Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2013] Outlook werkt niet meer na openen mailaccount

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:43
Beste Tweakers,

Ik ben sinds jaren al een tevreden gebruiker van Outlook. Hier combineer ik mijn Outlook en universiteitsmail mee. Ook zit Gmail erin, maar daar krijg ik zelden relevante mail op.

Sinds 1 of 2 dagen heb ik echter, bij het openen van een map van mijn universiteitsmail, dat Outlook niet meer reageert en moet worden afgesloten. Ik heb al alle mails van de afgelopen dagen verwijderd via de Web account, inclusief mails in de prullenbak van de laatste week. Verder heb ik de mailaccount in Outlook ook verwijderd en opnieuw ingesteld, maar ik blijf het probleem houden.

Toevallig is vandaag mijn universiteit overgegaan naar Office 365. Maar het lijkt me sterk dat dit er mee te maken heeft. Het is voor mij erg belangrijk dat dit wordt opgelost, ik gebruik namelijk ook de agenda van de universiteitsmail in Outlook.

Alvast bedankt voor de hulp!

• -Edwin-
Niemand die kan helpen?

Ik heb zelfs de support pagina van Microsoft gevolgd en alle Outlook gegevens verwijderd. Maar zodra ik het mailadres van mijn universiteit weer instel gebeurt er weer hetzelfde :(

[ Voor 80% gewijzigd door -Edwin- op 01-11-2013 23:08 ]

• -Edwin-
Ik ben al een stap dichter bij de oorzaak. Ik startte de Outlook met dezelfde ingestelde accounts nu op bij een andere pc. Geen crash. Totdat ik de melding kreeg dat de beheerder wijzigingen aan heeft gebracht en ik Outlook opnieuw moet opstarten. Zo gedaan dus, en sindsdien crasht ook op die pc Outlook bij het selecteren van dat account. Weet iemand hoe je zoiets moet aanpakken?

Ik gebruik nu tijdelijk de ingebouwde mail app van Windows 8.1. Maar dat is natuurlijk geen waardige vervanger voor Outlook.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Windows Update al eens gedraaid voor alle Office 2013 updates? O365 is nogal gevoelig daarmee.

• -Edwin-
wagenveld schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:57:
Windows Update al eens gedraaid voor alle Office 2013 updates? O365 is nogal gevoelig daarmee.
Alle updates zijn geïnstalleerd. Dit probleem valt dus toch samen met de overgang van de universiteitsmail naar Office 365. Ik heb op de laptop ook alle instellingen van Outlook 2013 teruggezet. Maar na het terugzetten van mijn universiteits mail account treedt toch weer hetzelfde probleem op. IMAP werkt wel, maar is niet echt een oplossing omdat de agenda niet werkt en het synchroniseren van mail niet helemaal soepel gaat.

• wagenveld
  • Niet online
Probeer als tussenoplossing eens om cached mode uit te zetten voor dat account, in een nieuw profiel.
Je bent niet de enige:
https://www.google.ie/sea...en-US%3Aofficial&safe=off

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

St@m

@ Your Service

Profiel even verwijderen uit het register en een nieuw profiel maken. Dat lost meestal de problemen wel op.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• -Edwin-
wagenveld schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:03:
Probeer als tussenoplossing eens om cached mode uit te zetten voor dat account, in een nieuw profiel.
Je bent niet de enige:
https://www.google.ie/sea...en-US%3Aofficial&safe=off
St@m schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:05:
Profiel even verwijderen uit het register en een nieuw profiel maken. Dat lost meestal de problemen wel op.
Beide mogelijkheden zojuist geprobeerd. Maar ze leveren niks op helaas. Baal hier echt van, die standaard Mail app is zo onoverzichtelijk als wat :F

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En op school langs de beheerders of wat je dan ook hebt aan ICT support om te klagen over het crashen door hun migratie en bijbehorende geforceerde instellingen die je niet kan weigeren?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• -Edwin-
Hero of Time schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:29:
En op school langs de beheerders of wat je dan ook hebt aan ICT support om te klagen over het crashen door hun migratie en bijbehorende geforceerde instellingen die je niet kan weigeren?
Dit is inderdaad een optie. Echter totdat je wordt geholpen hiermee op mijn universiteit ben je wel even bezig. Maar ik snap dat het ernaar uitziet dat het anders niet kan worden opgelost, lijkt toch aan de serverzijde te zitten. Ik probeer nog wat support te krijgen op de Office 365 fora van Microsoft zelf.

Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je anders nog zou kunnen doen is je mail weer helemaal nieuw instellen (pak desnoods een VM met Windows en Office zonder licentiecode) en gebruik een change recorder programma oid om te achterhalen wat er precies verandert wordt door server.

• -Edwin-
Hero of Time schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:46:
Wat je anders nog zou kunnen doen is je mail weer helemaal nieuw instellen (pak desnoods een VM met Windows en Office zonder licentiecode) en gebruik een change recorder programma oid om te achterhalen wat er precies verandert wordt door server.
Ik heb mijn mail op de computer van een medestudent met Office 2007 ingesteld. Hierop werkte alles wel. Is het mogelijk om alleen van Outlook een oudere versie te installeren?

[ Voor 15% gewijzigd door -Edwin- op 06-11-2013 12:49 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja hoor, dat moet prima kunnen. Gewoon opgeven dat je een aparte installatie wilt, geen upgrade of wat dan ook. Je krijgt alleen wel alle updates dubbel, dus wat van toepassing is op Word 2010 en Word 2007, krijg je dus voor beide, ongeacht of Word 2007 nou geïnstalleerd is of niet.

• -Edwin-
Hero of Time schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:52:
Ja hoor, dat moet prima kunnen. Gewoon opgeven dat je een aparte installatie wilt, geen upgrade of wat dan ook. Je krijgt alleen wel alle updates dubbel, dus wat van toepassing is op Word 2010 en Word 2007, krijg je dus voor beide, ongeacht of Word 2007 nou geïnstalleerd is of niet.
Dan zal ik dat nog proberen indien er echt geen oplossing voor mijn Outlook 2013 is. Eerst maar eens kijken wat er van de Microsoft support komt en anders de ICT van mijn universiteit.

• -Edwin-
Ik heb nu dan maar Outlook 2010 geïnstalleerd. Werkt op zich prima, wel jammer natuurlijk. Op de site staat dat Outlook 2010 optimaal werkt voor de universiteitsmail, maar dat 2007 en 2003! ook gebruikt kunnen worden. Ze noemen nergens 2013, zou het daardoor kunnen komen?
Zou me niks verbazen als ze 2013 niet officieel ondersteunen, de systemen op mn uni draaien ook nog windows XP.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mogelijk hebben ze geen idee dat bepaalde instellingen die ze hebben gedaan aan hun O365 omgeving grote gevolgen heeft voor Outlook 2013, vanwege de diepere integratie ervan in de cloud oplossingen van MS. Als ze er zelf niet mee werken en tests hebben gedaan, zul je mogelijk geen gebruik kunnen maken van Outlook 2013 voor je studenten mail. Je zou natuurlijk altijd nog kunnen kijken welke wijzigingen er gedaan worden (register policies bijvoorbeeld) en die op een of andere manier blokkeren.

Welke melding krijg je eigenlijk in de Event Viewer te zien als O2013 crasht?

• -Edwin-
Hero of Time schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:07:
Mogelijk hebben ze geen idee dat bepaalde instellingen die ze hebben gedaan aan hun O365 omgeving grote gevolgen heeft voor Outlook 2013, vanwege de diepere integratie ervan in de cloud oplossingen van MS. Als ze er zelf niet mee werken en tests hebben gedaan, zul je mogelijk geen gebruik kunnen maken van Outlook 2013 voor je studenten mail. Je zou natuurlijk altijd nog kunnen kijken welke wijzigingen er gedaan worden (register policies bijvoorbeeld) en die op een of andere manier blokkeren.

Welke melding krijg je eigenlijk in de Event Viewer te zien als O2013 crasht?
Ik krijg alleen te zien "Outlook reageert niet meer''. Vervolgens wordt er zoals gewoonlijk naar een oplossing gezocht, maar niet gevonden. Daarna krijg ik een melding te zien dat ik Outlook opnieuw moet starten. Ik krijg geen foutcode oid te zien. Hoe kan ik dan zien welke wijzigingen er gedaan worden en die blokkeren?

Ik heb overigens ook mijn universiteit gemaild, maar heb er héél weinig vertrouwen in.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je je account gewoon opnieuw aan maakt dan, gewoon wegtieven en opnieuw je email invullen ? dan moet de configuratie toch automatisch gaan. of configureer je alles handmatig ?

in o365 hebben ze er alles aan gedaan om het op 2013 te laten lijken zou raar zijn als dat niet werkte dan

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 07-11-2013 00:16 ]

Iperf

• wagenveld
  • Niet online
Hoe ziet je server naam eruit in de account instellingen in 2010? Is het in de vorm van random_string@domain.com? Dan zit je op de 2013 versie van O365 en moet Outlook 2013 ook gewoon prima werken. Maar zoals je ook op de O365 forums ziet zijn er hier en daar wat problemen met Outlook 2013.
Draai ook eens een testje op https://testexchangeconnectivity.com om even te verifieren of alle instellingen zoals verwacht zijn.

edit: nog wat mogelijke fixes voor je:
http://community.office36.../forums/158/t/173028.aspx
How to troubleshoot crashes in Outlook 2010 and Outlook 2013
http://community.spicewor...rashing-every-ten-minutes

[ Voor 26% gewijzigd door wagenveld op 06-11-2013 23:27 ]

• -Edwin-
fish schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:12:
als je je account gewoon opnieuw aan maakt dan, gewoon wegtieven en opnieuw je email invullen ? dan moet de configuratie toch automatisch gaan. of configureer je alles handmatig ?

in o365 hebben ze er alles aan gedaan om het op 2013 te laten lijken zou raar zijn als dat niet werkte dan
Ik laat het gewoon automatisch gebeuren. Ik weet nog dat het vroeger allemaal handmatig ging met domein en server etc. Nu zijn er geen eens velden meer om dit in te vullen. Maar goed, in Outlook 2010 gaat het ook automatisch en dan is het allemaal wel goed.
wagenveld schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:17:
Hoe ziet je server naam eruit in de account instellingen in 2010? Is het in de vorm van random_string@domain.com? Dan zit je op de 2013 versie van O365 en moet Outlook 2013 ook gewoon prima werken. Maar zoals je ook op de O365 forums ziet zijn er hier en daar wat problemen met Outlook 2013.
Draai ook eens een testje op https://testexchangeconnectivity.com om even te verifieren of alle instellingen zoals verwacht zijn.
De server naam ziet er als volgt uit: 55db9849-054b-4666-bc58-4b3889ded454@student.eur.nl.

Uit de test komen inderdaad een aantal waarschuwingen:
https://www.dropbox.com/s/89bvk52asdppdk6/RCATestResult.html

[ Voor 5% gewijzigd door -Edwin- op 06-11-2013 23:32 ]

• wagenveld
  • Niet online
Dat is Exchange (Online) 2013 inderdaad.

• -Edwin-
Pff, in Outlook 2010 stond mijn mail account dus al ingesteld van toen nog 2013 niet uit was gekomen. Nu heb ik dat mail account verwijderd, maar na het opnieuw instellen gaat het ook in Outlook 2010 niet goed, die loopt ook vast. Wat een drama zeg :(

• wagenveld
  • Niet online
Hah! Schiet niet op zo. Had nog wat linkjes voor je geplakt in vorige post. Die test is van ActiveSync, kun je de Outlook Anywhere ook eens draaien? Verwacht niet dat er iets raars uitkomt hoor, ziet er gewoon uit als een standaard O365 setup.

• -Edwin-
wagenveld schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:47:
Hah! Schiet niet op zo. Had nog wat linkjes voor je geplakt in vorige post. Die test is van ActiveSync, kun je de Outlook Anywhere ook eens draaien? Verwacht niet dat er iets raars uitkomt hoor, ziet er gewoon uit als een standaard O365 setup.
EDIT: in outlook 2010 werkt het wel. Ik was te vroeg met klagen, ik zal naar de links kijken voor outlook 2013!

[ Voor 35% gewijzigd door -Edwin- op 07-11-2013 00:09 ]

• -Edwin-
wagenveld schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:47:
Het resultaat van de Outlook Anywhere test: https://www.dropbox.com/s/89bvk52asdppdk6/RCATestResult.html

Overigens krijg ik ditzelfde probleem ook op een schone Windows 7 systeem met Outlook 2013. Ik begin steeds meer te denken dat er geen oplossing is, totdat er aan de serverzijde iets wordt aangepast. Tot die tijd maar Outlook 2010 gebruiken?

Toevoeging: Krijg nou wat. Ik heb Avast verwijderd als laatste wanhoopspoging. Hierna mijn Outlook profiel voor de zoveelste keer opnieuw aangemaakt. En nu werkt het!

Enige wat ik jammer vind is dat ik nu dus een vervanger voor Avast moet gebruiken. Maar eindelijk zeg!

[ Voor 20% gewijzigd door -Edwin- op 08-11-2013 19:27 ]

Pagina: 1