Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 20:01

Axon

Dikke tetten

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weet dat topics als deze niet erg gewaardeerd worden, maar toch zou ik het graag willen vragen.

Op het moment ben ik op zoek naar een smartphone voor m'n vader. Hij heeft op het moment een simpele Nokia maar wil graag een android smartphone proberen aangezien hij veel plezier heeft van zijn Nexus 7 tablet en android dus al best goed begrijpt.

De prijs mag niet hoger zijn dan 250 euro en ik heb daarvoor het liefste een telefoon met:

- Snelle dual core CPU
- Scherm van 4,2 inch
- Liefste stock android

Ik zag de Galaxy S 3 mini en de Galaxy S II Plus, waarbij m'n voorkeur meer ligt bij de S II Plus. Het vreemde is alleen dat deze schijnbaar trager is dan de normale S II wat ik nogal vreemd vind...

Hopelijk kan iemand mij een paar leuke toestellen aanbevelen! :)

Tetten.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De Xiaomi M2S.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wachten op de Xiaomi Hongmi met 3G die hier werkt. Voor dat geld ga je echt niks beters vinden :)
nieuws: Xiaomi brengt goedkope smartphone met Nederlandse 3g-ondersteuning uit

(In China voor €100, als je hem naar hier haalt via bijvoorbeeld www.ibuygou.es dan betaal je iets meer maar dan ben je verzekerd voor het geval je pakket kwijtgeraakt ofzo).

EDIT: Mi2S is inderdaad een goeie keuze, ik heb hem ook, maar vind je die tegenwoordig voor onder de €250?

[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 30-10-2013 22:03 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Momus
Mavamaarten schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:03:
Wachten op de Xiaomi Hongmi met 3G die hier werkt. Voor dat geld ga je echt niks beters vinden :)
nieuws: Xiaomi brengt goedkope smartphone met Nederlandse 3g-ondersteuning uit

(In China voor €100, als je hem naar hier haalt via bijvoorbeeld www.ibuygou.es dan betaal je iets meer maar dan ben je verzekerd voor het geval je pakket kwijtgeraakt ofzo).

EDIT: Mi2S is inderdaad een goeie keuze, ik heb hem ook, maar vind je die tegenwoordig voor onder de €250?
Anders de Mi2. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met ibuygou.es. Dat is gewoon de Spaanse portal van de .com site en alles gaat gewoon via China.

• Axon

Axon

Dikke tetten

Topicstarter
Die kost zo te zien wel wat meer dan 250 euro :P Ik heb hem even snel opgezocht en zag dat die bij Pandawill 375 dollar is :o

Ik weet dat Xiaomi toestellen vrij degelijk zijn maar het probleem is dat mijn pa graag een toestel van een bekend merk wilt zoals Samsung. Tevens vindt ik het stiekem toch maar een risico, zoiets prijzigs importeren uit China en er maar van uit gaan dat alles vlot verloopt en dat het toestel zonder defecten aan komt. Garantie is ook een gedoe via China :'(

Ik ben wel bereid iets meer te betalen dan de 'China prijs' mocht een degelijk Xiaomi toestel in een Nederlandse webshop te verkrijgen zijn. :)

Bedankt voor de snelle reacties allemaal ! :D _/-\o_

Tetten.

• Momus
Axon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:08:
[...]

Die kost zo te zien wel wat meer dan 250 euro :P Ik heb hem even snel opgezocht en zag dat die bij Pandawill 375 dollar is :o

Ik weet dat Xiaomi toestellen vrij degelijk zijn maar het probleem is dat mijn pa graag een toestel van een bekend merk wilt zoals Samsung. Tevens vindt ik het stiekem toch maar een risico, zoiets prijzigs importeren uit China en er maar van uit gaan dat alles vlot verloopt en dat het toestel zonder defecten aan komt. Garantie is ook een gedoe via China :'(

Ik ben wel bereid iets meer te betalen dan de 'China prijs' mocht een degelijk Xiaomi toestel in een Nederlandse webshop te verkrijgen zijn. :)

Bedankt voor de snelle reacties allemaal ! :D _/-\o_
Xiaomi doet niks onder voor Samsung, sterker, ik sla ze hoger aan.
16 gig is voor minder te vinden.
Je gaat hem niet in een Nederlandse shop vinden trouwens.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Van Europese toestellen ken ik niks :+
Ik kan alleen maar zeggen dat het risico allemaal wel meevalt en dat het dat zeker waard is in het geval van Xiaomi toestellen. Ikzelf heb een MI2s en ik heb er voor mijn zus (een leek wat betreft android) ook een geimporteerd. Bevalt echt super goed.

Een Mi2A valt ook nog binnen je eisen (http://www.ibuygou.com/ca...deals-xiaomi-375-388.html)

Android developer & dürüm-liefhebber

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
De Xiaoki M2A kost bij Pandawill 227 euro. Komt misschien dichter in de buurt?!
Helaas is het bestellen inderdaad alleen in China mogelijk.
Overigens zijn er genoeg tweakers die hun telefoon uit China halen(waarvan ik er 1 ben), en de kans op het kwijtraken van je pakketje valt reuze mee..
Met DHL verzenden kan resulteren in een levering van 5-7 werkdagen. Vanuit China. ;)

• Axon

Axon

Dikke tetten

Topicstarter
Klinkt goed allemaal, maar ben toch nog niet 100% overtuigd en wat ik mijn pa ook vertel, hij wil het liefste een phone van een 'bekende' fabrikant :)

Wat ik eerst in gedachten had was dat ik zelf een nieuw toestel ging halen waardoor ik mijn huidige Galaxy Nexus aan mijn pa kan geven. Deze is echter te groot naar zijn mening (4,65 inch).

Het gaat dan tussen de Galaxy S 3 Mini en de Galaxy S II Plus, of zijn er ook leuke Sony toestellen voor dat geld te krijgen?

'T blijft lastig zo haha!

[ Voor 14% gewijzigd door Axon op 30-10-2013 22:26 ]

Tetten.

• Momus
Axon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:22:
Klinkt goed allemaal, maar ben toch nog niet 100% overtuigd en wat ik mijn pa ook vertel, hij wil het liefste een phone van een 'bekende' fabrikant :)

Wat ik eerst in gedachten had was dat ik zelf een nieuw toestel ging halen waardoor ik mijn huidige Galaxy Nexus aan mijn pa kan geven. Deze is echter te groot naar zijn mening (4,65 inch).

Het blijft zonde, 40% van de prijs die bestaat uit de naam van een "bekend" merk.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
Al wat filters in de pricewatch gezet?!

Als je echt alleen in Nederland wilt kopen kom je uit op een Samsung galaxy s3 mini(s4 mini is boven je budget), of een HTC Desire 500.

Verwijderd

Axon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:22:

Het gaat dan tussen de Galaxy S 3 Mini en de Galaxy S II Plus, of zijn er ook leuke Sony toestellen voor dat geld te krijgen?

De Sony xperia M valt sowieso in je budget,
Deze heb ik voor mijn vriendin besteld, een paar dagen in huis gehad en kwas er goed over te spreken ;)
Aardig snel, 1gb werkgeheugen.
Ik weet niet de prijzen van de xperia l, die heeft een 4.3 inch scherm,maar voorderest hetzelfde als de m
M heeft 4.0 inch scherm.
Ik zou ze zeker FF bekijken ;)

• Axon

Axon

Dikke tetten

Topicstarter
De Sony Xperia L ziet er interessant uit! Ik ga me er even in verdiepen, bedankt voor de tip! :D

Tetten.

• Momus
Axon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:54:
De Sony Xperia L ziet er interessant uit! Ik ga me er even in verdiepen, bedankt voor de tip! :D
Qua vergelijk: de M heeft een kleiner scherm met dezelfde resolutie, dus een scherper beeld. Daarentegen is de camera wat minder en heeft hij minder opslag.

Wellicht is dit nog een optie:m.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/mobiele-telefoons-htc-en-qtek/m737136726-htc-one-s-grey-grijs-in-nieuwstaat-1-jaar-garantie.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 22% gewijzigd door Momus op 30-10-2013 23:25 ]

• Axon

Axon

Dikke tetten

Topicstarter
Daardoor denk ik toch dat de L wat beter voor hem is. Zijn ogen gaan ook achteruit en een 4 inch formaatje lijkt me toch iets te klein voor hem. Tevens heeft de L een leuke CPU en daardoor is het ook een leuk vlot toestelletje. :)

Het enigste wat ik minder vind is de dikke bezel maar je kan niet alles hebben voor dat bedrag :) Anders kom je bij de SP welke bijna 300 euro kost :P

Tetten.

Verwijderd

nexus 4?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
Ik zie "liefst" Android, maar mocht het geen harde eis zijn (wat er met de telefoon gebeuren gaat weet ik niet) zou ik de Nokia Lumia 520 of 620 willen suggereren. Maar dan heb je wel Windows Phone 8.

• Momus
Inderdaad. Als de Nexus 5 er is, zal je de Nexus 4 wel richting dat bedrag kunnen vinden en dan heb je een topper. Wellicht woon je in de buurt van Duitsland of maak je er een leuk uitstapje Keulen ofzo van.
Pagina: 1