Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vastloper met Streaming Video op HTPC (vooral Netflix)

Pagina: 1
Acties:

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:56
Beste,

Ik heb zelf al bijna een jaar een HTPC staan. Deze wordt vrij veel gebruikt (meerdere malen per week) om films te kijken, te surfen, muziek te luisteren etc.

Het gaat om deze HTPC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3850 Boxed€ 83,22€ 83,22
1Asus F1A75-M PRO€ 0,-€ 0,-
1Techsolo TC-2200 (Zilver)€ 75,60€ 75,60
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,57

Ik heb wel eens problemen gehad met een Fullscreen Youtube stream, dan liep de computer vast. Geen blauw scherm, ik moest hem zelf resetten. Dit had te maken met een conflict binnen Google Chrome, die 2 versie's van Flash draaide. Na het uitschakelen van 1 versie heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad. (ik heb daarna trouwens ook niet meer écht lange streams gespeelt)

Momenteel heb ik het probleem met Netflix (Silverlight). Deze crasht onregelmatig, maar wel pas na lange tijd spelen. Hetzelfde probleem als met Youtube, geen blauw scherm en handmatig resetten. Na het updaten van de AMD drivers naar de nieuwste Beta drivers, liep ik alsnog tegen dit probleem aan.

De temperaturen zijn normaal, die lopen niet hoog op.
Speccy geeft aan:
AMD A8-3850 9°C (geloof ik niet)
AMD Radeon HD 6550D (ASUStek Computer Inc) 12°C (geloof ik niet)
ASUSTeK COMPUTER INC. F1A75-M PRO (FM1 ) 30°C (realistisch)
4000GB Seagate ST3000DM001-9YN166 ATA Device (SATA) 34 °C (realistisch)

Van Asus PCDiagnostics heb ik een stresstest gedraaid gedurende 20 minuten. Dit is korter dan de tijd voordat er normaal een crash plaatsvindt, alleen draaien nu de geteste elementen op 100%, terwijl die met videostreamen van Netflix bij lange na niet de 100% aan tikken.

Na een 20 minuten stressen waren de temperaturen als volgt: (gemeten met SpeedFan)
Temp1 59 °C
Temp2 42 °C
Temp3 127 °C (Deze geeft dit altijd aan en is dus niet relevant)
HD0 36 °C
GPU 48 °C
Core 47,75 °C
Fan snelheid 1281rpm

Voordat ik begon met stressen, draaide de computer wel al een halve dag normaal en de temperaturen waren als volgt: (ook gemeten met SpeedFan)
Temp1 30 °C
Temp2 37 °C
Temp3 127 °C (Deze geeft dit altijd aan en is dus niet relevant)
HD0 35 °C
GPU 17 °C
Core 17,13 °C
Fan snelheid 927rpm

Ik vind zelf de verschillen nog wel meevallen, maar dit is een AMD systeem, die volgens mij minder warm kunnen worden dan een Intel? Ik kreeg gister een popup te zien van Asus dat mijn systeem te warm werd (dit heb ik gister pas voor het eerst gezien).

Nu is mijn vraag, wat kan ik hier aan doen of wat zorgt er nu voor dat mijn systeem dit niet trekt? Hij zou het streamen van video toch makkelijk aan moeten kunnen? De hele dag video's afspelen in 1080p trekt hij namelijk wel en er hapert niets.

Ik ga vanavond mijn systeem open halen om eens naar de Fans te kijken. Misschien dat daar iets mee aan de hand is.
Mocht er iemand een ingeving hebben, dan ben ik benieuwd. Ik heb overigens bij Silverlight al aangevinkt dat hij geen hardwareversnelling mag gebruiken, want ik las op internet dat dit ook wel eens voor vastlopers zorgt.

Alvast bedankt.