Nieuwe Dell Inspiron 15 (7537) goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik wilde graag een laptop gaan bestellen voor mn studie en werk.
M'n studie varieert van Hyper-V servers op de laptop gebruiken, tot simpelweg oefen examens doorklikken.
Maar misschien zou ik er ook af en toe eens een simpel spelletje op spelen.
Iets als League of legends, of counterstrike, Civilization, final fantasy, zoiets. Battlefield 3/4 speel ik wel op mn vaste pc.

Ik wilde dus een relatief snelle cpu en hdd, met voldoende geheugen en een acceptabele videokaart.
Liefst in een mooi jasje. Ik was al fan van dell sinds mn inspiron 6400, die inmiddels 8 jaar oud is en met een nieuwe SSD erin nog super werkt. Alleen niet voor wat ik er mee wil doen.

Tijdens mijn zoektocht die behoorlijk frustrerend begon te worden, veel andere types voldeden steeds net niet, kwam ik ineens deze tegen:
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537

Corei7 4500U, Nvidia GT750M, 16gb geheugen en 256gb SSD, op een 15'6 Full HD touch screen. voor slechts 1199 euro

Volgens mij is hij echt NET online gegaan, aangezien ik NERGENS op internet iets van een review oid kan vinden. Ik vind hem wel erg mooi, specs zien er netjes uit, dus wat wil ik nog meer? (tja eigenlijk liever een quad core cpu maargoed, die kan ik niet vinden in combinatie met deze specs voor een betaalbaar bedrag)
Of is er iemand die zegt, nou ik weet een veel betere! Graag advies voor ik een half maand salaris eventjes uitgeef. Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door MrDrako op 30-10-2013 21:22 ]

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ipv een edit even een reactie, denk dat ik mijn eigen vraag kan beantwoorden, de XPS 15 met een i7-3632QM is voor mij waarschijnlijk een betere keus, zit 'maar' 8gb geheugen in, en een 750 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm) + 32 GB mSATA Solid State-harde schijf ipv 256 gb ssd, maar die kan ik natuurlijk zelf nog inbouwen... 128gb msata erin, en 750gb over voor overige zaken, Enige minnetje is de videokaart, de 640m ipv 750m, maar dat zal in mijn situatie niet zo'n zorg zijn denk ik

Ik zie mezelf toch niet echt als IT noob, maar een laptop kopen is tegenwoordig niet makkelijk meer met de enorme hoeveelheid keuzes en verschillende processor types.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDrako op 30-10-2013 22:23 ]

Verwijderd

De XPS 15 is op papier inderdaad een goede laptop.

In de praktijk... not so much. Het is 1 van de 2 laptops die nu op de markt zijn waarvan de koeling zo slecht is dat je onder gaming tot een shutdown kunt komen. Daarnaast klagen er veel mensen over slechte wifi verbinding. Dat is allemaal erg jammer, want de voorganger staat bij mij nog steeds bekend als de beste multimedialaptop aller tijden.
MrDrako schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:50:
Volgens mij is hij echt NET online gegaan, aangezien ik NERGENS op internet iets van een review oid kan vinden. Ik vind hem wel erg mooi, specs zien er netjes uit, dus wat wil ik nog meer? (tja eigenlijk liever een quad core cpu maargoed, die kan ik niet vinden in combinatie met deze specs voor een betaalbaar bedrag)
Asus N56. Nog goedkoper ook. De accuduur van de inspiron schijnt wel stukken langer te zijn volgens de eerste no-name reviews.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb hem besteld (top model) en zou volgens de order-status op 18 november aan mij geleverd gaan worden.
Dat het een ULV-cpu kan mij weinig schelen, want gamen doe ik wel op mijn desktop-pc.
Alleen maar mooi meegenomen, want ik wou wel eens een laptop welke wat langer mee gaat op 1 accu-lading.
Daarnaast telt uiterlijk voor mij ook en de Inspiron 15 7000-series zien er prachtig uit.

Ben daarnaast van plan er een Hackintosh van te maken, maar of dat uiteindelijk gaat lukken is nog even afwachten.

Het gewicht is misschien voor mij een minpunt; 2.6kg.
We zien het wel. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Mja enige waar ik een beetje bang voor ben is dat de cpu te traag is om 4-6 servers tegelijk te draaien.
Ik heb geheel geen ervaring met de U serie cpu's. Ik heb een test omgeving waar ik 1 domein controller, 1 sql server met 2-3 instances, 1 exchange server, 2 lync servers en af en toe als test een sharepoint server op draai.
Het hoeft van mij niet allemaal mega snel te gaan, en de performance bottleneck ligt in deze mogelijk meer bij de HDD, dus een SSD is dan belangrijker.
Helaas heeft de nieuwe inspiron, althans zo lijkt het, geen msata slot. dus uitbreiden is niet echt mogelijk.

En die 2.6 kg is goed voor je, lekker sjouwen ;)

Verwijderd

t werd tijd: notebookcheck heeft een review
http://www.notebookcheck....37-Notebook.104408.0.html

On the bright side:
• De accuduur is inderdaad erg goed.
• IPS scherm. het is mij niet duidelijk welk paneel het is, het lijkt op het orangegate paneel maar zeker weten doe ik dat niet. De color gamut is in elk geval super slecht. Notebookcheck vergeet de cruciale laatste letter van het modelnummer te vermelden..
• koeling lijkt goed te zijn. Fan had stiller mogen zijn in idle

the bad:
• geen msata
• wifi issues

Voorlopig blijf ik nog gewoon de N56 aanraden totdat het wifi probleem wordt opgelost of iemand veel waarde hecht aan een lange accuduur. De voorganger (XPS 15) had ook al wifi issues en heeft precies dezelfde constructie bij het scherm. Je zou denken dat dell nu wel snapt dat die schermconstructie niet werkt..

• MelvinB
http://forum.notebookrevi...inspiron-7000-series.html

Owners thread, dus kan best wel interessant wezen.
Overigens beweegt het toetsenbord wat bij het indrukken van toetsen.

http://www.laptopmag.com/...ell-inspiron-15-7000.aspx

Betreft wel basismodel.

[ Voor 35% gewijzigd door MelvinB op 17-11-2013 18:36 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:11
MelvinB schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:33:
Dat het een ULV-cpu kan mij weinig schelen, want gamen doe ik wel op mijn desktop-pc.
Alleen maar mooi meegenomen, want ik wou wel eens een laptop welke wat langer mee gaat op 1 accu-lading.
ULV processoren zijn niet zuiniger. Er ligt simpel gezegd een baksteen onder gaspedaal, waardoor de prestaties wat lager ligger, maar er ook minder warmte geproduceerd kan worden door de cpu. Dat laatste vinden laptopfabrikanten interessant, omdat daardoor de laptop weer wat dunner kan worden. Dat staat dan weer leuk in het reclamefoldertje.

• MelvinB
Nou, ik heb em. binnen, maar kan meteen weer retour;
- flinke backlight-bleeding
- rammelend touchpad, denkt dat het zo hoort, maar voelt beroerd
- glasplaat voor het scherm is niet echt helder, waardoor ik vind dat het beeld niet scherp genoeg is

Dell mailtje gestuurd, voornamelijk voor het backlight-probleem.
Even afwachten wat er nu gaat gebeuren.

• co[s]mo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-11-2025
MelvinB schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:21:
Nou, ik heb em. binnen, maar kan meteen weer retour;
- flinke backlight-bleeding
- rammelend touchpad, denkt dat het zo hoort, maar voelt beroerd
- glasplaat voor het scherm is niet echt helder, waardoor ik vind dat het beeld niet scherp genoeg is

Dell mailtje gestuurd, voornamelijk voor het backlight-probleem.
Even afwachten wat er nu gaat gebeuren.
Binnen 7 dagen kun je gewoon retourneren, zonder reden.
Pagina: 1