Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werken aan bestand met meerdere personen

Pagina: 1
Acties:

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi,

Graag wil ik hulp van jullie hebben. Situatie nu:

- We werken op een afdeling met ongeveer 30 mensen.
- In een Exel file hebben we een planning wat deze mensen moeten doen.
- Ongeveer 6 mensen hebben schrijfrechten. De rest alleen leesrechten
- Bestand is opgebouwd uit verschillende Macro's: Deze verwijzen dan naar een andere bestand op het netwerk
- De planning is ongeveer 6 mb groot.

Dit is om een aantal redenen niet ideaal:
- Laden van dit bestand duurt lang. Even naar de planning kijken is dus niet makkelijk.
Komt dit omdat de macros naar verschillende betanden verwijzen op verschillende netwerk schijven??
- Je kan er niet met meerdere personen in schrijven
Als iemand aanpassingen aan het doen is, kan een ander persoon er niet aan werken (vaak is het gewoon een aantal gegevens invoeren.

1: Is er een mogelijkheid om dit bestand sneller te openen? (verwijzen naar verschillende tabs ipv verschillende bestanden op netwerkschijven)
2: Is er een mogelijkheid om aan dit bestand te werken met meerdere personen?
Aanpassingen zijn meestal klein en niet complex.

Hoe kunnen we dit het best/makkelijkst oplossen?
We kunnen eventueel andere software gebruiken. Exel is dus niet noodzakelijk

Thanks

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 14:19
Ik zou naar iets als Google Docs kijken, dan kun je zelf toegang geven tot het document aan gebruikers d.m.v. hun google account en kunt je live wijzigingen volgen etc.

Ik denk dat dat wel een goede en mooi oplossing zal zijn.

Zucht...

• ken
Is zal daar eens naar kijken. Is een google account dan verplicht?

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:50
ken schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:30:
Ja een account is verplicht.

(Dus je hebt meerdere accounts nodig zodat iedereen kan kijken en een paar ook kunnen schrijven).

[ Voor 4% gewijzigd door Fixio op 30-10-2013 14:36 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 14:19
ken schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:30:
Iedereen kan het bestand editten, maar als je in de hand wilt houdeb wie toegang heeft en krijgt kun je het inperken door alleen bepaalde mensen toegang te geven, dan is een Google account wel verplicht volgend mij.

Zucht...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

bonzz.netninja

Niente baffi

Account is sowieso verplicht bij google. Wil je dat niet, kijk dan eens naar skydrive/office 365

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Sharepoint heeft ook ondersteuning voor het bewerken van een bestand met meerdere mensen. Op deze manier kun je het wat meer intern houden ipv in de cloud als dit een probleem zou zijn.

• ken
Cloud is niet echt een probleem, maar het is niet de bedoeling dat iedereen eerst ergens een account aan moet maken

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 13:20
Je kan kijken of Google Apps for Businesses iets voor je is; dan kan je zelf ook accounts aanmaken, importeren middels csv, of aan een Active Directory server hangen.

Edit; overigens, recentelijk nog geevalueerd of een spreadsheet tool (nog) wel het beste is voor jullie hele planning? Er bestaan heel veel tools die gemaakt zijn om door meerdere mensen gebruikt te worden, je beperkt jezelf wel heel erg door een spreadsheet te gebruiken als je dit vergelijkt met sommige tools die specifiek voor dit doel gemaakt zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Freeaqingme op 30-10-2013 14:51 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Deze situatie is heel herkenbaar en met name dit:
ken schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:15:
- Laden van dit bestand duurt lang. Even naar de planning kijken is dus niet makkelijk.
Ben benieuwd of iemand hiervoor een oplossing heeft...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn ervaring is dat (grote/complexe) bestanden in .xlsx-formaat een heel stuk sneller ingeladen zijn dan bestanden in het oude .xls-formaat.

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 30-10-2013 21:49 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• ken
Freeaqingme schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:48:
Je kan kijken of Google Apps for Businesses iets voor je is; dan kan je zelf ook accounts aanmaken, importeren middels csv, of aan een Active Directory server hangen.

Edit; overigens, recentelijk nog geevalueerd of een spreadsheet tool (nog) wel het beste is voor jullie hele planning? Er bestaan heel veel tools die gemaakt zijn om door meerdere mensen gebruikt te worden, je beperkt jezelf wel heel erg door een spreadsheet te gebruiken als je dit vergelijkt met sommige tools die specifiek voor dit doel gemaakt zijn.
Hebt je misschien een voorbeeld van zo'n tool?

Iedereen alvast bedankt voor de info

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

https://www.google.nl/?gw...xUvOKD4SJtQbxmoCoDA#q=mrp

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 30-10-2013 22:53 ]

Iperf

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 13:20
ken schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:47:
[...]

Hebt je misschien een voorbeeld van zo'n tool?
Ik heb zelf goede ervaringen met Jira van Atlassian (in combinatie met de Tempo plugins). Micorsoft Project wordt ook veel gebruikt, maar zo zijn er nog 100'en meer.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Volgens mij is project een projectplan tool, en geen resource tool. Dan moet je project server hebben volgens mij dacht ik.

Op zich zou ik om te beginnen die excel eens op skydrive zetten. Dan kun je er tegelijk aan werken, zonder accounts.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Freekers schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:43:
Deze situatie is heel herkenbaar en met name dit:

[...]

Ben benieuwd of iemand hiervoor een oplossing heeft...
Openen andere Excel bestanden ook traag vanaf het netwerk? Hoe snel opent het bestand lokaal?
Het kan te maken hebben met de Office file validation... Als je hier op zoekt, dan kom je wel oplossingen tegen (aanpassen registry).

We have just one world, but we live in different ones...

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:33

ThePowershift

De Vakidioot

Is Acces geen optie voor jullie?

Database met de gegevens, en een front-end waar je met meerdere gebruikers in kan werken, geen gedoe met accounts aanmaken.

Ook via een netwerk snel en makkelijk te openen.

En ook een makkelijke manier om gegevens op te zoeken en te verwerken.
Ik gebruik het hier ook, en het werkt naar volle tevredenheid.

als je hulp nodig bent? laat maar horen.

Greetz, ThePowershift

• ken
bonzz.netninja schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:15:
Volgens mij is project een projectplan tool, en geen resource tool. Dan moet je project server hebben volgens mij dacht ik.

Op zich zou ik om te beginnen die excel eens op skydrive zetten. Dan kun je er tegelijk aan werken, zonder accounts.
Voor skydrive is toch wel een account vereist??

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

1 account. Maar je kan het bestand delen (en bewerken) met mensen zonder account. Dat in tegenstelling tot google drive

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Planningen en plannen in excel? Excel is een rekenprogramma om mooie dingen uit te rekenen.

Plannen doe je in een agenda. Wel eens nagedacht over een agenda of een planbord?

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:33

ThePowershift

De Vakidioot

Het kan perfect, dat als je een voortgang hebt van een bepaald proces!

maar goed, als een Excel sheet traag is?

Greetz, ThePowershift

Pagina: 1