Toon posts:

Televisie aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 grafische kaart met DVI en VGA uitgang. Ik gebruik beiden voor mijn 2 schermen.
Nu wil ik graag een extra grafische kaart met hdmi kopen om mijn tv op aan te sluiten.

Vragen:
- Klopt het dat ik hiervoor een zeer lichte grafische kaart mag kopen?
- hoe werkt het geluid in zo'n geval. Hoe makkelijk kan ik switchen van mijn pc-boksen naar boksen van mijn televisie?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja, een zware mag ook
Andere default audio device kiezen , in windows. kijk zelf maar even rond hoe dat werkt, niet echt moeilijk, ergens in je settings

Iperf

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Boksen is een sport, Boxen zijn die dingen waar geluid uit komt. Also known als Luidsprekers

Bij de wat duurdere videokaarten wordt ook het geluid via HDMI gestuurd. Switchen doe je dan gewoon vanuit je geluidsinstellingen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ondertussen heb ik de tv gekocht, maar verbinding lukt nog niet.
Ik heb maar 1 PCI Express slot met daarin mijn NVidea 9800 kaart. (die wordt gebruikt doormijn 2 monitors)

Ik heb dus enkel PCI slots vrij. En de fan van mijn 9800 lijkt zelfs de pci slots te belemmeren. (zal toch zeer zeer nipt zijn).

Een nvidea kaart (PCI) met HDMI aansluiting bestaat blijkbaar niet. En een andere merk van videokaart zou blijkbaar conflicten geven. Ik hoor ook dat mijn processor 2 videokaarten vrij moeilijk zou aankunnen.

Heb dus geen idee hoe ik (betaalbaar) een 3e scherm via hdmi (met geluid) kan aansluiten op mijn PC.

Weet iemand een mogelijke oplossing heeft van rond de 200 euro waardoor ik 2 monitors + tv (hdmi) kan aansluiten op mijn mobo (met 1 pci express) slot?

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-01 22:07
je hebt budget Eyefinity kaarten van AMD, zoals deze : http://www.club-3d.com/in...50-eyefinity-edition.html

Dat is een goedkope oplossing om meer dan 2 beeldschermen aangesloten te krijgen, al kan je er niet op gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Merci! Zal me idd moeten wenden tot die eyefinity technologie.

Kaart mag wel iets duurder , denk dan eerder aan :

Radeon HD7750 op 800MHz met 2GB DDR3
800MHz
€ 78,25

Wat zijn de risico's? Zit met 2 23 inch breedbeeld monitors (samsung en HP) en nu een 40 samsung tv.
Is er kans dat ik miserie heb met resolutie,....
Zijn er andere zaken die ik moet checken? (Geluid naar tv mogelijk, MOBO niet te oud, nadelen van die eyefinity,...)

Nogmaals bedankt voor de informatie!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-02 13:35

Ryada

She/Her

Als je met hdmi naar je tv gaat kan je geluid naar je tv inschakelen als dit niet al standaard word gedaan.
Mobo heb ik geen verstand van sorry :p
nadelen van eyefinity zijn er niet echt over het algemeen is het dat het zwaar minder frames in games oplevert en dat als je programmas fullscreen opent dat het programma over alle 3 de scermen word uitgetrokken wat soms vervelend zal zijn (youtube) maar soms ook heel chill (google afbeeldingen)

Steam: Ryada.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kan je dan bijv niet:
- 2 extended monitors
- 3e scherm (tv) is duplicate van scherm 1

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Of je moederbord niet te oud is, kunnen we natuurlijk niet beoordelen als je niet zegt welke het is :P

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom wil je 2 monitoren en dan nog een TV aansluiten? Drie schermen voor je 'bureaublad' naast elkaar kan ik me voorstellen, maar niet icm een TV. Wellicht content afspelen op je TV terwijl je verder kan werken?

Programma's om meerdere monitoren te beheren, zijn er genoeg, zie hier en hier.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:19
je kan wel degelijk 3 extended monitors op een amd kaart aansluiten, dat werkt gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:59:
Of je moederbord niet te oud is, kunnen we natuurlijk niet beoordelen als je niet zegt welke het is :P

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom wil je 2 monitoren en dan nog een TV aansluiten? Drie schermen voor je 'bureaublad' naast elkaar kan ik me voorstellen, maar niet icm een TV. Wellicht content afspelen op je TV terwijl je verder kan werken?

Programma's om meerdere monitoren te beheren, zijn er genoeg, zie hier en hier.
Ik gebruik mijn 2 monitors voor te programmeren, surfen,...

Bedoeling is dat ik films en streams makkelijk kan zienop mijn tv vanuit mijn zetel. (bijvoorbeeld via xbmc)

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 08:07

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Misschien een idee om een Sapphire Radeon 6950 2GB aan te schaffen, redelijk oude kaart, goedkoop maar wel goed. Heb hem zelf en heb zonder problemen (wel met displayport voor eyefinity) mijn TV kunnen aansluiten. Ik gebruik een monitor om te gamen en eentje voor Teamspeak e.d. terwijl ik mijn films en series rustig op mijn TV kan kijken.

Tweedehands is die kaart 1 of 2 tientjes duurder dan die 7750, maar mocht je er een keer mee willen gamen dan gaat dat ook prima.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Pagina: 1