Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
Hoi tweakers,
Laatste tijd heb ik gekeken naar een nieuw moederboard. Maar helaas heb ik daar echt geen verstand van dus wat advies zal ik graag ontvangen.
Ik ga een amd fx-8320 kopen( waarom ik wil goed gamen en multithread/core gaming komt sterk omhoog.
socket is dus een am3+, en ik wil een atx board
Ik wil kunnen overclocken(ik heb online gekeken en 4,5 ghz moet lukken met een goede koeler), dus ik wil ook een makkelijk overclockbare moederboard.
T liefst wil ik 4 geheugen slots maar 2 kan ook(als die zoveel beter is, alweer mensen ik heb hier echt geen verstand van.(ook wil ik sli/crossfire ondersteuning(kan sli op een amd3+ bord?))
Budget is 300 euro inc met geheugen en procesorkoeler.(ik heb 550 watt voeding als dat uitmaakt.)
misschien bijvSABERTOOTH 990FX R2.0
https://www.asus.com/Moth...990FX_R20/#specifications

alvast bedankt _/-\o_
Nick

[ Voor 6% gewijzigd door stunnend211 op 30-10-2013 10:48 . Reden: ff een mogenlijkheid toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Het Sabertooth R2.0 moederbord van Asus is een prima ding en biedt erg goede prestaties voor zijn prijs. Je kunt hier {url=http://www.overclockersclub.com/reviews/asus_sabertooth990fx_r2_review/]een uitgebreide review[/url] zien van dit bord tegen een aantal concurrenten, welke allen een stuk duurder zijn.

Echter moet gezegd worden dat in je de "real world performance" verschillen tussen een 80 euro bordje en iets als een Sabertooth niet snel zult merken, tenzij de pc echt naar diens limieten gaat pushen en kijkt naar synthetische benchmarks. Kijkend naar bij de gaming prestaties bij iets als een 4.5Ghz overclock zul je hooguit een paar tienden van FPS verschil zien.

Verder neem ik aan dat je ook nog op zoek bent naar geheugen en koeling. Als je op lucht wilt gaan koelen is de Scythe Mugen 4 PCGH een zeer goede optie voor het geld. Je kunt altijd voor nog zwaarder geschut gaan als een Noctua NH-D14 of een Thermalright Silver Arrow Extreme, maar die dingen zijn een stuk duurder en erg groot.

Qua geheugen zou je iets als een Geil Black Dragon kit kunnen nemen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT