Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:20

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
(jarig!)
Beste mede-tweakers,

Miijn huis heeft aan de voorkant een soort uitbouw waarin het kozijn geplaatst is. Aan de binnenkant is de vloer daar kouder in vergelijking met de normale tegelvloer.
Nu is mijn idee om aan de buitenkant isolatie aan te brengen, onderkant raam. Maar het mag niet teveel opvallen, doch moet wel goed isoleren. Het wordt daar ook vochtig natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://stultiens.net/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stultiens.net/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stultiens.net/1.jpg

Het idee is om een plaat van materiaal x vast te kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Misschien hardschuim plakken over de volle diepte, tot aan de grond, eventueel ook bij de buren? Daarna afwerken met dezelfde donkere verf.

[ Voor 22% gewijzigd door ericplan op 30-10-2013 11:48 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 08:29
dat is vast een leuke koude brug.(leuk is dan relatief sorry.)
isoleren aan de buiten kant is vrij zinloos.
er blijven dan nog flinke koude bruggen over. (zal vast wel iets helpen, maar dan wel heel minimaal.)

die tegels op de vensterbank kun je er zo af tikken met een hamer en een stukje hout. (eventueel eerst de radiator tijdelijk verwijderen, is allemaal niet zo moeilijk)
en dan vervangen voor een stuk (geperst en gelamineerd naar eigen smaak in te vullen) hout en als er ruimte is nog wat isolatie materiaal.
maar ik betwijfel of er wel ruimte is voor isolatie materiaal, maar misschien kun je de nieuwe vensterbank wel iets verhogen (kan ik niet zien vanwege het rol gordijn.).

verder is het belangrijk om te weten of er al iets van isolatie in de spouw muur zit.
zodat je daar op zou kunnen aansluiten en koude brug vrij door zou kunnen bouwen.

bij de betere bouw markt kun je vrij dunne isolatie platen krijgen (hellaas het is dun dus minder effectief, maar altijd beter als niets.) die je tegen de muur kunt plakken aan de binnen kant van het kozijn, en dan kun je daar gewoon een laagje stuc tegen aan zetten. (of andere afwerking naar eigen smaak te kiezen.)

voor betere uitleg en tips zijn betere foto's nodig helaas.
en meer info hoe het zit met de spouw muur isolatie.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 08:29
trouwens je hebt zoizo een klusje te doen.
ik zie daar een stuk beton ijzer.
die wil je behandelen.

beton ijzer goed op schuren en zoveel mogelijk van roest ontdoen.
(ik vind een dremel vaak gemak voor dat soort klussen, maar een staal borstel en wat klungelen kan ook.)
dan menie op de beton ijzer smeren.

makkelijkste is snel cement gebruiken en het beton ijzer weer in het beton verwerken.
om verdere rot te voorkomen.

verstandig is om daar na de zaak te schilderen om het wat water dichter te houden.

edit:
ik hoop dat je een klusser bent, het is allemaal niet moeilijk, maar kost wel tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door migjes op 30-10-2013 12:24 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Met steenwol opvullen en een muurtje metselen, dezelfde kleur schilderen als de onderkant van je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Ik had in mijn huis ook een raam dat buiten de gevel uitstak. Ook een betonnen plaat als onderkant die gewoon op het binnen en buitenblad van de gevel lag. Een vreselijke koude brug dus waar ik ook even geen pasklare oplossing voor kon bedenken.

Alleen speelde hier ook nog mee dat er door Schiphol geluidsisolerend glas is aangebracht. Dat glas is denk wel 5 keer zo zwaar was als het glas wat er tijdens de bouw was ingezet. Hierdoor bleef het stucwerk in de woonkamer steeds maar weer scheuren.

Uiteindelijk hebben we dus een betonnen balk tegen de fundering aan gestort. Hierop hebben we een muurtje gebouwd tot de onderkant van het raamkozijn. Daarna de betonnen plaat weggesloopt en daarna het binnenblad opgemetseld. We hebben nu dus een soort van erker.

Je zit alleen wel met bouwvergunningen e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door NBK op 30-10-2013 23:30 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:20

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
(jarig!)
Bedankt voor de reacties tot zover!

Dat betonijzer is een goede, merci! Klussen lukt me wel.

Het probleem is dat een vergunning om onder het raam de boel dicht te bouwen nooit door de keuring komt. Zelfde met de kleur van het huis, dat is ook vastgelegd.
Daarnaast ben ik er zelf geen voorstander van omdat het hele aanzien anders in vergelijk met de buren aan beide kanten.

Als ik het goed begrijp ben ik goed genaaid met deze koudebrug. De binnenmuren zijn ook pas enkele jaren geleden gestuct. Ik zal een foto maken van de binnenzijde. Denk dat dan de beste oplossing is, een isolerende plaat en daarop de tegels. Maar de vraag is of dat onder het kozijn blijft.
Ook het top-down gordijn is niet simpel zelf in te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470164

Voor isolatie van binnenuit kun je nog kijken naar vacuümisolatieplaten of het nog exotischer aerogel. Kost een paar centen, maar dan heb je met ca 1 cm materiaal toch een nette R-waarde van ca 0,5-1,5m^2K/W te pakken. Als je toch bezig bent zou ik overwegen om ook de rest van het kozijn mee te pakken, ik neem tenminste aan dat dit niet of nauwelijks beter is geïsoleerd. De vensterbank afwerken met hout maakt het ook voor het gevoel een stuk minder koud, maar is natuurlijk wel weer wat dikker dan tegels.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 470164 op 01-11-2013 00:39 . Reden: correctie overoptimistische R-waarde ]

Pagina: 1