• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera met Wifi om foto's over te kunnen zetten naar een netwerk share zonder tussenkomst van een computer/Thinclient.

Nu zie ik een redelijk aantal camera's met Wifi, echter lijkt overal de functionaliteit beperkt tot sharen op social media, youtube, of naar een tablet/telefoon met een app.

Weet iemand of er een redelijk betaalbare camera is die via Wifi zijn foto's kan weg schrijven van geheugenkaart direct naar een netwerk share (SMB).

• Dennism
Niemand die in deze een tip heeft?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pfoeh, dit wordt vaak alleen in de professionele wereld gebruikt met spiegel reflex camera's, niet op compacts aangezien mensen toch alleen delen op facebook en youtube en daar naast vaak geen sjoege hebben van FTP.

www.maartendeboer.net

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 18:06
Ik dacht dat eyefi Pro kaartjes ondersteuning hadden voor ftp. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar lees niet heel veel enthousiaste verhalen. Dingen schijnen nogal warm te worden, en vaak niet goed te werken. Alternatief is, zoals Ventieldopje al aangeeft, een pro spiegelreflex aanschaffen.

• Dennism
Dat zijn zaken die ik idd ook al tegen kwam, vooral op duurdere camera's. Terwijl het bij ons juist is voor een paar foto's per week ivm kwaliteits controle (laag aantal foto's per week, grote kans op schade). Geen omgeving voor een dure spiegel reflex. We gaan het nu proberen met een Sony camera die een mass storage usb optie heeft. Mogelijk dat deze wel lekker werken op onze thinclients zonder drivers te moeten installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 01-11-2013 16:27 ]

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Waarom niet een normale monitoring camera oplossing?

http://www.axis.com/products/m10_series/index.htm

• Dennism
Omdat er foto's gemaakt moeten worden op verschiillende locaties (bijv ook in een geladen vrachtwagen/container). :)

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 18:06
Waarom kun je niet met een kaartlezer SD kaartjes uitlezen? Ik vind dat altijd prettiger werken dan de camera aansluiten op de computer, en werkt misschien ook wat beter met je thin clients. Nadeel is wel dat het voor gaat komen dat mensen proberen foto's te maken met een camera zonder kaart natuurlijk...
Pagina: 1