iPhone 5 probleem camera werkt plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420207

Topicstarter
De camera van mijn iPhone 5 met iOS7 weigert plots dienst. Niet gevallen, geen water gekregen..

De camera aan de voorkant doet het via de camera app wel wanneer ik de camera wissel. Maar na het terugwisselen naar de camera aan de achterkant lijkt de app wel vast te lopen. Hierna krijg ik de camera aan de voorkant ook niet meer aan de praat.
Het lampje deed het eerst ook niet meer via een lamp app maar nu weer wel.

Andere apps zoals instagram e.d. werken ook niet. Skypen wil ook niet meer ik kan daarbij niet eens meer naar de camera aan de voorkant switchen..
Het gekke is dat ik dus geen enkele melding krijg van wat er aan de hand zou moeten zijn..

Ondertussen staat de laatste versie van iOS7 erop en heb ik zelfs de telefoon laten herstellen naar fabrieksinstellingen.. Niks mag baten.. Iemand een idee? Hij is ondertussen al meer dan een jaar oud.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen proberen?

PS. Bij de eerste keer wanneer ik steeds de camera app opstart lijkt de laatste foto die genomen zou moeten zijn een vaag grijs beeld/vlak te moeten zijn, die proberen te openen wil ook niet, de hele camera app doet moeilijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 420207 op 30-10-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je zult er misschien niet veel aan hebben, maar ik had dit van het weekend ook (zij het tijdelijk)! Inderdaad zwart scherm (backlight brandt wel) en laatst genomen foto is zwartgrijs links onderin beeld. Bij mij werkte het switchen naar de frontcam en weer terug naar de backcam waardoor ik er verder niks achter zocht, maar nu jij bijna hetzelfde beschrijft (maar dan erger blijkbaar!) moet er bijna iets meer aan de hand zijn?

Overigens heb ik een iPhone 4S op iOS 7.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch blij om te horen dat jij een zelfde fenomeen hebt meegemaakt, ben ik in ieder geval niet de enige :). Maar bij mij is het inderdaad niet zo 1/2/3 opgelost.. Ik vrees dat er dan echt iets mis is met de camera maar dan zal het een dure reparatie worden.. Een iPhone 5 zonder werkende camera, handig.
Los daarvan snap ik dan niet waarom de iPhone camera app geen foutmelding geeft van iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552682

Helaas heb ik sinds kort hetzelfde probleem. Ik volg dit topic dus met veel belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas tot op heden geen oplossing kunnen vinden, ik zal vanavond even een foto uploaden hoe het er nu uitziet, misschien dat mensen daar wat aan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 22:17
Anoniem: 420207 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:57:
Toch blij om te horen dat jij een zelfde fenomeen hebt meegemaakt, ben ik in ieder geval niet de enige :). Maar bij mij is het inderdaad niet zo 1/2/3 opgelost.. Ik vrees dat er dan echt iets mis is met de camera maar dan zal het een dure reparatie worden.. Een iPhone 5 zonder werkende camera, handig.
Los daarvan snap ik dan niet waarom de iPhone camera app geen foutmelding geeft van iets.
Garantie? Je hebt standaard 2 jaar garantie, dus ik zou gewoon even de apple store inlopen. (als je in de buurt van A'dam woont)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja, garantie is misschien mogelijk maar dan moet ik inderdaad even langs gaan maar ik zit in Groningen. De iPhone is namelijk in zijn 15 maanden wel is een keer gevallen en ik heb dus van die deukjes aan de randen. Als ik hem laat opsturen zeggen ze straks dat het val/stootschade is.. En of ik wel ff de kosten voor het onderzoeken wil betalen.

De lamp optie van iOS werkte tot vanochtend trouwens prima, deze is nu doorzichtig en ineens doet me lamp het dus ook weer niet.

Hier een foto hoe het eruit ziet wanneer ik een foto wil nemen, dat grijzige links onder zou dan dus de laatste foto moeten zijn maar dat is dus niet waar, screenshots of fotos met de camera voor laat die daar ook niet zien. Alleen dat vage grijze beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2hrk179.jpg clickable!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 420207 op 08-11-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiasje10
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-01 13:00
Kijk hier hebben ze hetzelfde probleem dus misschien dat je hier wat aan hebt en het kan zijn dat er stof zit in de camera??? Zeggen ook dat als je op je camera drukt helpt?!?! Snap ik ook niet maar misschien een oplossing. http://forum.iculture.nl/...ne-5-werkt-niet-meer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Heel erg gek... Ik hoop dat het wordt verholpen.

Op de website van Apple staat dit:

"
Stop de app Camera geforceerd als op het scherm een gesloten lens of een zwart beeld wordt weergegeven.
Zoek de app Camera met Spotlight als u deze niet in het beginscherm ziet. Als na een zoekactie de camera niet wordt gevonden, controleert u of Beperkingen niet is ingeschakeld door te tikken op Instellingen > Algemeen > Beperkingen.
Zorg ervoor dat de cameralens proper is en niet wordt geblokkeerd. Gebruik een microfiber reinigingsdoekje om de lens te reinigen.
Hoesjes van andere fabrikanten kunnen de autofocus- of belichtingsfunctie en de flitser (alleen iPhone 4) hinderen. Verwijder het hoesje als u problemen met de kwaliteit van foto's ondervindt.
Probeer de iPhone uit en opnieuw in te schakelen.
Tik om de camera scherp te stellen op het onderwerp. De afbeelding kan trillen of even onscherp en meteen weer scherp worden wanneer de scherpstelling wordt aangepast.
Probeer niet te bewegen wanneer u de lens scherpstelt:
Stilstaande beelden: probeer niet te bewegen wanneer u de foto maakt. Als u te veel in één richting beweegt, wordt de camera automatisch opnieuw ingesteld op het midden. Opmerking: als u een foto maakt wanneer de iPhone zijwaarts is gekanteld, wordt die foto automatisch opgeslagen in de liggende stand.
Video: pas de scherpstelling aan voordat u begint met opnemen. Wanneer de opname is gestart, kunt u de scherpstelling niet meer aanpassen tot u de opname stopt. Als u de app Camera verlaat wanneer u opneemt, wordt de opname gestopt en wordt de video in de Filmrol bewaard. Opmerking: video-opname is niet beschikbaar bij de originele iPhone of iPhone 3G.
Als de iPhone zowel een camera aan de voorkant als aan de achterkant heeft, schakelt u tussen beide camera's om te zien of het probleem bij beide camera's optreedt.
"

Hopelijk komt Apple met een software-update (als het uiteraard een software-matig probleem is).
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/iphone/c/screens_en/compare/images/compare_iphone4s.jpg

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-12-2021
En nu in augustus 2014 heb ik precies hetzelfde met mijn Iphone 5.
Is er al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:48

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien had je beter een nieuw topic kunnen openen

Heb je al een fabrieksreset geprobeerd?
Misschien is je camera gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631995

En nu op 5 november 2014 ook exact hetzelfde probleem. Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvm1974
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Heb hier zelfde probleem, liep nog garantie op tot 20/10/14. Hebben toestel terug gedaan op 10/10/14 via Mobistar winkel en zij sturen deze dan op naar SBE Bornem. Na controle van SBE (18 dagen later) lieten ze ons via fotos weten dat toestel val schade had, dus voor hun GEEN garantie. Foto die ik gekregen had na aandringen tonen niet mijn toestel, foto met gebroken scherm zijn niet van mijnen iphone5. Dus vandaag toestel gaan afhalen en frustaties geuit bij Mobistar en daar is hun enige uitleg, WIJ KUNNEN DAAR NIKS AAN DOEN, weet dan niet wa die daar staan te doen bij Mobistar??!
GEVOLG, nog steeds defecte voor en achtercamera en geen garantie meer (en 36,6euro armer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 12:01
Jvm1974 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:38:
Heb hier zelfde probleem, liep nog garantie op tot 20/10/14. Hebben toestel terug gedaan op 10/10/14 via Mobistar winkel en zij sturen deze dan op naar SBE Bornem. Na controle van SBE (18 dagen later) lieten ze ons via fotos weten dat toestel val schade had, dus voor hun GEEN garantie. Foto die ik gekregen had na aandringen tonen niet mijn toestel, foto met gebroken scherm zijn niet van mijnen iphone5. Dus vandaag toestel gaan afhalen en frustaties geuit bij Mobistar en daar is hun enige uitleg, WIJ KUNNEN DAAR NIKS AAN DOEN, weet dan niet wa die daar staan te doen bij Mobistar??!
GEVOLG, nog steeds defecte voor en achtercamera en geen garantie meer (en 36,6euro armer)
En daarom maak ik tegenwoordig foto's van de apparatuur voor het wordt opgestuurd

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Als ik problemen heb met m'n iPhone doe ik wel eens het volgende:
Home-knop en Power-knop tegelijk indrukken (alsof je een screenshot wilt maken) en vasthouden.
Na een aantal seconden schakelt de telefoon geforceerd uit.
Dan nog steeds ingedrukt houden, het Apple logo verschijnt.
Dan pas loslaten en wachten tot de telefoon weer uitschakelt cq apple logo verdwijnt.
Dan op normale wijze telefoon aanzetten (wees voorbereid op de pin toestel, pin sim en evt itunes wachtwoord in te voeren)
Doorgaans lost dat al mijn problemen op.
Nu heb ik dit specifieke probleem nog niet vaak beetgehad maar ik zou zeggen, it's worth a shot.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carnager schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:27:
Als ik problemen heb met m'n iPhone doe ik wel eens het volgende:
Home-knop en Power-knop tegelijk indrukken (alsof je een screenshot wilt maken) en vasthouden.
Na een aantal seconden schakelt de telefoon geforceerd uit.
Dan nog steeds ingedrukt houden, het Apple logo verschijnt.
Dan pas loslaten en wachten tot de telefoon weer uitschakelt cq apple logo verdwijnt.
Dan op normale wijze telefoon aanzetten (wees voorbereid op de pin toestel, pin sim en evt itunes wachtwoord in te voeren)
Doorgaans lost dat al mijn problemen op.
Nu heb ik dit specifieke probleem nog niet vaak beetgehad maar ik zou zeggen, it's worth a shot.
Ik heb dit daarnet geprobeerd en heeft ook niet geholpen...

Ik vind dit echt raar, mijn camera is niet gevallen ofzo vlak voor mijn camera kapot ging. Frontcamera gaat wel nog, maar achterste camera niet meer. Op snapchat en Instagram bijvoorbeeld is zelfs het icoontje om de camera te wisselen weg, het lijkt dus alsof mijn achterste camera gewoon niet meer bestaat. En de camera-app blokkeert idd zelf na een tijdje.
Ik had de laatste update nog niet gedaan en toen had ik al dit probleem. Ik dacht dus dat updaten mss een oplossing zou kunnen zijn, maar heb dit eergisteren gedaan en er is niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:13

Bob Popcorn

Plop!

Software herstellen nog niet geprobeerd?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Gewoon de camera vervangen, kost je 15euro en 15min schroeven.

Peanuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
die van 15 euro zijn immitaitie werken wel maar stellen niet scherp.
Je kan ze echt origineel vinden rond de 25 euro.

soms helpt het al om even naar instellingen te gaan en dan alle instellingen herstellen

je bent geen data kwijt maar alle hardware wordt gereset

en je kan ook een de camera reseaten, hem even loshalen met zijn stekker van het moederbord. en weer terug plaatsen.

dit helpt ook vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
I_am_akira schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:56:
die van 15 euro zijn immitaitie werken wel maar stellen niet scherp.
Je kan ze echt origineel vinden rond de 25 euro.

soms helpt het al om even naar instellingen te gaan en dan alle instellingen herstellen

je bent geen data kwijt maar alle hardware wordt gereset

en je kan ook een de camera reseaten, hem even loshalen met zijn stekker van het moederbord. en weer terug plaatsen.

dit helpt ook vaak
Dat is maar net waar ze vandaan komen, je hebt ze ook van goede kwaliteit voor dat bedrag.

Russian components American components all made in taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik ken iemand die camera van 25 euro kan steken voor mij, maar ga dit pas als laatste optie doen, aangezien ik echt niet denk dat het de hardware is die kapot is. Want een week geleden begon het, de app liep even vast enzo maar ik schonk er niet veel aandacht aan en erachter heeft het zelfs een dag ofzo terug gewerkt, maarja nu dus niet meer. Mss iets mis met het contact, iemand zei me ook dat ik er eens zachtjes op moest duwen ma heeft ook niet gewerkt...
Ga nu eerst eens instellingen proberen herstellen en als dit niet werkt de camera reseaten.
Dankuwel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632756

ik heb hetzelfde probleem. maand geleden iphone 5 gekocht. 2 dagen later is de achter camera kapot. De front camera doet het wel, zodra ik over schakel naar achter camera loopt deze vast en krijg je een vaag beeld. je kan daarna ook niet meer terug naar voren schakelen. je moet de app dan sluiten. ook is de wissel logo in snapchat niet meer zichtbaar.
ik heb al alles geprobeerd: harde reset, terug naar fabrieks instellingen, nieuwe software update, camera vervangen. blijft hetzelfde. Kan iemand mij vertellen of het misschien aan het moederbord liggen? iemand hier al eens ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:14
Aangezien je de telefoon nog maar een maand hebt zou ik 'm gewoon terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632756

ja ho ho sorry, op MP gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 19:54
Ik zag deze thread en dacht: ik zal het eens googlen.

Misschien werkt dit?

http://osxdaily.com/2014/...ra-not-working-press-fix/
(lijkt dus een losse ribbon)

Jullie zijn allesinds niet de enige: https://discussions.apple.com/thread/5327076

Foto van ifixit:
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/NBAUGRETZrOI5Awc.standard

Ik vond ook dit:

"I had the same issue, camera suddenly stopped working, the camera screen was completely black and I was unable to take pictures. I updated for the newest ios several weeks ago and camera worked fine until yesterday, so I don't think that was the problem. Anyways, here is what I did:

1. Uninstalled all apps that used the camera (i.e. instagram)
2. In Privacy settings, denied all apps the access to the camera/camera roll (twitter, facebook, whatsapp, etc.)
3. Resetted the phone pressing and holding the Sleep/wake and Home buttons for 10 seconds, until the Apple logo appeared

Thats it! it worked. I reseted the phone previously without doing the apps thing and it didnt work, so maybe it had something to do? dunno"

[ Voor 83% gewijzigd door gangsta_playa op 08-11-2014 23:28 . Reden: Foto bijgevoegd ]

Pagina: 1