ASUS G750JX-T4039H - 1499 euro - of toch een andere?

Pagina: 1
Acties:

• RHarmsen89
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2021
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop aangezien degene waarop ik nu typ het een beetje aan het begeven is. Eerst was ik gegaan voor de Acer V3 772 met een gtx760m, echter na drie modellen te hebben ontvangen waarbij de schermbehuizing aan de onderkant los zat, laat ik het merk Acer maar varen.

Ik hoop dat ik met jullie advies uiteindelijk een goede keus kan maken.
Allereerst zal ik even mijn vereisten neerzetten:

- Wil de nieuwere games en aankomende op een goede resolutie kunnen draaien
- PS en Lightroom moet er snel op draaien
- SSD moet erin zitten of ingezet kunnen worden, hecht niet veel waarde aan het feit of dit 120 of 256 is ( 256 is wel leuk natuurlijk )

- Schermgrootte 17 inch, hoeft geen IPS scherm te zijn
- Minimaal 12 gb ram
- Minimaal een gtx760m of hoger

Nu is mijn oog gevallen op de ASUS G750JX-T4039H, 1499 bij alternate op dit moment. Echter las ik ergens dat de wifi kaart matig was? In hoeverre is dit waar, of is de kaart prima genoeg om games te kunnen spelen op een wifi verbinding? Het gaat hier om:

Gigabit-LAN, WLAN (IEEE 802.11a/b/g/n) met bluetooth. Als ik zo kijk is er niks mis mee maar toch even voor de zekerheid.

Verder ben ik benieuwd of jullie iets anders aanraden, 1500 euro is wel de max aangezien ik mijn budget al verhoogd heb. Zelf kon ik niks beters dan dit model vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Rick

• Enzo1291
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
opties;
Alienware 17 (1499 euro) (8gb ram, maar volgens mij wel een SSD in te zetten)
BTO.eu (even zelf in elkaar schroeven op de site, zit je al snel aan een 770m voor 1350, of iets meer/minder)
Y510p, geen optics, wel SLI 750m (7% langzamer dan de 770m)., veel goedkoper 1100 euro, voor de prestaties een hele goede.

En de ASUS, heb er nog niks verkeerds over gehoord...

Verwijderd

Met die Asus kun je jaren vooruit. Ik heb niets dan goeds gehoord/gelezen over de Asus G750JX-T4039H en met die wifi kaart is ook niks mis. Als ik het geld had zou ik het wel weten, 1500 euro is een degelijke prijs voor dat systeem!

• RHarmsen89
Bedankt voor de input!

Op dit moment nog steeds geen keuze kunnen maken, aangezien ik na wat extra research over het scherm begin te twijfelen.....

Er zijn veel problemen te lezen, ook op het forum van ROG zelf, dat het beeldscherm nogal wat te wensen over laat. Zo toont het bij verscheidene mensen lijnen, en de matte finish zou de meeste tegenspreken. Nu staat er bij de mediamarkt eentje, en het beeldscherm is inderdaad niet echt geweldig. Zeker voor het bewerken van foto's wat veel zal worden gedaan door mijn vriendin is het niks.

Nu is het een optie om het scherm te laten vervangen door een ander scherm uiteraard, allee heb ik hier zelf geen enkele ervaring mee en zal ik dit door iemand moeten laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee bij een bepaald bedrijf of iets dergelijks?

Ik hoor het graag!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49
http://www.alternate.nl/A...uct/1066406/?event=search

Ze hebben de prijs aangepast? :(

Zou toch zweren dat hij er gister nog voor 1499 op stond.

psn: HertogJack

• RHarmsen89
Ja ik zat gister ook nog te kijken en toen stond hij inderdaad nog op 1499....al trouwens voor ongeveer een week stond hij voor deze prijs, sinds ik ervoor aan het kijken was in ieder geval..

Het was ook geen actie of iets dergelijks dus vind het apart dat die prijs is verhoogd.... Nu gaat dat scherm vervangen in ieder geval zeker niet meer door :P wordt wel erg duur prijskaartje dan :P

Op zoek naar een andere dan maar....

[ Voor 11% gewijzigd door RHarmsen89 op 06-11-2013 10:22 ]

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49
Baal er wel van.. want wou hem bestellen, 1700 is me ook te gortig.

psn: HertogJack

• RHarmsen89
Misschien heb je nog geluk als je alternate effe opbeld vandaag?

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 08:30
Vorige week deze laptop nog voor de oude prijs gekocht en ik ben er zeer te vreden over.
Het enige mindere van deze laptop is inderdaad de wifi. Dit een 802.11n enkel kanaals.
Maar hier is een simple oplossing voor, n.l een externe WIFI adapter :) .

Voor de rest een beest van een machine! Vooral voor de oude prijs ;)

[ Voor 14% gewijzigd door smashit op 07-11-2013 20:04 ]

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
ik zou deze laptop nemen: http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=619&lang=nl met nog een 4gb geheugenslot

[ Voor 11% gewijzigd door Finntasy op 08-11-2013 17:24 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 15:11
BTO staat bekend om zijn slechte bouwkwaliteit en koeling, ik zou het er niet op gokken met zo'n prijs.
Beter kan je kijken naar de Asus G-series of iets dergelijks, die zijn vaak vele malen beter. Daarnaast krijg je bij Asus een betere aftersales en over het algemeen veel hoogwaardigere materialen/onderdelen.
Pagina: 1