Ohh, kom op zeg, dat heb ik niet nodig wat een onzin (koeling)

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb een Celeron 333@416 (kan niet hoger anders doet hij niks meer)Computeren dag in dag uit, woei wat ben ik blij.
thermo ding er bij geprikt in die heatsink resultaat 45 Celsius.
Op een dag heb ik de Asus P3b-f gehaald, leuk zo'n termometertje op je mobo, Kijk op dat metertje en zie 62 graden, oei.
Ik weer dag in dag uit computeren, totdat op de dag van vandaag (19 juni ziekend heet astronomische temperaturen) fijn ging computeren.
Homeworld spelen, sloom traag en niet normaal abnormaal schokkend, hmmm misschien toch nieuwe drivers halen voor m'n videokaart.
Starcraft iedemdito.
Quake 3 hetzelfde.
En nog meer spelen met het zelfde euvel.
Kijk op m'n Asus Probe Temperatuur meterje ruim 70 tot 75 Celcius AAAAAAHHHHHHH

Nou komt m'n vraag: ik heb een goede ventilator nodig die m'n processor (ala tosti-ijzer) kan koelen.
Het moet geen waterkoeling zijn en ook geen peltiers, op dit moment zit het standaard heatsink en fan van intel erop, en de proc is zonder package (scheelt weer wat).
Het is een Celeron slot 1 uitvoering.
En de Fan moet niet zo groot zijn dat ik m'n eerste ram slot niet kan gebruiken, tevens niet meer dan 70 decibel.

Alvast heel erg bedankt.

39

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

dom antwoord maar probeer eerst de rest van je kast eens koel te krijgen :) dit scheeld heel wat in temperatuur, kast open eventueel wat fans d'r in zo daald de temperatuur snel.
mvg FFF

Verwijderd

Deze jongens weten wat COOL inhoud!!! Heb d'r zelf een Heavy Metal voor mijn Athlon besteld! Ik heb via http://www.comptechworld.nl besteld... duur, maar zeker het geld waard!!! kijk dus hier http://www.computernerd.com of ga meteen naar de Slot1-Celeron link...
http://www.computernerd.com/coolsp04.html

suc6

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Homedisc:

Check je email.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb hier nog de beste luchtkoeling voor celeron/p2/p3 hier liggen. de beroemde p3125. het is een kast van een koeler. 3/4 kilo gok ik zo. met koperen attachement. met 2 ys tech ball bearing koelers met elk 27.2 cfm lucht verplaatsing. thermal past enzo included

ik doe hem weg omdat ik een andere processor koop. hij is nog nauwlijks gebruikt. voor maar 99,- ik moet snel geld hebben dus be quick.

mail: 1smokey@freemail.nl

• FFF

FFF

beetje duur of niet?
wat kost hij in de winkel?
al kun je de niet gemakkeluijk kopen waarschijnlijk, ziet er wel goed uit wat je op geschreven hebt, zon soort koeling wil mijn athlon ook wel ;) alleen past hij niet :'( waarschijnlijk....
dan toch maar waterkoeling :D daar kan geen luchtkoeling tegen op..
mvg FFF

Verwijderd

Die moet je hebben! Vet ding. Maar wat is het verschil tussen die en de -S versie...?

• smokey
die van mij is de s versie p3125S. de coppermine versie is geloof ik iets met 71xx offzo. maar moet iemand men koeler nog hebben. in reviews kunne ze een p3 450 makkelijk stabiel krijgen op 675

• smokey
niet duur hoor. bij oc-shop issie 175,- (heb je wel iets betere fans, maar scheelt maar paar graden).

uit US kan je hem wel goedkoper krijgen maar uiteindelijk betaal je meer. door BTW en verzendkosten. 20 btw 30 verzendkosten. in nederlandkopen is vaak goekoper/even duur dan

Verwijderd

JustCooler TT-900, voor je kast, daalt je systemp zo'n 20°

• FFF

FFF

volgens mij hang dat maar net van je kast af en hoe hij opgebouwd is en hoe je dat ding d';r in hang of in kunt hangen

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:42
Kijk eens op de Asus homepage. Grote kans dat je nog een oude bios hebt. Probleem van de P3BF is dat de temp aanduiding niet klopte. Bij mij gaf ie ook 60-70 graden aan terwijl ik een alpha sink heb. Nu zo'n 20-25 graden.

Verwijderd

Ik heb een xeon liggen hier, loopt zonder koeling...

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-09 07:39
Ja MY ASS klauz dan toch op 100 Mhz ofzo in ieder geval GRUWELIJk onderklokt anders is dat NIET mogelijk zeker niet met een intel ik wil nog wel eens een tijdje mijn amd zonder koeling laten lopen maar een INTEL echt wel niet he

.

Verwijderd

ALPHA met DELTA is de combinatie, in jouw geval, en een goede airflow in je kast.

http://back.to/hardware
Pagina: 1