Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdeboer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 10:21
Beste Tweakers,

Mijn zoon wil graag een tablet.
Hij is 6 jaar en heeft niet zo'n grote handen dus ik dacht aan een 7" tablet.

Hij moet hem zelf betalen, het budget is max € 150
Mijn oog is gevallen op de oude nexus 7'' en de Tab 3 7"
Tweedehands is geen probleem.

Doel is voornamelijk gamen (FIFA 14, asphalt racing, NFS), internet en films.

Ik zie in het vraag en aanbod topic op dit moment veel van deze tablets voorbij komen.

De oude nexus wordt door veel mensen vervangen voor de nieuwe en de Tab 3 krijg je tegenwoordig bij je LOI cursus en je energie contact enz.
Het gaat dus vaak om gebruikte Nexus en nieuw TAB3 tablets.
Op de meeste Nexus tablets zit nu nog een jaar garantie op TAB 3 vaak 2.

Wat is gezien de wensen en het budget de beste keuze.
Andere suggesties zijn ook welkom.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik denk dat de Asus Memo Pad HD 7 ook een goede kandidaat is. Een nieuwe valt net binnen het budget en qua performance is het een goede concurrent voor de Nexus 7 (2012).

De Tab 3 7.0 schiet ten opzichte van de andere twee op een aantal punten tekort en dat is onder andere het mindere scherm (lagere resolutie, geen IPS) en de performance in games blijft ook achter ondanks de lagere resolutie.

De Nexus 7 heeft dankzij de Tegra 3 een aardige selectie games die zijn geoptimaliseerd voor deze SoC maar de vraag is natuurlijk hoe lang dit nog echt een selling point is want de Tegra 3 is onderhand ook een beetje een gepasseerd station door de komst van nieuwere SoCs zoals de Tegra 4. Daarnaast ben je met de Nexus 7 de komende tijd nog wel voorzien van de nieuwste updates waar het bij de andere twee vooral afwachten is of en wanneer ze een update krijgen.

Wil je nog even op het volgende attenderen: Nexus 7 32GB refurbished. Is alleen vandaag van toepassing zo lang de voorraad strekt ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Jorick op 31-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdeboer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 10:21
Bedankt voor je reactie.
Heb de nexus van ibood gekocht.