Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onbekent computer hardware probleem & Laptop netstroom prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Als eerst sorry als dit niet het juiste fora is voor mijn problemen... ben nieuw hier :P .

ISinds kort zit ik met twee problemen, na lang google'en en rondvragen heb ik al wat suggestisch gehad maar geen profesionele antwoorde,ik hoop dat één van jullie me kan helpen...

Mijn computer heeft sinds kort kuuren , ik gok hardware (weet ik wel zeker),

Als ik hem heb opgestart looptie vaak na 10 min opeens vast... ik moet hem met de uit en aan knop op de computer (of voeding) weer herstarten...

hij heeft ook een tijdje gehad dat ik een lange piep kreeg zodra ik hem aan deed waarna ik geen beeld kreeg... dan moest ik het 10 min later weer proberen en deetie het vaak wel , dit probleem heeftie inmiddels opeens niet meer.

Ik heb al tehoren gekregen dat het stof kan zijn, dit is het niet,heb hem laatst nog grondig schoongemaakt (ook voeding).

Specs :

Operating System
MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
CPU
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 53 °C
Kentsfield 65nm Technology
RAM
3.0GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7502 (Socket 775) 22 °C
Graphics
DELL 1707FP (1280x1024@60Hz)
256MB GeForce 8600 GT (MSI) 59 °C
Hard Drives
488GB Seagate ST3500320NS (SATA) 33 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH20NS10
DTSoftBusCd00
DTSoftBusCd01
Audio
Realtek High Definition Audio

PS Computer is al 7 jaar oud maar was bij aanschaf een beest en koste dan ook 800 euro,vandaar dat ik hem niet zomaar opgeef...

Om deze problemen met mij computer heb ik een oude laptop uit de kast gehaald (acer travelmate 5310),nooit veel gebruikt, hij is nog zo goed als nieuw maar vertoont hele raare problemen.

Toen ik hem opstarte was er niks aan de hand,ik ging even weg om het draadlose netwerk WW op te zoeken en toen ik terug kwam had de laptop zichzelf opnieuw opgestart en bleef zichzelf opnieuw opstarten,ben toen tijdens het opstarten via F2 in het menu gegaan en heb daar ''opstarten in classice modus'' geselecteerd,vervolgends ging hij aan maar bij elke keer opstarten blijft hij piepen ''PEEEEEP'' rust ''PEEEEP'' rust... etc etc,

Ook wil hij alleen opladen als hij uitstaat , hij laad niet op of wil niet aan zonder accu (heb de accu al eruit en erin gedaan).

Nou dat was me lange verhaal,ik hoop dat iemand me kan helpen... O-)

Groetjes Valentijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 20:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De MS 7502 lijkt me een OEMbordje. Uit die tijd kwamen nog wel eens bordjes met gare elco's. Kijk eens of die niet bol staan, of zelfs al gebarsten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Elco's ? , sorry ik bven niet heel bekent met computertaal, heb er weinig verstand van...

edit, zitten op het moederboard of niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 20:27 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Elco's zijn condensatoren, die zitten op je moederbord inderdaad (die ronde dingen). Kijk eens of die er nog goed uitzien of niet (kapotte herken je snel zat doordat ze of bol staan, of er bruine prut uitkomt).

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Die MS XXXX zijn meestal geen OEM borden, dat is gewoon de benaming die MSI in die tijd had aangenomen (heb zelf toen een "high-end" pc gemaakt met zo'n MS benaamd bordje die niet in OEMs ziet)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik zoek op MS 7502 dan kom ik continu op Medion uit. De kans dat de 7502 ook voor een retailbordje van MSI is gebruikt acht ik dan vrij klein.
Alle MSI OEMborden die ik gezien heb hadden net als de MSIretailborden een MS-#### aanduiding. Het feit dat dat erop staat zegt dus niets over wel of niet OEM. Maar dit specifieke type lijkt mij juist wel een OEM.

Verwijderd

Topicstarter
ja indd tis een medion,

Heb de kast even opengehaald en ik zie maarliefst 10+ ''Elco's'' , allemaal een soort gebarste T scheur op het zilvere gedeelte bovenop,

komt geen pus uit,maar stuk voor stuk op dezelfde maanier (2 anders) gebarsten...

als ik deze allemaal vervang is me probleem dan opgelost?

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-11 11:51
Kan je misschien een foto van deze elco's hier posten?

Verwijderd

Topicstarter
Net me kast weer dicht... waarvoor? zijn groene elco's, het silvere stukje bovenop is niet meer heel,oftewel gebarste...

hoe weet ik wat voor spanning elcos ik moet hebben?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat staat erop.

De kans dat het weer werkt zonder problemen als je ze vervangen hebt is vrij groot.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat elco's zo goed als niks kosten,dus ga dat zeker proberen,

BTW me computer liep tijdens het schrijven van dit bericht weer vast... dat komt dus door die elco's denk je ?

• slein78
Denk dat je pc door de kapotte elco's wederom vastliep ja.

Normaal als ik elco's vervang neem ik ze voor een spanning die een stapje hoger is dan die op de elco's staat aangegeven. Maar het kan best zijn dat er meer op je mobo kapot is gegaan, proberen kan altijd, zoveel kosten elco's idd niet.

[ Voor 23% gewijzigd door slein78 op 30-10-2013 21:31 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Brakke elco's zorgen voor zeer instabiele systemen, die even goed lopen, maar daarna vastlopen. Ik heb al talloze vage problemen daardoor gezien. Het vervangen is makkelijk als je een beetje met een soldeerbout overweg kan gaan, dus inderdaad zeker het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
één van de redenen dat ik als kok werk is dat ik totaaal niet handig ben met gereedschap :'), maargoed dat is mijn probleem,ik ga erachteraan.

Misschien ook een oplossing voor me laptop probleem :D?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je er echt niet handig mee bent, dan zou ik toch echt overwegen om het eventueel door iemand te doen die er wel ervaring mee heeft. Het is op zich niet zo heel moeilijk, maar zelf heb ik wel een paar keer moeten oefenen vordat ik 't echt onder de knie had.

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel us gesoldeerd op de middelbare school maar dat was allemaal ook niet zo netjes, laat het dus liever doen haha.

Wat me laptop betreft, dat moet een software probleem zijn of niet?

• slein78
Ben er zelf eigenlijk nooit zo kapot van om een moederbord te solderen, paar jaar geleden heb ik een voedingsplugje op een moederbord van een laptop mogen vervangen, wat een gepriegel was dat zeg, uiteindelijk was het wel gelukt. Als je in Rotterdam woont kan ik eventueel wel wat voor je betekenen.

De laptop is ook al een paar jaartjes oud, kan ik eigenlijk niets over zeggen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

slein78 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:03:
Ben er zelf eigenlijk nooit zo kapot van om een moederbord te solderen,
Mjah, maar je moet iets als de elco's stuk zijn natuurlijk :P

@TS: voor het probleem met je notebook kun je beter gewoon een eigen topic openen, anders heb je 2 dingen door elkaar lopen, en de kans dat iemand er dan op reageert is erg klein.
Pagina: 1