Uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Hallo,

Ik heb thuis een 320/320 Mbit glasvezel verbinding, wat ongeveer neer komt op 40 MB/s aan download en upload.

Downloaden gaat verschrikkelijk snel;
http://puu.sh/51Rxy

Alleen als ik naar mijn eigen server wil uploaden dan lijkt er een limiet op te zitten via FTP en HTTP.

HD films streamen gaat allemaal zonder probleem buiten mijn network, maar als ik bijvoorbeeld met filezilla naar thuis iets wil uploaden gaat dit met maximaal 5-8 MB/s.

Is er een programma of een protocol waarmee je makkelijk bestanden kan uploaden zonder dat er een limiet op zit?

Bij voorbaat dank!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
En wat is de upload limiet van je uploadserver?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• secretdk
Nnoitra schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:34:
En wat is de upload limiet van je uploadserver?
Staat voor zover ik weet geen limiet op.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:56
Kun je een speedtest doen?

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Elke internet lijn heeft een max upload.
Voor hetzelfde probeer je te uploaden vanaf een 100mbit lijntje, dan ga je sowieso nooit die 320 van je thuis verbinding volledig benutten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Alleen als ik naar mijn eigen server wil uploaden dan lijkt er een limiet op te zitten via FTP en HTTP.
Dat is dus voor jouw thuisnetwerk downloaden he.

Wat is de snelheid van het netwerk van waaraf je je eigen netwerk probeert te bereiken? Is die wel hoog genoeg? En wat zijn de specs van je server? Als je een FTP server op je OpenWRT router ofzo hebt runnen ga je nooit hoger halen he.

• secretdk
Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/1566/x40v.png
Nnoitra schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:41:
Elke internet lijn heeft een max upload.
Voor hetzelfde probeer je te uploaden vanaf een 100mbit lijntje, dan ga je sowieso nooit die 320 van je thuis verbinding volledig benutten.
Ik zit hier met een gigabit lijn op school. Kan wel een speedtest doen maar het komt dik boven de 500 mbit uit.

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/4258/jb21.png

[ Voor 5% gewijzigd door secretdk op 30-10-2013 13:52 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

@TS: je verhaal is een beetje verwarrend. Van waar naar waar probeer je nu eigenljik iets te uploaden / downloaden?

Als je van extern iets download gaat dat met 40MB/s over je glasvezelverbinding, maar als je iets probeert te uploaden gaat het traag. Welke hardware gebruik je en heb je al een ander target geprobeerd dan je eigen server?

edit: wie zegt dat die schoollijn symmetrisch is en jouw 320Mbit/s aan kan?

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 30-10-2013 13:50 ]

-_-

• secretdk
M2M schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:50:
@TS: je verhaal is een beetje verwarrend. Van waar naar waar probeer je nu eigenljik iets te uploaden / downloaden?

Als je van extern iets download gaat dat met 40MB/s over je glasvezelverbinding, maar als je iets probeert te uploaden gaat het traag. Welke hardware gebruik je en heb je al een ander target geprobeerd dan je eigen server?

edit: wie zegt dat die schoollijn symmetrisch is en jouw 320Mbit/s aan kan?
Wil ik iets van thuis afhalen, dus uploaden naar huis toe kom ik op max 5.5 MB/s.
Wil ik iets naar huis uploaden is dit hetzelfde.

De hardware die ik gebruik zijn CAT 5E kabels, een Asus RT-N66u router en een gigabit netwerkkaart.
Verder gaat het over een glasvezel lijn via me provider.

voorbeeld, download vanaf school vanaf me server thuis.
Upload voor mij thuis dus.

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5816/h6lm.png

[ Voor 8% gewijzigd door secretdk op 30-10-2013 13:59 ]

• M2M

M2M

medicijnman

secretdk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Wil ik iets van thuis afhalen, dus uploaden naar huis toe kom ik op max 5.5 MB/s.
Wil ik iets naar huis uploaden is dit hetzelfde.

De hardware die ik gebruik zijn CAT 5E kabels, een Asus RT-N66u router en een gigabit netwerkkaart.
Verder gaat het over een glasvezel lijn via me provider.
Daar gaat het dus al een beetje mis. Als ik iets download. komt het naar de computer waar ik achter zit, toe. Als ik iets upload stuur ik iets weg vanuit de pc waar ik achter zit.

Dus iets van thuis afhalen is uploaden vanaf thuis, en dus downloaden naar PC op school.

Enfin, buiten de definities om is het een goed idee om een aantal dingen te testen.
- ander target, kan best zo zijn dat er toch wat filtering gedaan wordt
- Router er tussenuit
- Down / uploaden zonder je harde schijf te gebruiken. iPerf is wellicht handig
- Check je CPU gebruik eens. Als je een encrypted VPN gebruikt kan het wel eens zijn dat je tegen een of andere lokale bottleneck aanloopt.

-_-

Verwijderd

Beste Tim de Koning,

Vergeet niet dat je iets download van thuis, en jij dus afhankelijk bent van de upload van jouw provider en de download van de provider waar jij achter zit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dload je via http of ftp ? Probeer dan eens een andere host om van de te downloadne. tot dusver zegt dit alleen iets over je schoollijntje.

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:01:
Beste Tim de Koning,

Vergeet niet dat je iets download van thuis, en jij dus afhankelijk bent van de upload van jouw provider en de download van de provider waar jij achter zit.
dat had die al uitgesloten door de speedtests thuis en op school

-_-

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Hoe is je snelheid als je meerdere downloads tegelijk aan zet. Dus van THUIS naar SCHOOL.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

M2M schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

dat had die al uitgesloten door de speedtests thuis en op school
Herhaling kan geen kwaad.

Hoe dan ook, het lijkt erop dat het streamen wel lukt maar het simpelweg downloaden dus niet. Misschien staat de QoS in je router op maximum en wordt de video wél op volledige snelheid gestreamed maar de normale bestanden over http(?) niet.

• secretdk
KillerAce_NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:02:
Dload je via http of ftp ? Probeer dan eens een andere host om van de te downloadne. tot dusver zegt dit alleen iets over je schoollijntje.
HTTP en FTP geven mij allebei die 5 MB upload en download beperking.
Als ik vanaf me schoollijntje vanaf http://speedtest.tweak.nl/ download kom ik al ver boven die 5 MB uit.

Heb momenteel ook niet een host tot me beschikking die boven de 5 MB download heeft.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het lijkt me dat je school gewoon beperkingen oplegt in wat wel en niet mag op het netwerk.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40

Zenix

BOE!

Je kan wel 500Mbit tot je beschikking hebben op je school, maar ik betwijfel of ze het toestaan dat je continu die lijn mag gebruiken op die snelheid. Dit passen ze toe doormiddel van Qos en filtering etc.

Het is anders als dit een dedicated 500Mbit alleen voor jouw waar andere medewerkers of studenten geen gebruik van maken.

Overigens is die snelheid die je continu haalt 5-8MB/s ook voldoende om te streamen, dus kan best zijn dat met deze policy streamen gewoon perfect werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 30-10-2013 14:07 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

secretdk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

HTTP en FTP geven mij allebei die 5 MB upload en download beperking.
Als ik vanaf me schoollijntje vanaf http://speedtest.tweak.nl/ download kom ik al ver boven die 5 MB uit.

Heb momenteel ook niet een host tot me beschikking die boven de 5 MB download heeft.
Hoezo niet, je hebt heel internet om een dload test van http en ftp te doen. en nee, niet die testsites maar echte files.

Verwijderd

Zenix schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:06:
Je kan wel 500Mbit tot je beschikking hebben op je school, maar ik betwijfel of ze het toestaan dat je continu die lijn mag gebruiken op die snelheid. Dit passen ze toe doormiddel van Qos en filtering etc.

Het is anders als dit een dedicated 500Mbit alleen voor jouw waar andere medewerkers of studenten geen gebruik van maken.

Overigens is die snelheid die je continu haalt 5-8MB/s ook voldoende om te streamen, dus kan best zijn dat met deze policy streamen gewoon perfect werkt.
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met QoS of eventueel compensatie van de snelheid. Cisco Firewalls hebben deze optie.

• marcop23
Wat is nou je hardware waarvanaf je download of waarnaartoe je upload? Is dat je Asus RT-N66U of een Windows computertje (met welke hardware?) of een Linux computertje (zelfde). Dat kan echt uitmaken hoor, een router komt namelijk vrijwel nooit boven de snelheden die jij beschrijft.

En dan heb je inderdaad nog de policy op je school, en die kan niemand hier raden. Misschien is het gewoon mogelijk voor langere tijd 300 Mb/s te doen zolang niemand anders het zo erg gebruikt, maar misschien ook wel niet.

Owh, test bijv hiermee: http://www.bbned.nl/scrip...t/download/file1000mb.bin

[ Voor 8% gewijzigd door marcop23 op 30-10-2013 14:11 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:08:
[...]

Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met QoS of eventueel compensatie van de snelheid. Cisco Firewalls hebben deze optie.
Dat klopt Cisco ASA

Maar om dit te omzeilen kan je proberen om een VPN server op te zetten, en dan een VPN verbinding vanuit school maken met je VPN server Maar kan ook heel goed zijn dat dit niet gaat werken als ze een goeie policy hebben. Grootste kans dat het gaat werken is als je bijvoorbeeld de HTTPS poort 443 gebruikt voor je VPN.

• secretdk
NeHoX schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:04:
Hoe is je snelheid als je meerdere downloads tegelijk aan zet. Dus van THUIS naar SCHOOL.
Upload van thuis dus niks mis mee.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/594/nmsz.png

Zal wel aan school liggen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door secretdk op 30-10-2013 14:14 ]

Verwijderd

secretdk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Upload van thuis dus niks mis mee.

[afbeelding]
Op basis daarvan denk ik dat we zeker kunnen stellen dat jouw school je verbinding begrenst. Uiteraard logisch, als je er over nadenkt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan heb je dus een thread limitering van ong 5MB per download op school.

• secretdk
KillerAce_NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:14:
Dan heb je dus een thread limitering van ong 5MB per download op school.
kutschool

• marcop23
Okay dit is niet heel gewenst he op Tweakers.

Denk ook vanuit anderen. Stel een leraar wil een informatief youtube filmpje laten zien in zijn klas, en al jouw medeleerlingen zitten ergens Battlefield 4 filmpjes te downloaden wat persé met 300 Mb/s moet. Wat is dan belangrijker? Moet iedereen lijden onder het (oninformatieve) downloadgedrag van anderen die niet even kunnen wachten? Een netwerkbeheerder doet dit niet om jou te pesten he.

[ Voor 5% gewijzigd door marcop23 op 30-10-2013 14:18 ]

Verwijderd

Je bent op Tweakers, geen forum met je schoolvriendjes.

• secretdk
marcop23 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

Okay dit is niet heel gewenst he op Tweakers.

Denk ook vanuit anderen. Stel een leraar wil een informatief youtube filmpje laten zien in zijn klas, en al jouw medeleerlingen zitten ergens Battlefield 4 filmpjes te downloaden wat persé met 300 Mb/s moet. Wat is dan belangrijker? Moet iedereen lijden onder het (oninformatieve) downloadgedrag van anderen die niet even kunnen wachten?
ja

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54

TommieW

Numa numa.

Wat betreft dit is het geen kutschool, het zorgt er gewoon voor dat je niet egoïstisch de hele verbinding dicht trekt zodat niemand anders meer internet heeft. Goed geregeld van de school.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Klopt, want blijkbaar weet je niet wanneer je mijn of me moet typen. :')

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

TommieW schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Wat betreft dit is het geen kutschool, het zorgt er gewoon voor dat je niet egoïstisch de hele verbinding dicht trekt zodat niemand anders meer internet heeft. Goed geregeld van de school.
Sterker nog, het tegenovergestelde is inderdaad waar. Het is een hele goede doordachte maatregel om de verbinding te stroomlijnen.

• secretdk
TommieW schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Oke bedankt in ieder geval.

Groetjes thuis hoi hoi

Verwijderd

Afvalzak schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

+1

• secretdk
Afvalzak schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Ja daar ga ik me echt zorgen over maken op een internet forum.

Verwijderd

secretdk schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:19:
[...]

Ja daar ga ik me echt zorgen over maken op een internet forum.
Ik denk dat jij juist met die instelling niet op tweakers hoort.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heren, hebben we topic report voor...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bye Bye, Zwaai zwaai :w

@Topicstarter: Het ging goed, tot je de school de schuld ging geven. Jij bent niet de enig Internet gebruiker daar, de rest wil ook een stukje bandbreedte. Dus leer maar te delen met andere leerlingen. ;)

Om verder geneuzel te voorkomen heb ik het topic dichtgezet.

[ Voor 85% gewijzigd door Equator op 30-10-2013 17:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.