Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:53
Momenteel ben ik een situatie aan het bouwen waarbij via Samba op een Linux server de drivers automatisch worden gedownload en geïnstalleerd op Windows 7 (32 & 64 -bits) machines.

Het toevoegen van drivers doe ik op de volgende manier:
1. Ik ga naar de Linux bak via de verkenner (\\<IP>)
2. Hier staan mijn 2 printers die ik heb toegevoegd via Samba
3. Ik druk op 'Externe printers weergeven'
4. Klik ergens random in het veld met mijn rechtermuisknop en vervolgens ga ik naar 'Eigenschappen van server...'
5. Vervolgens ga ik naar het tabblad 'Stuurprogramma's' en voeg hier de drivers toe.

Drivers download ik en pak de .exe uit zodat ik simpelweg de .inf kan laden en dat de drivers worden herkend.

Dit gaat voor mijn Brother HL-2250ND goed, zowel voor 32 en 64 -bits. Doe ik dit voor mijn HP OfficeJet 7500 dan schreeuwt Windows het volgende:

The folder you specified doesn't contain a compatible software driver for your device. If the folder contains a driver

Terwijl ik voor 1000% zeker weet dat dit goede drivers zijn. Ligt het nu aan mijn Windows drivers of moet ik het probleem zoeken bij mijn Linux bak?

Het gaat om deze drivers die ik probeer:

http://h10025.www1.hp.com...&product=4083652&sw_lang=

Doe ik wat fout? Of kan iemand mij verder helpen en vertellen waar het probleem kan liggen?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die drivers zijn niet geschikt voor de add printer wizard. Wat je kunt doen is de diverse .inf bestandjes openen en zoeken naar ExcludeFromSelect=*, die weghalen of een ; voorzetten en je drivers zouden zichtbaar moeten worden.

Edit:
Je kunt ook gewoon de drivers voor Windows 2008 32bit en 64bit pakken, die hebben een basisdriver "alleen voor IT professionals". Die zijn bedoeld om op een printserver te installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door _JGC_ op 30-10-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook als ik de W2K8 drivers pak zegt die nog steeds:

The folder you specified doesn't contain a compatible software driver for your device. If the folder contains a driver.

Ook wanneer ik ExcludeFromSelect=* outcomment of weghaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Lang geleden dat ik dit deed onder XP. Toen installeerde ik de driver lokaal en kon ik vervolgens de geinstalleerde driver kiezen voor upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Dat had ik ook al geprobeerd, helaas komt er in het scherm waar voorgeïnstalleerde printers staan geen OfficeJet 7500 te staan, dit loopt natuurlijk weer net tot OfficeJet 7400 *zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 16:37
Ik meen me iets te herinneren dat de driver middels een command in een samba share terecht komen.

Volgens mij heb je hier wel iets aan: http://www.cups.org/docum...c-1.6/man-cupsaddsmb.html

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

toekennen via cups > samba

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Hoe bedoel je dit precies? Dat ik eerst CUPS moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Er zijn twee methodes om dit te doen. In beide gevallen is het aan te raden de printer eerst werkend te installeren onder Linux via CUPS. Configureer samba voor printen via cups, zodat je de printer ziet op de clients.

1) Raw Print Serving: Vendor Drivers on Windows Clients
Je gebruikt de native windows driver op de clients, dus een specifieke driver voor elk type printer. Deze moet je uploaden via een windows client.
Vergeet niet de instructies onder "Explicitly Enable “raw” Printing for application/octet-stream" en dan kun je de driver uploaden via een windows client, mits je de juiste permissies hebt.

2) cupsaddsmb
Je installeert de microsoft postscript printer driver met cupsaddsmb. Alle clients gebruiken nu deze driver voor alle typen printers. CUPS doet de vertaling naar je specifieke printer.
Postscript transport heeft als voordeel dat het universeel is en je kan aan page accounting doen, dus iedereen aan het eind van de maand de rekening sturen waarin precies staat hoeveel hij/zij geprint heeft. Hier zijn aparte tools voor. Het is mogelijk RAW printing aan te zetten zodat je desgewenst ook met vendor drivers kan printen.

In een kleine organisatie is het vaak makkelijker om een printer met netwerk interface te kopen en deze op elke client even apart te installeren, dan heb je helemaal geen printserver nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ploink op 02-11-2013 01:28 ]

Pagina: 1