• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52
Yep, ik ben bezig met het digitaliseren van wat Video8 tapes.
Dit ging goed, tot de recorder het besloot te begeven......

Nu ben ik dus bezig met het zoeken van een andere methode, geen zin om hiervoor een aparte recorder te kopen.

Wat ik tot mijn beschikking heb:
Een tv met eigenlijk alle reguliere aansluitingen.
Een Mede8er MED500x
Een Humax IRHD-5300C

En natuurlijk pc & opslag.

Nu was mijn idee om de Video8 camera welke ik heb, via antenne aan te sluiten op de humax.
Eerst even afstelling en alles geregeld via de TV, dit werkt.
Echter op de Humax wil deze niks doen, kan dit te maken hebben met dat het een digitaal signaal verwacht en je het niet via een Analoog signaal kan doorvoeren?

Daarna had ik het idee om het met m'n mede8er te doen, echter kan ik dat al gelijk vergeten.
Iemand verder nog ideeën?

Anders moet ik toch maar een nieuwe recorder gaan kopen :+

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38

P_Tingen

omdat het KAN

Er zijn van die setjes te koop van een paar tientjes die bestaan uit (grofweg) een paar stekkers en die het signaal voor je overzetten. Of even op V&A / MP kijken voor een 2e hands camera? Je hebt hem alleen nodig voor het afspelen neem ik aan.

... en gaat over tot de orde van de dag

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik neem aan dat er afgespeeld wordt via de camera, die zal het dan nog wel doen verwacht ik gezien de vragen hoe het signaal kan worden opgenomen

Testing, one, two ...

• tha_crazy
Camera werkt inderdaad prima.
Het probleem zit hem in het opslaan van de afspelende videobeelden vanaf te camera.

Voor de geinteresseerde, ik werk met een Sony CCD V100e uit 1986.
Deze heeft een Multiconnector waarmee ik dan de beelden via o.a. Scart & Antenne kan doorsturen naar een ander apparaat.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat de opmerking, een eindje verder naar boven gegeven, de meest voordelige zal zijn. Een composiet naar USB(2) oplossing zodat de opnames m.b.v. PC kunnen worden vastgelegd en vervolgens overgezet kunnen worden naar een moderner medium. Je hebt het er echter over dat je aan het digitaliseren was en dat je recorder is gesneuveld. Waarmee was jij aan het digitaliseren dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.goelectronic.com/Merchant5/graphics/full/SVID2USB23.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 01-11-2013 02:02 ]

Testing, one, two ...

• tha_crazy
hardware-lover schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 02:00:
Ik denk dat de opmerking, een eindje verder naar boven gegeven, de meest voordelige zal zijn. Een composiet naar USB(2) oplossing zodat de opnames m.b.v. PC kunnen worden vastgelegd en vervolgens overgezet kunnen worden naar een moderner medium. Je hebt het er echter over dat je aan het digitaliseren was en dat je recorder is gesneuveld. Waarmee was jij aan het digitaliseren dan?

[afbeelding]
Ik gebruikte 1 of andere medion recorder met DVD & HDD ingebouwd.
Nam het direct op op de HDD waarna ik de films over kon zetten naar de PC.
Speel het dan natuurlijk af op de Sony camera.

Recorden op de PC heeft ook m'n idee gehad, maar de keren dat ik daarmee bezig ben geweest werkte het voor geen ene meter.
Lees: Geen beeld/geen mogelijkheid tot opnemen/Geen geluid, ect ect.
Pagina: 1