Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
Ik ben van plan om binnen 2 weken een laptop aan te schaffen.
Ik had de volgende eisen:
1) batterijduur is belangrijk
2) ssd
3) meer dan 4 GB ram
4) ultralight zodat ik er veel mee in de trein enz. kan werken

Het eerste punt leidde voor mij tot de optie voor een haswell-processor.

Ik kom dan uit op de nieuwe XPS 13, wat mij een erg mooi apparaat lijkt. Ik kan alleen nergens een releasedate vinden. Wel is de oude inmiddels niet meer leverbaar op de site van dell. Kan ik hieruit opmaken dat morgen of overmorgen de nieuwe te koop zal zijn? Ik zit namelijk al een poosje tegen de aankoop aan te hikken en wil eigenlijk niet nog een maand moeten wachten.

Anders is mijn keuze een Sony Vaio Pro 13.
Ik verwacht dat ik touchscreen niet echt zal gaan gebruiken en hier zit de mogelijkheid op om die optie weg te laten. Het schijnt dat de wifi en fan-problemen inmiddels zijn opgelost.
Het enige waar ik nog tegenaanloop is de keuze voor een sata-ssd of een pcie-ssd. Ik heb de neiging om €40,- te besparen en voor de sata-ssd te gaan omdat ik het vermoeden heb dat ik hier bij gewoon gebruik geen nadeel van heb. Klopt dit?

En natuurlijk de vraag: als de dell wel snel beschikbaar komt, wat is dan de betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 11:23
Die XPS is al een tijdje niet meer online te bestellen. Als je er een vraag over stelt bij Dell dan krijg je een kortaf antwoord "er is geen enkele informatie beschikbaar over de nieuwe producten".

November heb ik gelezen (kan begin of eind zijn) in de US en geselecteerde landen, dus niet eens zeker of dat NL is.

Eigenlijk wil ik qua looks/design liever de Dell, maar vind zelf de Sony er ook erg goed uit zien. Alleen dan weer jammer dat je niet kunt kiezen voor zwart koolstofvezel zonder touchscreen. Maar kleine dingetjes zoals oplaad usb ding op de oplader, hdmi uitgang en cardreader maken de Sony weer erg interessant.
Minpuntje (wellicht) van de Sony is dat hij best 'flexibel' is. In een review op youtube zag ik dat het best behoorlijk is, hij wil behoorlijk buigen. Zelfs tijdens het typen zie je het wat doorbuigen. Kennelijk hoort het zo, maar -iets- steviger was wel prettig geweest :)

Dus eigenlijk zit ik met dezelfde vraag als jij zit. Maar ik ben bang dat het wellicht nog wel even kan duren met Dell. Aan de andere kant, geen idee want er is verdacht weinig over te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorRVL op 01-11-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ook ik zit in dezelfde situatie. Wilde eerst voor de MBA gaan, maar ben afgeknapt op het waardeloze scherm, toen voor de SVP, maar ik ben zo geschrokken van alle problemen die er in dat topic gemeld worden dat ik daar ook geen zin meer in heb.

Nu ben ik aan het wachten op de release van de XPS13.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467870

Hier dezeflde twijfel, XPS vs Vaio..

Las gisteren toevallig een reaktie van Dell UK op een vraag over de beschikbaarheid van de XPS 13 in de UK, Daar was het antwoord dat hij voor 21 nov. beschikbaar zou zijn om te bestellen en vanaf 21 nov. verstuurd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
21-11 vind ik nog best een periode, en dan is nog helemaal niet gezegd dat dit ook de release in NL wordt. En volgens mij zijn de problemen met de SVP zo goed als opgelost als je de drivers updatet....
Het is jammer dat het voor vergelijkbare specs waarschijnlijk €100,- meer gaat kosten maar ik neig naar de SVP. Zonder touchscreen kost die ongeveer wat de xps 13 met touch kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 07:43

didio

didio.nl

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Asus Zenbook of de Dell XPS 13. De Sony had ik al opgegeven vanwege de problemen. Misschien nog eens kijken of die problemen nu zijn opgelost.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
De vaio pro vind ik zelf niet echt wat. De behuizing is van carbon en daardoor is hij erg flexibel. Je moet het zelf zien om je eigen oordeel hierover te kunnen vellen, MAAR je moet het wel even doen. De xps heeft hiervan, inieder geval in de oude serie, geen lastvan. De nieuwe serie is ook deels van carbon, maar volgens mijn is dit steviger, wederom beter om dit ook echt eerst te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 11:23
Alleen de onderkant van de XPS is van carbon, andere delen weer van aluminium en magnesium (tenminste, ze hebben over magnesium alloy waar het toetsenbord als het ware in zit). Zit erg stevig in elkaar volgens reviews, dus dat zal wel goed zitten.

De Vaio viel mij in het echt eigenlijk best tegen. Heel flexibel, maar ook minder mooi afgewerkt. Bij het model wat ik daar zag sloot niet alles even mooi op elkaar aan (in de hoeken als het scherm dicht was etc). Vond ik dus minder mooi in het echt dan hoe het op de foto's eruit zag.

De Samsung Ativ Book 9 Plus daarentegen, wow.. Die zag er in het echt veel mooier uit dan ik op de foto's had bedacht. En echt heel netjes afgewerkt. Helaas maar 4gb geheugen en een 128gb ssd. Ik wil minimaal 256gb ssd en 8gb geheugen.

Ik ben bang dat er voor mij weinig op zit dan gewoon wachten op de XPS. Uit alle ultrabooks vind ik die het mooiste met de specs die ik zoek. Verder zijn er niet echt ultrabooks die ik mooi vind a la Ativ Book 9 of Vaio Pro 13 (carbon) of dus de XPS 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een macbook qua bouwkwaliteit en afwerking. Heb zelf erg goede ervaringen hiermee en zou het in dit geval ook zeker aanraden. Er staat nergens een max prijs vermeld, bus het is een beetje giswerk om met een god voorstel te komen.

De macbook pro retina 13 inch vind IK tot nu toe de beste laptop. Iedereen stelt natuurlijk andere eisen prioriteiten, maar ik zou je aanraden om deze eens te bekijken. Macbook zijn solide en hebben een lange levensduur, langer dan ik gewend ben van asus, sony en samsung. Mijn macbook draait nu nog steeds, na bijna 5 jaar en is sneller dan pa's zakelijke samsung, terwijl deze toch nieuwer en zelfs duurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101344

Dell XPS 13 is op Belgische Dell site momenteel te koop. Ik twijfel ook tussen de XPS13 en de rMBP13, maar de 1280x800 resolutie van de rMBP speelt sterk in zijn nadeel, ook al zijn die 800px ultrascherp.
Pagina: 1