[windows 7] geeft na installatie blauw scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenn72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08-2022
Goede dag,

Ik ben nu al een 2 weken bezig om windows 7 te installeren, ik heb 2 versies Pliek W7 2009 Ultimate en een 2010 Ultimate.
De installatie verloopt soepel en geeft geen meldingen ( beide versies).
Na installatie van W7 kan ik gewoon alle drivers van het moederboard installeren.
De gebruikte hardware is:
Ashrock PV 530 moederboard met 2 gb geheugen
Hdd WD green SATA 1 TB
Ik heb in het menu van windows installatie de partities verwijderd en geformatteerd.
Ik heb de hdd via check disk gecontroleerd op fouten, niet gevonden.
Wanneer windows 7 geinstalleerd is draaid deze gewoon goed, de hdd kan ik gewoon benaderen.
Alleen wanneer ik windows opnieuw opstart krijg ik een blauw scherm.
Ik had eerder Ubuntu en XP draaien op deze combo, geen probleem met installatie en werkte naar behoren.
Hoe kan ik de hdd echt formatteren, want bij windows installatie heb ik niet echt het gevoel dat er iets geformatteerd wordt?
In mijn bios kan ik geen instellingen vinden qua instellingen hdd deze staat als SATA.
Hieronder staat hoe het scherm eruit ziet na installatie en opstart.
Wie heeft er tips???????
Alvast bedankt,
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/qerapcchlco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Kan je wel in veilige modus opstarten? Het lijkt mij duidelijk dat er iets mis gaat met de drivers die jij installeert na de installatie van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Je geeft aan dat je een Piek of Ultimate 2010 versie van Windows 7 gebruikt? Misschien dat je een versie kunt gebruiken die legaal is?

Kijk even goed in het beleid, wat wel en niet is toegestaan op Tweakers.

Aangezien dit topic in strijdt is met de regels, gaat hij op slot.

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.