt. Het staat ook in de handleiding dat de ontvanger dicht moet staan. Ik zelf heb de ontvanger op de middenconsole bevestigd (tussen de handrem en de bekerhouders).
Ik gebruik de Belkin dan ook bijna alleen voor muziek. Dat was ook initieel mijn bedoeling. De geluidskwaliteit is zeer goed. Voor de Belkin had ik een Griffin BlueTrip Aux. De geluidskwaliteit daarvan was gewoon SLECHT. Dof geluid en bassen kwamen amper door. De Griffin was trouwens veel duurder dan de Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 22:25
kdhoe schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

Het werkt als car kit, maar niet goed. Je moet de ontvanger al dicht bij je houden eer men je begrijpt. Het staat ook in de handleiding dat de ontvanger dicht moet staan. Ik zelf heb de ontvanger op de middenconsole bevestigd (tussen de handrem en de bekerhouders).
Ik gebruik de Belkin dan ook bijna alleen voor muziek. Dat was ook initieel mijn bedoeling. De geluidskwaliteit is zeer goed. Voor de Belkin had ik een Griffin BlueTrip Aux. De geluidskwaliteit daarvan was gewoon SLECHT. Dof geluid en bassen kwamen amper door. De Griffin was trouwens veel duurder dan de Belkin.
Bedankt voor de terugkoppeling, dit systeem als handsfree-set gebruiken is dus niet echt een aanrader.
Veelal luister ik de radio dus bij een inkomende call dien je natuurlijk ook je geluid in de auto op AUX-input te zetten voordat je het gesprek kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb toch de auris bluetooth dongle besteld. Volgens de spec moet BT4 gewoon hoge bitrates aankunnen. Scheelt maar een paar euro met een verloop kabel naar lightning.

Nu wordt ik ook gedwongen BT aan te zetten. (Wat ik vaak vergeet en nogal vervelend is wanneer je gebeld wordt :+)

Edit: bestelling weer geannuleerd, dat ding schakelt zich automatisch uit na 5 minuten :( Ik wil hem gewoon in me dashboardkastje leggen maar dan moet ik hem er dus elke keer uithalen om hem in te schakelen. :(

[ Voor 27% gewijzigd door sweebee op 31-10-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:25
sweebee schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:54:
Edit: bestelling weer geannuleerd, dat ding schakelt zich automatisch uit na 5 minuten :( Ik wil hem gewoon in me dashboardkastje leggen maar dan moet ik hem er dus elke keer uithalen om hem in te schakelen. :(
Als ik instap en de auto start, krijgt de Auris weer spanning en gaat deze automatisch aan, dan verbind de iPhone zonder problemen !
Pagina: 1