Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment zijn de Sony Xperia SP en de Samsung Galaxy S3 rond de €300 bij FotoKlein, de plek waar ik voor het eind van november een telefoon hoop gekocht te hebben. Nu weet ik dus niet welke telefoon ik moet kiezen (prijs/kwaliteit) en vraag ik mijn medetweakers bij deze om hulp...
Ik loop al langere tijd met de SP in mijn gedachte, maar nu ik zag dat de S3 zoveel van prijs is gezakt en nu ook +/- 300 kost word deze ook een geschikte kandidaat, dankzij zijn specs.
Welke telefoon kan ik als het om prijs-kwaliteit gaat het beste nemen? Ik vind namenlijk aan allebei de telefoons + en - punten zitten:

Sony Xperia SP (http://www.fotoklein.nl/C...A-SP-BLACK-7311271416166/)
+punten:
-hele mooie bouwkwaliteit, de knoppen zitten op een goede en mooie plek, daarnaast heeft deze geen fysieke knoppen, iets wat ik best goed vind. hij ligt lekker in de hand (niet te groot, niet te klein), het lichtje onderin heeft voor mij geen meerwaarde, dat zet ik sowieso uit.
-over de android versie doe ik niet moeilijk, als het maar 4.1 of hoger is, wat dus het geval is, en het blijft .
-de telefoon heeft een krachtige dual-core processor (S4Pro) van 1.7 GHz, iets wat best goed is.
-een hele sterke batterij zit er in de telefoon (2370mAh)
-de camera schijnt goede en heldere foto's te maken, en de cameraknop is een groot pluspunt.
-de mini-apps zijn superhandig.

-punten:
-van de 8GB opslag kun je maar 5GB gebruiken.
-de Wi-Fi ontvangst schijnt niet zo super sterk te zijn.
-het scherm heeft niet al te goede inkijkhoeken (bekend Sony-probleem)

Samsung Galaxy S3 (http://www.fotoklein.nl/C...I9300-16GB-8806085060517/)
+punten:
-de bouwkwaliteit is best mooi, de rondingen zijn niet supergeweldig mooi, als is het totaal niet storend. de knoppen op de zijkant zitten gewoon op de standaard plek waar ze bij mijn huidige Samsung Galaxy Mini 2 ook zitten, daar hoef ik dus niet meer aan te wennen. Hij is iets groter dan de SP, ook dat is niet super storend en dat went snel genoeg.
-de android versie is netjes up to date, al duurt het updaten bij samsung altijd verschrikkelijk lang. touchwiz interfase van Samsung daarentegen... daar ben ik zacht gezegt niet zo'n grote fan van, ze veranderen wat mij betreft veel te veel aan Android, daarnaast knikkeren ze allemaal apps erop die je vaak(of soms) niet gebruikt en die je er niet af kan gooien (dat is minder bij Sony).
-de telefoon heeft een krachtige processor (Exynos 4) van maar 1.4 GHz, deze is wel Quad-core, welke is dan nu sneller? die van Samsung of Sony.
-de batterij is vrij goed.
-de camera is heel goed en maakt hele goede foto's, daarnaast is de frontface camera ook veel beter dan bij de SP.
-de opslag is 16GB, veel meer dan de SP, al weet ik niet hoeveel je hiervan kan gebruiken, al is het toch meer dan bij de SP.
-het scherm is ontzettend mooi en helder.

- punten
-allereerst is Touchwiz met al zijn overbodige apps een minpunt. de Sony interfase is mooier.
-er zitten fysieke knoppen onderaan het toestel, de knoppen op het scherm zoals bij de SP vind ik een stukje mooier.
-hij is ondanks de 0.2 Inch verschil, toch ietwat aan de grote kant en ligt niet superstevig in de hand.
-het design met de rondingen vind ik niet 'geweldig'
-de achterkant is niet mat zoals bij de SP, al zal ik er waarschijnlijk wel hoesje omheen doen (achterkant) en een screenprotector aan de voorkant. daarnaast steekt de camera ietsies uit. daarnaast vind ik het niet zo 'lekker duur' aanvoelen, en om een citaat te gebruiken van All About Phones "het voelt een beetje als een Taiwanees kinderspeeltje" iets waar ik het wel mee eens ben, de bouwkwaliteit vind ik niet geweldig.

natuurlijk hebben de beide toestellen nog wel meer +/- punten, al kan ik er nu niet zo snel nog meer verzinnen.

ik loop al langere tijd met de Sony in mijn gedachte, en die heeft dus ook een klein beetje de voorkeur van de 2 toestellen, al weetik gewoon niet welke ik beter vind. welke kan ik (ik koop een telefoon voor de toekomst, moet er zeker een jaar of 2 en misschien wel langer mee kunnen doen) het beste nemen? hoe zit het verhaal met de processoren...

daarnaast vind ik de prijs van de SP toch iets aantrekkelijker......

WELKE KAN IK GEWOON HET BESTE KIEZEN? :)

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Duidelijk de pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart
Software rechtstreeks van google, geweldig scherm, snellere processor dan beide telefoons die je net genoemd hebt!

Verwijderd

Xiaomi Hongmi (Red Rice?) Erg goedkoop. Niet enorm krachtige quadcore, maar hij voldoet. MIUI erop, lange ondersteuning. Het leukste is de prijs. Even een linkje zoeken.

Edit: linkje: http://androidworld.nl/ni...euning-in-hongmi-toestel/

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
de Nexus is een mooi apparaat, net als de Xiaomi Hongmi, alleen ik wil hem gewoon kopen bij FotoKlein aangezien in een eind van de stad woon, en een servicepunt vlakbij de deur gewoon ideaal vind. misschien geen goede reden, maar ik ga dus sowieso naar FotoKlein hiervoor, en importeren doe ik ook niet. daarnaast valt de Nexus ook af, omdat hier geen micro sd in kan, iets wat ik heel belangrijk vind.
het gaat mij gewoon nog tussen deze 2 toestellen (SP en S3), ik heb al veel meer toestellen overwogen maar deze hebben 'the battle' gewonnen...
naar andere toestellen ga ik dus waarschijniljk ook niet meer kijken.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

WP8 overwogen?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Galaxy S3, nuff said.

Geen fanboyism, gewoon kijkende naar specificatie's.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
michaelscott schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:34:
Duidelijk de pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart
Software rechtstreeks van google, geweldig scherm, snellere processor dan beide telefoons die je net genoemd hebt!
Als je een voorkeur hebt voor AMOLED (echt zwart, extreme kleuren, hoog contrast) dan kan het scherm van de S3 toch te prefereren zijn. Zelf heb ik overigens wel een voorkeur voor het scherm van de Nexus 4 die inderdaad heel mooi is.

Of stock Android een voordeel is, is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik ben erg gecharmeerd van de Sony skin en Samsung levert wat software-extra's mee die je ook interessant kan vinden.

De Camera van de S3 is mijns inziens een heel stuk beter dan die van de Nexus 4.
De audio DAC van de S3 is fantastisch, mijns inziens ook beter dan die van de Nexus 4.
De S3 heeft een verwisselbare accu en een MicroSD slot.
De Nexus 4 heeft volgens mij geen 4G ondersteuning.

Ik vind de Nexus 4 ook een goede keuze voor zijn prijs, maar ik vind je stelling wel heel erg zwart-wit. Volgens mij zijn alle drie goede toestellen met hun eigen voor- en nadelen.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Sigis schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

Als je een voorkeur hebt voor AMOLED (echt zwart, extreme kleuren, hoog contrast) dan kan het scherm van de S3 toch te prefereren zijn. Zelf heb ik overigens wel een voorkeur voor het scherm van de Nexus 4 die inderdaad heel mooi is.

Of stock Android een voordeel is, is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik ben erg gecharmeerd van de Sony skin en Samsung levert wat software-extra's mee die je ook interessant kan vinden.

De Camera van de S3 is mijns inziens een heel stuk beter dan die van de Nexus 4.
De audio DAC van de S3 is fantastisch, mijns inziens ook beter dan die van de Nexus 4.

Ik vind de Nexus 4 ook een goede keuze voor zijn prijs, maar ik vind je stelling wel heel erg zwart-wit. Volgens mij zijn alle drie goede toestellen met hun eigen voor- en nadelen.
Alle voordelen die je noemt zou ik ook voor kiezen, maar mij maakt het niet zoveel uit.
Ik heb de SGS3 en ben er enorm blij mee (nadat ik er de SuperNexus V3 ROM had op gezet, sinds een week zegmaar)!

Alleen heeft de SGS3 ook standaard GEEN 4G ondersteuning, dan moet je de versie hebben met Quallcomm processor, en weet niet precies welke dat is, maar wat ik wel weet is dat het een dualcore is die niet geweldig snel is tegenover de Exynos 4412 van Samsung die in de "gewone" Galaxy S3 zit.

Je moet inderdaad even de volgende afwegingen maken:

Scherm = AMOLED of LCD
MicroSD slot = Ja of Nee

Betere camera & DAC = SGS3
Meest tweakable = SGS3

Snelste updates = Nexus 4
Prachtig LCD scherm = Nexus 4

Yaddeh Yaddeh Yaddeh, ga dat soort eigenschappen maar eens op een weegschaal leggen.

Verwijderd

Topicstarter
jaa, alleen daar ben ik ook niet helemaal fan van. ik heb met de Lumia 820 in mijn hoofd gezeten, alleen ik vind windows phone niet zo super mooi, ookal is wp8 niet slecht, het werkt alleen niet optimaal (persoonlijke voorkeur)... daarnaast schijnt er veel minder uitkeur te zijn qua apps (hier ben ik voorzichtig in, ik weet er niet zo denderdend veel van) en whattsapp op wp vind ik ook niet zo lekker werken.
dat zijn kleine puntjes, maar toch 'nee', sorry, wp8 overwogen maar toch gaat dit hem niet worden

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

nee zo moeilijk over dat AMOLED ben ik niet nee, de SP heeft een iets minder scherm met iets mindere kijkhoeken, vind ik ook niet zo heel belangrijk, al is een mooi scherm wel leuk meegenomen.
en klopt, misschien wat zwart-wit, maar de Nexus 4 word het sowieso niet, er moet gewoon een sd kaart mogelijkheid inzitten. en verder is het een hele mooie telefoon, maar dat mis ik en is gewoon een belangrijke vereiste.

Verwijderd

Topicstarter
SP of S3? welke betere prijs-kwaliteit als je kijkt naar mijn punten in het eerste bericht? de Nexus4 word het gewoon niet.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Wat mij betreft zijn het allebei goede toestellen. Ik zou toch de voorkeur geven aan de S3:
- mooier scherm (naar mijn mening)
- betere camera(s)
- betere audio
Daar staat tegen over dat ik de schil van Sony een van de prettigste vind van dit moment en daar zeker de voorkeur aan geef boven Touchwiz.
Overigens zijn voor de S3 waarschijnlijk ook veel makkelijker accessoires te krijgen en waarschijnlijk ook goedkoper, omdat het een populairder toestel is.

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Ik zou voor de SP gaan. Ik heb een S3 en voormalig eigenaar Xperia T. Snapdragon is gewoon sneller dan de verouderde Exynos chip die erin zit. Al kunnen benchmarks anders zeggen. Ik heb het trouwens getest in Real racing 3 waar de S3 soms nogal lagged. Ik denk dat de kijkhoeken niet veel uitmaken. Gezien je meestal toch recht op het scherm kijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch de keuze gemaakt voor de S3 die ik binnenkort ga kopen. Ik heb ze allebei een poosje in mijn handen gehad en de S3 vond ik eigenlijk toch lekkerder in de hand liggen en soepeler werken op games als Temple Run 2 en het liep allebei super soepel, al was er op de S3 wat minder lag. daarnaast vond ik het formaat toch wat lekkerder van de S3 en qua prijs-kwaliteit koos ik ook voor de S3. Het scherm is daarnaast beter en groter. Tja, op de hele bloatware en touchwiz van Samsung na vind ik het toestel over het algemeen toch beter. Je hebt een beter/groter scherm, meer opslag ruimte, een Quad ipv een Dualcore processor. de camera's zijn beter. alleen touchwiz en de bloatware zijn een nadeel, het model is nog niet zo storend, daar gaat toch een hoesje overheen. en je kunt er natuurlijk altijd nog een custom rom/cyanogenmod of zoiets overheen draaien, dus zodra ik touchwiz zat ben is dit een mooie oplossing. S3 wordet dus.

Wat ik nog wel als vraag heb, bij de Nexus (4 en 5, verder weetik het niet) wordt de Android altijd lekker snel geüpdatet. Stel dat ik die S3 over een poosje root (was ik voorlopig nog niet van plan, er draait nu A4.0 op dus vind het wel best, maar voor wanneer ik touchwiz zat ben en gewoon updates wil vn Android) krijg ik dan net als bij Nexus ook zo snel de update, of niet? Hoe gaat dit in zijn werk?

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:33:
Overigens zijn voor de S3 waarschijnlijk ook veel makkelijker accessoires te krijgen en waarschijnlijk ook goedkoper,
goedkoper zou ik niet zo snel willen zeggen, maar als het om een backcover gaat bij een bol.com (goedkoper dan pdashop.nl) is er bij de S3 ontzettend veel uitkeur in harde matte backcovers, en bij de SP haast niks. en stel dat ik een siliconen cover wil, wat ik niet wil, dan zijn er voor de SP (haast) geen. dat dus xD

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:00:
[...]

goedkoper zou ik niet zo snel willen zeggen, maar als het om een backcover gaat bij een bol.com (goedkoper dan pdashop.nl) is er bij de S3 ontzettend veel uitkeur in harde matte backcovers, en bij de SP haast niks. en stel dat ik een siliconen cover wil, wat ik niet wil, dan zijn er voor de SP (haast) geen. dat dus xD
Haal hoesjes voor de SP van Ebay.

Ik heb zelf een Xperia SP. Erg fijne telefoon hij heeft alleen 2 serieuze dingen waar je rekening mee moet houden. Dat is het scherm wat sommige mensen echt jammer vinden. Het zijn de bekende Sony-kijkhoeken zegmaar. Daarnaast is de camerasoftware regelmatig die de kleuren wat kan b0rken.

Voor de rest niets dan lof over het toestel. Vriend van mij heeft een S3 en ik ga elke keer weer met plezier terug naar mijn Xperia SP O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Freedomfighter
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:58:
Ik heb toch de keuze gemaakt voor de S3 die ik binnenkort ga kopen. Ik heb ze allebei een poosje in mijn handen gehad en de S3 vond ik eigenlijk toch lekkerder in de hand liggen en soepeler werken op games als Temple Run 2 en het liep allebei super soepel, al was er op de S3 wat minder lag. daarnaast vond ik het formaat toch wat lekkerder van de S3 en qua prijs-kwaliteit koos ik ook voor de S3. Het scherm is daarnaast beter en groter. Tja, op de hele bloatware en touchwiz van Samsung na vind ik het toestel over het algemeen toch beter. Je hebt een beter/groter scherm, meer opslag ruimte, een Quad ipv een Dualcore processor. de camera's zijn beter. alleen touchwiz en de bloatware zijn een nadeel, het model is nog niet zo storend, daar gaat toch een hoesje overheen. en je kunt er natuurlijk altijd nog een custom rom/cyanogenmod of zoiets overheen draaien, dus zodra ik touchwiz zat ben is dit een mooie oplossing. S3 wordet dus.

Wat ik nog wel als vraag heb, bij de Nexus (4 en 5, verder weetik het niet) wordt de Android altijd lekker snel geüpdatet. Stel dat ik die S3 over een poosje root (was ik voorlopig nog niet van plan, er draait nu A4.0 op dus vind het wel best, maar voor wanneer ik touchwiz zat ben en gewoon updates wil vn Android) krijg ik dan net als bij Nexus ook zo snel de update, of niet? Hoe gaat dit in zijn werk?
Gezien het een populaire "Geek" telefoon is zal hij waarschijnlijk nog best lang worden ondersteund door de community. En helemaal door CyanogenMod. De updates zullen waarschijnlijk niet zo snel worden doorgevoerd als de Nexus-lijn. Ook wel logisch, want die worden door Google zelf uitgebracht. Voor de S3 is op dit moment een Millestone versie uit (Android 4.3) van CyanogenMod. Als de source code beschikbaar is van 4.4 zal CyanogenMod hier ook wel snel aan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Freedomfighter schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:05:
[...]

Gezien het een populaire "Geek" telefoon is zal hij waarschijnlijk nog best lang worden ondersteund door de community. En helemaal door CyanogenMod. De updates zullen waarschijnlijk niet zo snel worden doorgevoerd als de Nexus-lijn. Ook wel logisch, want die worden door Google zelf uitgebracht. Voor de S3 is op dit moment een Millestone versie uit (Android 4.3) van CyanogenMod. Als de source code beschikbaar is van 4.4 zal CyanogenMod hier ook wel snel aan werken.
de S4 update voor Android is er al, en volgens berichten op androidworld e.d. komt deze ook voor de S3. S3 gaat het worden.

• Freedomfighter
Hij komt inderdaad ook uit voor de S3. Maar verwacht niet de gelijke functionaliteiten als die op de S4.
Pagina: 1