Hallo,
Mijn naam is Bram en zit me een beetje de haren uit het hoofd te trekken n.a.v. een probleem met de onboard wi-fi op een Zotac ION mobo. Als iemand me zou willen helpen; heel graag!
Situatie:
- Atheros AR928X wifi (die in een ander netwerk prima heeft gewerkt)
- wel verbinding met wifi (sitecom wireless N router), geen internet toegang
- IP toekenning via DHCP
- kan 127.0.0.1 pingen
- wel default gateway te zien onder details, (gateway van router) niet te pingen
- andere PCs/tablet/telefoon in netwerk werken prima (ook wifi)
- bekabeld werkt de Zotac prima
- DNS geflushed, IP released/renewed, winsock gereset (ik weet niet precies wat dat allemaal doet, maar heb een dozijn 'how to's' afgedraaid)
- WPS werkt niet.
- nieuwste drivers gedownload
- glasvezelmodem en router helemaal uitgezet, even gewacht, weer aangezet, router in factory default gezet
ik heb één keer andere PCs in m'n werkgroep gezien, daarna nooit meer...
Mijn naam is Bram en zit me een beetje de haren uit het hoofd te trekken n.a.v. een probleem met de onboard wi-fi op een Zotac ION mobo. Als iemand me zou willen helpen; heel graag!
Situatie:
- Atheros AR928X wifi (die in een ander netwerk prima heeft gewerkt)
- wel verbinding met wifi (sitecom wireless N router), geen internet toegang
- IP toekenning via DHCP
- kan 127.0.0.1 pingen
- wel default gateway te zien onder details, (gateway van router) niet te pingen
- andere PCs/tablet/telefoon in netwerk werken prima (ook wifi)
- bekabeld werkt de Zotac prima
- DNS geflushed, IP released/renewed, winsock gereset (ik weet niet precies wat dat allemaal doet, maar heb een dozijn 'how to's' afgedraaid)
- WPS werkt niet.
- nieuwste drivers gedownload
- glasvezelmodem en router helemaal uitgezet, even gewacht, weer aangezet, router in factory default gezet
ik heb één keer andere PCs in m'n werkgroep gezien, daarna nooit meer...