Momenteel ben ik een situatie aan het bouwen waarbij via Samba op een Linux server de drivers automatisch worden gedownload en geïnstalleerd op Windows 7 (32 & 64 -bits) machines.
Het toevoegen van drivers doe ik op de volgende manier:
1. Ik ga naar de Linux bak via de verkenner (\\<IP>)
2. Hier staan mijn 2 printers die ik heb toegevoegd via Samba
3. Ik druk op 'Externe printers weergeven'
4. Klik ergens random in het veld met mijn rechtermuisknop en vervolgens ga ik naar 'Eigenschappen van server...'
5. Vervolgens ga ik naar het tabblad 'Stuurprogramma's' en voeg hier de drivers toe.
Drivers download ik en pak de .exe uit zodat ik simpelweg de .inf kan laden en dat de drivers worden herkend.
Dit gaat voor mijn Brother HL-2250ND goed, zowel voor 32 en 64 -bits. Doe ik dit voor mijn HP OfficeJet 7500 dan schreeuwt Windows het volgende:
The folder you specified doesn't contain a compatible software driver for your device. If the folder contains a driver
Terwijl ik voor 1000% zeker weet dat dit goede drivers zijn. Ligt het nu aan mijn Windows drivers of moet ik het probleem zoeken bij mijn Linux bak?
Het gaat om deze drivers die ik probeer:
http://h10025.www1.hp.com...&product=4083652&sw_lang=
Doe ik wat fout? Of kan iemand mij verder helpen en vertellen waar het probleem kan liggen?
Het toevoegen van drivers doe ik op de volgende manier:
1. Ik ga naar de Linux bak via de verkenner (\\<IP>)
2. Hier staan mijn 2 printers die ik heb toegevoegd via Samba
3. Ik druk op 'Externe printers weergeven'
4. Klik ergens random in het veld met mijn rechtermuisknop en vervolgens ga ik naar 'Eigenschappen van server...'
5. Vervolgens ga ik naar het tabblad 'Stuurprogramma's' en voeg hier de drivers toe.
Drivers download ik en pak de .exe uit zodat ik simpelweg de .inf kan laden en dat de drivers worden herkend.
Dit gaat voor mijn Brother HL-2250ND goed, zowel voor 32 en 64 -bits. Doe ik dit voor mijn HP OfficeJet 7500 dan schreeuwt Windows het volgende:
The folder you specified doesn't contain a compatible software driver for your device. If the folder contains a driver
Terwijl ik voor 1000% zeker weet dat dit goede drivers zijn. Ligt het nu aan mijn Windows drivers of moet ik het probleem zoeken bij mijn Linux bak?
Het gaat om deze drivers die ik probeer:
http://h10025.www1.hp.com...&product=4083652&sw_lang=
Doe ik wat fout? Of kan iemand mij verder helpen en vertellen waar het probleem kan liggen?
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231