Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551453

Topicstarter
Weet niet of ik het hier juist plaatst. Laptop kapot en vind de Packard Bell recovery cd niet, kun je die los bij de mediamarkt kopen? Of kan dat alléén bij Packard Bell?

Anders ga ik dalijk voor niks na de mediamarkt. (heb al online gezocht maar vind niks)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 551453 op 30-10-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14
Je kan hem niet los in de winkel kopen nee. Ik zou het bij Packad Bell proberen.
Maar wat nog makkelijker is, is gewoon een OEM cd van Windows 7 (neem ik aan?) downloaden en installeren met de code onderop de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12

d_star

Maharadja of the Year :-/

maarud schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:30:
Je kan hem niet los in de winkel kopen nee. Ik zou het bij Packad Bell proberen.
Maar wat nog makkelijker is, is gewoon een OEM cd van Windows 7 (neem ik aan?) downloaden en installeren met de code onderop de laptop :)
Volgens mij gaat dat niet werken. De key die onderop de laptop staat is vaak een dummy, die niet gaat werken bij een OEM versie van bijvoorbeeld Windows 7. Je hebt echt de herstel-CD's van Packard Bell nodig, of je moet een nieuwe windows licentie aanschaffen en die installeren.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nee hoor, werkt perfect :) Heb hier ook een PB van een klant waar een SSD in is gezet en je kan het prima installeren met die key. Sowieso nooit de recovery-cd's gebruiken met al die zooi die er gratis bijgeleverd wordt :P

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 30-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probeer het via Packard site te bestellen maar krijg allemaal dit soort cijfers waaruit ik moet kiezen:

EN LM94
EN LM98
EN LX86

Zie dat nergens op m'n laptop of bonnetje staan hoor, alleen maar lange nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Waarom niet gewoon Windows zelf downloaden? Spaart je geld en moeite voor de recovery disk?
Anyway, het typenummer staat vaak onder de laptop, of onder de batterij bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik gedaan, heb een recovery cd van windows, dan voltooid die hem half en krijg ik uiteindelijk 'deze cd is niet geschikt' dus het moet echt de juiste cd zijn.

Ik ga maar eens bellen... en die cd sturen ze dan op ofwat? Of moet ik die ook nog aan de andere kant van NL komen halen? (je weet maar nooit hoe gestoord die bureaus zijn) haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:39
Ik ga maar eens bellen... en die cd sturen ze dan op ofwa

Na betaling van een eurootje of 80 wel ja ... Het is de bedoeling dat je die schijven zelf brandt bij het eerste gebruik met behulp van de meegeleverde software.

[ Voor 33% gewijzigd door rdjnl op 30-10-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
d_star schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Volgens mij gaat dat niet werken. De key die onderop de laptop staat is vaak een dummy, die niet gaat werken bij een OEM versie van bijvoorbeeld Windows 7. Je hebt echt de herstel-CD's van Packard Bell nodig, of je moet een nieuwe windows licentie aanschaffen en die installeren.
Dus volgens jou zit die code er onderop voor de gein ofzo ?

Tuurlijk kan je Windows installeren met de code, daarom zit ie er. Een kale installatie uitvoeren is ook nog eens veel beter omdat je dan niet alle PB meuk er op hebt.

Gewoon Windows downloaden dus en code onderop gebruiken. Dan zelf de drivers installeren en klaar.
Anoniem: 551453 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:24:
Probeer het via Packard site te bestellen maar krijg allemaal dit soort cijfers waaruit ik moet kiezen:

EN LM94
EN LM98
EN LX86

Zie dat nergens op m'n laptop of bonnetje staan hoor, alleen maar lange nummers?
Die site is erg onhandig gemaakt. Je moet even kijken wat er precies onderop staat. Anders even Googelen naar het type. Het is lastig uitzoeken, maar ook voor jouw laptop staan de drivers op de site. Anders zal handmatig naar drivers moeten zoeken.

Sowieso ga je nergens bij een winkel die CD's vinden. Ze zijn namelijk voor iedere laptop anders omdat er verschillende hardware inzit. Dit zou betekenen dat een winkel als de MM iets van 10.000 verschillende installaties zou hebben liggen. Als je er dan 20 per jaar verkoopt mag je blij zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 30-10-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25

empy

Rijdt rondjes

Als je alleen een herstel wilt uitvoeren en de herstelpartitie nog op de schijf staat heeft pb een toetscombinatie die je in het begin kan gebruiken, dat was of alt-f10 tegelijk indrukken bij het bioslogo of f11 volgens mij, dan kan je de laptop weer naar zijn originele staat herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
empy schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:28:
Als je alleen een herstel wilt uitvoeren en de herstelpartitie nog op de schijf staat heeft pb een toetscombinatie die je in het begin kan gebruiken, dat was of alt-f10 tegelijk indrukken bij het bioslogo of f11 volgens mij, dan kan je de laptop weer naar zijn originele staat herstellen.
Wat handig, zal het proberen maar betwijfel of het lukt.

Heb trouwens al een Recovery Cd bestelt (viel gelukkig binnen de garantie) die vrouw had het referentie-nummer doorgegeven wat ik op het formulier moet invullen en stomme ik opgeschreven, zonder opslaan op Kladblok en computer gaat over op automatische updates, hoppa referentie-nummer weg!

Morgen even bellen of ze dat nog ergens hebben staan. Waar ik trouwens aan zat te denken: stel ik breng de laptop naar Mediamarkt om te maken, zij hoeven alleen die cd erin te doen en dan heb je hem binnen 1-middag terug. Ohnee, die moeten hem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat is "laptop kapot"? Want als je garantie probeert te claimen op bv een corrupte windows installatie kun je nog wel eens van een koude kermis thuis komen. Zeker wanneer je zelf nalatig bent geweest om recovery media aan te maken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 08:46
Ik vind het ook sterk dat een corrupte Windows installatie valt onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Het is inderdaad vaag beschreven, Als je het zelf met de recovery partitie kan fixen, scheelt het je de kosten van de reparatie wat ze vrijwel zeker aan je berekenen.

Daarnaast scheelt het je de kosten van de Recovery CD's die je hebt besteld.

En dat stickertje zit er voor een reden. Je moet echter wel de juiste windows versie ergens vandaan downloaden. Dus je moet er rekening houden met de taal, de 32/64 bit versie, de editie (home/pro, windows 7 of 8). Dus dat probleem dat het de verkeerde versie is, komt misschien dat je een cd van een totaal andere laptop gebruikt. Niet elke recovery cd werkt!

Dus onze eerste vraag is: wat is er "kapot" aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Tjiwa op 31-10-2013 09:15 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Zoals al eerder gezegd: snor een Windows 7 DVD op (als het goed is zal dat bij jouw de Home Premium variant zijn in 64-bit) en installeer die gewoon. Ik doe dat regelmatig op de Technische Dienst waar ik werk, het enige wat regelmatig gebeurt is dat Windows dan niet on-line te activeren is maar dan wel via het geautomatiseerde telefoonsysteem.

En nee, software-problemen vallen nooit en te nimmer onder garantie. Als je een gratis recovery-DVD krijgt mag je in je handjes klappen, zeker een budgetmerk als PB hanteert garantiekwesties normaliter erg streng.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 31-10-2013 11:55 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Tjiwa schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:11:
Het is inderdaad vaag beschreven, Als je het zelf met de recovery partitie kan fixen, scheelt het je de kosten van de reparatie wat ze vrijwel zeker aan je berekenen.

Daarnaast scheelt het je de kosten van de Recovery CD's die je hebt besteld.

En dat stickertje zit er voor een reden. Je moet echter wel de juiste windows versie ergens vandaan downloaden. Dus je moet er rekening houden met de taal, de 32/64 bit versie, de editie (home/pro, windows 7 of 8). Dus dat probleem dat het de verkeerde versie is, komt misschien dat je een cd van een totaal andere laptop gebruikt. Niet elke recovery cd werkt!

Dus onze eerste vraag is: wat is er "kapot" aan?
Taal en bitversie (dat laatste sowieso niet, eerste weet ik niet meer) maakt niet uit. Als het maar een OEM disk (die je kan downloaden bij digitalriver) is van dezelfde versie (consumentenlaptops altijd 99% home premium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 16:49
Oplossing is simpel. Download een ISO via internet, waar je hem vandaan trekt maakt niet uit. Liefst van MSDN/Technet (account nodig).

Installeer de Windows en activeer achteraf via het automatische telefoonsysteem, werkt gewoon, je hoeft niemand te spreken alleen paar nummers invoeren.

Edit: Als je een DVD met Windows nodig hebt stuur maar een DM, wil er best 1 op de post doen voor je.

[ Voor 15% gewijzigd door crypt0rr op 31-10-2013 11:21 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry ik ben niet zo gevorderd in dit soort technologie (vrouwen hé...) maar toen ik voor die cd vroeg zei die vrouw ja dat is kosteloos, alleen ze moesten die cd wel nog aanmaken én ik moet eerst een formulier invullen, alles moet correct zijn en dan pas branden ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens: die andere cd's waar je de laptop mee kunt herstellen: heb hier zelf diverse Windows herstel cd's thuis, allemaal uitgeprobeerd, dan herstelt hij hem tot de helft en dan krijg ik op het einde 'deze cd is niet geschikt voor deze computer' dus het moet écht de Packard Bell cd zélf zijn.

Niemand die die Packard Bell Recovery cd heeft toevallig! Ben overigens bang dat ik ál m'n 5000-liedjes kwijt ben, had ze op een losse schijf moeten zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 551453 op 31-10-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Of in de cloud.

Ik ben het trouwens eens met wat iedereen hier zegt: W7 downloaden en installeren met de sleutel onder de laptop.

Niks recovery-gedoe. Zo'n CD installeert Windows inclusief al die packard bell bagger. Een Windows 7 CD/DVD installeert gewoon een kale versie van Windows, dus geen Packard Bell troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft niets met het Shopping Forum te maken, en de topictitel is ook niet erg informatief. De antwoorden zijn al gegeven, daar moet de TS mee verder kunnen, vandaar een slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.